کد خبر: ۲۹۸۴۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
جزئیات کاملتری از ”جنگ پنهانی امریکا علیه ایران" :
فاکس نیوز در نوشتاری اعتراف کرد که ایران با در اختیار داشتن این هواپیما، به جزئیات کاملتری از ”جنگ پنهانی امریکا علیه ایران" دست خواهد یافت. اگرچه اعتراف صریح نویسنده ی این مقاله به مرموز بودن حوادث و انفجارهای سال های اخیر در ایران بدین معنا که امریکا در آنها دست داشته است مشکوک به نظر می رسد، اما باید توجه داشت که با دسترسی ایران به اطلاعات محرمانه ی کسب شده از این هواپیما، متخصصین مجرب کشورمان به زودی صحت و سقم این گفته ها را در خواهند یافت.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در روزهای اخیر، کارشناسان بسیاری به تحلیل علل ترس و دلهره ی شدید امریکا از فرود هواپیمای جاسوسی این کشور در خاک کشورمان پرداخته اند. اما شنیدن این موضوع از زبان رسانه های امریکایی، بر اهمیت آن بیشتر صحه می گذارد. فاکس نیوز در نوشتاری اعتراف کرد که ایران با در اختیار داشتن این هواپیما، به جزئیات کاملتری از ”جنگ پنهانی امریکا علیه ایران" دست خواهد یافت.

اگرچه اعتراف صریح نویسنده ی این مقاله به مرموز بودن حوادث و انفجارهای سال های اخیر در ایران بدین معنا که امریکا در آنها دست داشته است- مشکوک به نظر می رسد، اما باید توجه داشت که با دسترسی ایران به اطلاعات محرمانه ی کسب شده از این هواپیما، متخصصین مجرب کشورمان به زودی صحت و سقم این گفته ها را در خواهند یافت. فلذا شاید این اعترافات راهی برای کم کردن فشار افکار عمومی در آینده از مطلع شدن از برنامه های خصمانه ی امریکا علیه کشورمان باشد.

فاکس نیوز با اشاره به جزئیاتی درباره ی هواپیمای بدون سرنشین از بین رفته امریکایی و گمانه زنی هایی درخصوص جنگ پنهانی امریکا در ایران اینگونه می نویسد:

" وقتی ایرانی ها یک هواپیمای بدون سرنشین Sentinel (نگهبان) امریکا را که در ایران سرنگون شده بود به تصرف خود در آوردند، ایالات متحده فقط تکنولوژی داخلی هواپیماهای جاسوسی خود را از دست نداد؛ بلکه برنامه ی مخفی او برای جمع آوری اطلاعات درباره ی پایگاه های هسته ای ایران نیز فاش شد؛ و همچنین ایالات متحده مجبور به اعتراف این نکته شد که این کشور در حال انجام عملیات های جاسوسی از پایگاهی هوایی در غرب افغانستان [علیه ایران] بوده است.


این آخرین واقعه از سری وقایع مرموز از جمله انفجارها و ترورهایی است که دانشمندان هسته ای و همچنین برنامه های مربوط به موشک های بالستیک این کشور را مورد هدف قرار داده است.

برخی معتقدند جنگی پنهانی علیه برنامه ی هسته ای ایران در حال انجام است، که البته از بیش از یک سال پیش آغاز شده است.

ابتدا، در ژوئن سال 2010 حمله ای سایبری صورت گرفت که تا حد زیادی اعتقاد بر این بود اسرائیلی ها با کمک امریکا و به منظور هدف قرار دادن تأسیسات غنی سازی اورانیوم در نطنز آن را سازماندهی کرده اند. در این حمله سایبری بیش از 1000 سانتریفیوژ به وسیله ی کرم اکتاکس نت (Stuxnet worm) تخریب شدند.

سپس، دوازده انفجار مرموز و یا بیشتر- برای هدف قرار دادن دانشمندان هسته ای ایران به وقوع پیوست. از آن جمله، رئیس سازمان انرژی هسته ای این کشور بود که در نوامبر سال 2010 به وسیله ی بمب جاسازی شده در یک خودرو زخمی شد.

ماه گذشته، در یک پایگاه موشکی مخفی در نزدیکی تهران انفجاری رخ داد که طی آن، بنیانگذار برنامه ی موشک های دور-برد سپاه ایران به همراه 17 عضو برتر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشته شدند.

علیرضا جعفرزاده، نویسنده ی کتاب ”تهدید ایران"، و اولین منتشر کننده ی اطلاعات درخصوص اینکه ایران در نطنز تأسیسات مخفیانه غنی سازی اورانیوم دارد، اظهار داشت نشانه هایی وجود دارد که ایران در حال آزمایش راکتی با سوخت جامد می باشد. او می گوید: هنگامی که آنها در حال انجام آماده سازی های نهایی بودند، راکت که کاملا سوختگذاری شده بود، به همراه کلاهک آن منفجر شد؛ و همراه با این انفجار، تمام تیم موشکی شامل فرمانده ی ارشد و متخصصین عالیرتبه ی موشکی کشته شدند.

دو ماه بعد، در تاریخ 30 نوامبر 2011، انفجاری در یک کارخانه ی غنی سازی اورانیوم در اصفهان موجب برانگیخته شدن سوءظن های بیشتری در این خصوص شد که یک جنگ پنهانی علیه ایران در حال اجرا است.

تصاویر ماهواره ای که از تاریخ 27 آگوست 2011، در اختیار فاکس نیوز و موسسه ی علوم و امنیت بین الملل (ISIS) قرار دارند، ساختمان هایی را نشان می دهند که به مدت 15 سال در نزدیکی این کارخانه قرار داشته اند. اما پس از انفجار ماه نوامبر، به نظر می رسد که این ساختمان ها ناپدید شده اند!

پل برانان، تحلیلگر ارشد ISIS گفت: این حقیقت که گزارش هایی مبنی بر وقوع انفجاری در نزدیکی یک پایگاه هسته ای در اصفهان وجود دارد، موشکافی بیشتری را اقتضا می کند، مخصوصا وقتی که جایی ساختمانی وجود داشته که اینک وجود ندارد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده در تمپای فلوریدا، مشغول پرداختن به برنامه های نظامی طولانی مدت برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران بوده است. مقامات پنتاگون نگران این هستند که اسرائیلی ها به این نتیجه برسند که جنگ مخفیانه کافی نیست و با حمله ی یکجانبه به برنامه ی هسته ای ایران، ایالات متحده را درگیر حمله ای آشکارتر کنند تا به جاه طلبی های ایران خاتمه دهند."

نویسنده: کمال لطفی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها