کد خبر: ۲۹۸۵۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
افزایش قیمت مرغ در شبهای پایان سال، این روزها دغدغه مهم خانواده های ایرانی است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ همزمان با افزایش قیمت مرغ، در شبکه های مجازی گروههایی از «تحریم مرغ» تا پایین آمدن قیمت ان به زیر 7000تومان سخن گفته اند. اگرچه برخی مسئولان دولتی فروش مرغ بالای 7000تومان را اجحاف در حق مردم عنوان کرده اند، اما قیمت مرغ هنوز در حال افزایش است.

روز گذشته حسن روحانی، رییس جمهور با اعلام کاهش تورم به زیر 16 درصد گفت که کاری که این دولت کرده شبیه معجزه است.

دعوت های مردمی برای پیوستن به کمپین خودداری از خرید گوشت مرغ در شبکه های اجتماعی همچون وایبر و واتس آپ ادامه دارد.  در این پیام‌ها عنوان شده اکنون که قیمت گوشت مرغ در بازارهای شهر تهران هر کیلو ۸۰ هزار ریال است و با بی‌تدبیری‌ها تا نوروز به هر کیلو ۱۰۰ هزار ریال می‌رسد، بهترین راه برای مقابله با آن نخریدن مرغ است.

در این پیام ها از اعضای شبکه های اجتماعی خواسته شده است تا با تحریم موقت گوشت مرغ و خوددداری از خرید برای حفظ ثبات در بازار تلاش کنند. فارغ از درستی یا نادرستی این باور، فشار ناشی از افزایش سرسام آور قیمت مرغ باعث شده است تا عده زیادی از مردم قدرت خرید آن را نداشته باشند یا به سختی آن را تهیه کنند.

دعوت به چالش مرغ نخریدن این روزها همزمان با افزایش قیمت مرغ گسترش یافته است و کمتر کسی هست که این روزها به این چالش دعوت نشده باشد

در این پیام‌ها خواسته شده برای آگاهی شهروندان و جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها به ویژه قیمت مواد خوراکی و مواد مصرفی روز جامعه، متن پیام را در سایر شبکه‌ها و گروه‌های مختلف انتشار دهند.

گوشت مرغ در روزهای گذشته در بازار روز شهر تهران هرکیلو 83هزار ریال عرضه شده است و واکنش های منفی بسیاری از مصرف کنندگان را در پی داشته است.

حسن روحانی روز گذشته گفت: تورم ۱۲ ماه به ۱۵/۲ درصد رسیده است این در حالی است که وعده‌ای که ما به مردم داده بودیم این بود که در سال ۹۳ تلاش کنیم تورم را به ۲۵ درصد برسانیم.

رئیس‌جمهور که در اجلاسی مربوط به اقتصاد مقاومتی سخن می گفت، اعلام کرد:‌ ما تورم بالای ۴۰ درصد را به زیر ۱۶ درصد رساندیم(این آمار مربوط به بهمن‌ماه امسال است)،کارشناسان داخلی و خارجی عنوان می‌کنند این کار دولت از لحاظ اقتصادی شبیه معجزه است.

این روزها در آستانه سال جدید و در کشاکش مذاکرات هسته ای دولت یازدهم، قیمت مرغ به یکی از مسائل مهم تبدیل شده است که بخش زیادی از جامعه را درگیر خود کرده است. مردم با گذشت یکسال و چندماه از توافق ژنو مردم هنوز به درستی نتایج این توافق مدعایی را در وضع معیشت خود ندیده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
۰
۰
درست میشه
پاسخ
گوگولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۶ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
۰
۰
تو که گفتی حالا بگو تورم زیر صفر شده و فروشنده ها دستی هم یه کولی به خریداران میدن . دروغ که خناق نیست !!!!!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
۰
۰
دولت راستگویان!!!!!!!!
البته وقتی کار نشه و تولیدات و پروژه ها تعطیل بشوند، پولی خرج نمیشه که تورم بیاره.
فشار چندبرابریش چند سال بعد روی دوش کشور و مردم معلوم میشه.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها