کد خبر: ۳۰۰۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۲۱ آذر ۱۳۹۰
بولتن نیوز: 13 آذرماه مطلبی در بولتن نیوز با عنوان"آقا در رای گیری شرکت فرمایید!" منتشر شد که در آن از عدم شرکت بسیاری از نمایندگان در رای‌گیری های مجلس خبر می داد. 4 روز پس از انتشار این گزارش در 17 آذرماه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرنگار پارلمانی بولتن نیوز، به تشریح این موضوع پرداخت و به گزارش بولتن پاسخ داد. محسن کوهکن محسن کوهکن در این باره گفت: تاکید هیئت رئیسه بر شرکت نمایندگان در رای گیری ها، عمدتا از زمانی آغاز شده است که رای گیری با اثر انگشت صورت می پذیرد و تذکرات هیئت رئیسه به نمایندگان برای مشارکت در رای گیری نیز بدین خاطر است که اگر نمایندگان گفتگویی با هم می کنند، در زمان درخواست برای رای دادن، این فرصت را داشته باشند تا بر سر صندلی خودشان برسند و با گرفتن اثر انگشت دستگاهشان روشن شود و بتوانند در رای گیری شرکت کنند. مشروح گفتگو در خبر "درخواستها برای رسیدن نمایندگان به صندلی رای شان است" آمده است. در همین راستا در جلسه صبح دیروز یکشنبه 20 آذر مجلس، محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس از واقعیتی پرده برداشت که کوهکن آن را تلویحا رد می کرد . باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، به دلیل مشارکت ضعیف نمایندگان در رأی گیری‌ها، چندین بار به آ‌نان تذکر‌ داد که حضور بیشتری در رأی‌گیری‌ها داشته باشند. محمد رضا باهنر وی با انتقاد از مشارکت ضعیف نمایندگان در رأی‌گیری‌ها گفت: گویا مشتری‌های رأی‌دهنده ثابت هستند و برخی از نمایندگان به طور ثابت در رأی‌گیری‌ها شرکت نمی‌کنند. نایب رئیس اول مجلس همچنین در جریان یک رأی‌گیری که تنها با اختلاف ۵ رأی به تصویب رسید، گفت: این ماده تصویب شد اما تعداد آرا خیلی لب مرز بود. عزیزان دقت کنند و در رأی‌گیری‌ها شرکت کنند. تا اینجانب مجبور نشوم اسامی نمایندگانی که در رای گیری شرکت نمی کنند را اعلام کنم. در جلسه دیروز مجلس که به طور میانگین حدود 205 نماینده در جلسه حضور داشتند، حدود 70 تا 80 نماینده در رای گیری مشارکت نمی کردند و نه رای موافق می دادند و نه رای مخالف و نه ممتنع.
بولتن نیوز: 13 آذرماه مطلبی در بولتن نیوز با عنوان"آقا در رای گیری شرکت فرمایید!" منتشر شد که در آن از عدم شرکت بسیاری از نمایندگان در رای‌گیری های مجلس خبر می داد.

4 روز پس از انتشار این گزارش در 17 آذرماه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرنگار پارلمانی بولتن نیوز، به تشریح این موضوع پرداخت و به گزارش بولتن پاسخ داد.

محسن کوهکن در این باره گفت: تاکید هیئت رئیسه بر شرکت نمایندگان در رای گیری ها، عمدتا از زمانی آغاز شده است که رای گیری با اثر انگشت صورت می پذیرد و تذکرات هیئت رئیسه به نمایندگان برای مشارکت در رای گیری نیز بدین خاطر است که اگر نمایندگان گفتگویی با هم می کنند، در زمان درخواست برای رای دادن، این فرصت را داشته باشند تا بر سر صندلی خودشان برسند و با گرفتن اثر انگشت دستگاهشان روشن شود و بتوانند در رای گیری  شرکت کنند.

مشروح گفتگو در خبر "درخواستها برای رسیدن نمایندگان به صندلی رای شان است" آمده است.

در همین راستا در جلسه صبح دیروز یکشنبه 20 آذر مجلس، محمدرضا باهنر نایب رئیس اول مجلس از واقعیتی پرده برداشت که کوهکن آن را تلویحا رد می کرد .

 باهنر که در غیاب لاریجانی ریاست بخشی از جلسه علنی مجلس را برعهده داشت، به دلیل مشارکت ضعیف نمایندگان در رأی گیری‌ها، چندین بار به آ‌نان تذکر‌ داد که حضور بیشتری در رأی‌گیری‌ها داشته باشند.

وی با انتقاد از مشارکت ضعیف نمایندگان در رأی‌گیری‌ها گفت: گویا مشتری‌های رأی‌دهنده ثابت هستند و برخی از نمایندگان به طور ثابت در رأی‌گیری‌ها شرکت نمی‌کنند.

نایب رئیس اول مجلس همچنین در جریان یک رأی‌گیری که تنها با اختلاف ۵ رأی به تصویب رسید، گفت: این ماده تصویب شد اما تعداد آرا خیلی لب مرز بود. عزیزان دقت کنند و در رأی‌گیری‌ها شرکت کنند. تا اینجانب مجبور نشوم اسامی نمایندگانی که در رای گیری شرکت نمی کنند را اعلام کنم.

 

در جلسه دیروز مجلس که به طور میانگین حدود 205 نماینده در جلسه حضور داشتند، حدود 70 تا 80 نماینده در رای گیری مشارکت نمی کردند و نه رای موافق می دادند و نه رای مخالف و نه ممتنع.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
خانم خونه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
شاید نمایندگانی که کلا رای نمی دهند هدفشان از ورود به مجلس دریافت حقوق مادام العمر بوده که با بی توجهی به مسائل مطرح شده در مجلس هم به ساحت مقدس مجلس و هم به دیگر نمایندگان توهین میکنند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۴ - ۲۱ آذر ۱۳۹۰
۱
۰
ظاهرا فقط رای دادن وظیفه شرعی و ملی مردم در زمان انتخابات است و نمایندگان محترم (البته برخی ازآنان) از این وظیفه معاف!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها