کد خبر: ۳۰۰۵۳
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۲۱ آذر ۱۳۹۰
- فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: بسیج سیاسی بودن را انكار نمی كند اما باندبازی و جناحگرایی را به هیچ وجه نمی پذیرد.

به گزارش ایرنا سردار 'حسینعلی یوسفعلی زاده' روز دوشنبه در همایش كمیته های اجرایی بسیج دانش آموزی خراسان شمالی اظهار داشت: شجره طیبه بسیج همچون عاشورا مورد هجمه قرار گرفته و دشمنان اتهاماتی به آن زدند كه برخی از ایادی داخلی نیز آن را تكرار می كنند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در برابر تهمتی كه به بسیج زدند با چند جمله ویژگیهای بسیح خادم را مشخص كردند و ما همه وظیفه داریم كه به تبعیت از معظم له از بسیج دفاع كنیم و اگر عملكرد یك یا دو نفر بد بود به حساب تمام بسیج نگذاریم.

وی از بسیج به عنوان باطل كننده طلسم دشمنان یاد كرد و گفت: دشمنان به همان اندازه كه از قرآن و عاشورا بغض در دل دارند، نسبت به بسیج نیز كینه دارند.

وی با بیان اینكه وجود بسیج موجب عصبانیت دشمن می شود، افزود: حضور بسیج در عرصه كار، تولید علم، بصیرت افزایی و انتخابات سبب برانگیختن بغض و كینه دشمن می شود.

فرمانده سپاه خراسان شمالی افزود: هم اكنون دشمنان اسلام، انقلاب و نظام اعلام می كنند كه تا پیام عاشورا هست شانسی برای پیروزی ندارند و حتی بیان كرده اند كه ما باید عاشورای مسلمانان را بفهمیم چرا كه رمز پیروزی در گرو آن است.

سردار یوسفعلی زاده گفت: دشمنان نقاط قوت و راهبردی ما را دریافته اند و یقینا وقتی نقاط قوت ما بشناسند مسلح تر به جنگ ما خواهند آمد و در اول قدم تلاش خواهند كرد تا قرآن و عاشورا را از دستور كار ما خارج كنند.

فرمانده سپاه جوادالائمه (ع) خراسان شمالی بر اهمیت جهاد در راه خدا در تمام عرصه ها تاكید و بیان كرد: یكی از آسیب هایی كه اكنون در اجتماع ما وجود دارد این است كه اگر كاری انجام می شود با دشمن شناسی همراه نیست و تلاش نمی شود تهدیدی دفع شود.

یوسفعلی زاده گفت: جبهه اصلی دشمنان در جنگ نرم اكنون مدارس هستند و باید دفاع نیز در این عرصه سنگربندی شود.

وی با اشاره به ضعفی كه در عضوگیری برای بسیج وجود دارد، گفت: هم اكنون حدود 160 هزار دانش آموز و 14 هزار فرهنگی در این استان وجود دارند كه حدود نیمی از آن عضو بسیجند و با سهل انگاری برای عضویت مابقی كاری نشده است.

وی خواستار فعالیت جدی تر مسوولان مربوط برای جذب شمار بیشتری از دانش آموزان به نهاد بسیج شد.

خراسان شمالی با جمعیت حدود 840 هزار نفر، 250 هزار بسیجی دارد كه از مجموع این تعداد 50 هزار نفر آنان دانش آموز هستند.

مدیر كل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین ضمن تاكید بر علم ورزی گفت: علم مایه قدرت و اقتدار هر كشوری است و اگر كشوری عالم نداشته باشد و به علم متصل نباشند دچار اضمحلال خواهد شد.

'محمد وحیدی' بر لزوم گسترش معنویت در مدارس تاكید كرد و گفت: بنیانهای دینی دانش آموزان باید تقویت شود و این مهم هم اكنون با برگزاری كلاسهای قرآنی و معارف دینی در مدارس در حال شكل گیری است.

وی افزود: هم اكنون 150 مدرسه قرآنی با جذب 30 هزار دانش آموز در این استان فعال است كه این موج قرآن آموزی از درون مدارس وارد جامعه خواهد شد.

این همایش با حضور فرهنگیان بسیجی در تالار كانون فرهنگی، هنری ریحانه بجنورد برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها