کد خبر: ۳۰۱۳۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۷     ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
مدیرکل کمیته امداد لرستان با اشاره به این که در استان دو هزار و 500 روستا وجود دارد، گفت: 99 مبلغ و روحانی به صورت فصلی در بحث زکات فعالیت می کنند
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، ولی الله منتظری، مدیر کل کمیته امداد لرستان، شب گذشته، در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 105 میلیارد و 87 میلیون ریال درآمد کمیته امداد از حوزه زکات بوده است.

وی با بیان این که استان لرستان دو هزار و 500 روستا دارد، افزود: 900 روستای استان زکات را پرداخت می کنند.

منتظری با اشاره به این که روستاهای بیشتری در استان توانایی پرداخت زکات را دارند و اقدام نمی کنند، خاطرنشان کرد: در این راستا 99 مبلغ و روحانی به صورت فصلی، در روستاها و مناطق گوناگون با کمیته امداد همکاری می کنند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مبلغان در حوزه زکات عنوان داشت: 11 مبلغ نیز در طول سال به صورت دائم در حوزه زکات با کمیته امداد همکاری دارند.

مدیر کل کمیته امداد لرستان با اشاره به درآمد زکات یادآور شد: در سال جاری از درآمد زکات 17 پروژه احداث و 352 پروژه مرمت انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی فرهنگی در مناطق محروم و روستاها افزود: در سال جاری 400 میلیون تومان در حوزه بهداشت و در قالب کلاس های فرهنگی و ارائه بسته های آموزشی هزینه شده است.

منتظری با بیان این که تعمیق باورهای دینی بین خانواده ها در دستور کار کمیته امداد قرار دارد، عنوان داشت: برگزاری همایش سبک زندگی اسلامی ایرانی با محوریت ازدواج، اعزام یک هزار نفر از مادران و دخترانی که در کلاس های قرآنی شرکت داشته اند، به سفر مشهد مقدس از جمله برنامه های فرهنگی کمیته امداد لرستان در سال جاری بوده است.

وی در ادامه برگزاری کارگاه های آموزشی و اگاه سازی خانواده ها با موادمخدر، کارگاه آموزشی ویژه زنان سرپرست خانوار، اردوهای راهیان نور، کارگاه آموزشی سبک زندگی اسلامی و توزیع بسته های آموزشی عفاف و حجاب و نماز را از دیگر اقدامات فرهنگی این نهاد بیان کرد.

مدیر کل کمیته امداد لرستان معافیت فرزندان مددجویان از خدمت سربازی، پرداخت وام قرض الحسنه و کمک به مسکن مهر و بازسازی مسکن را از دیگر فعالیت های کمیته امداد بیان کرد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها