کد خبر: ۳۰۲۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۲۲ آذر ۱۳۹۰
رييس جمهور در مصاحبه زنده با شبكه تلويزيوني بين المللي ونزوئلا در پاسخ به سوالي درباره حمله به سفارت بريتانيا گفت: مسئولين وزارت خارجه موضع جمهوري اسلامي ايران را در اين خصوص اعلام كردند و مسئولين امنيتي كشور نيز مشغول بررسي موضوع هستند.

رييس جمهور در مصاحبه زنده با شبكه تلويزيوني بين المللي ونزوئلا در پاسخ به سوالي درباره حمله به سفارت بريتانيا گفت: مسئولين وزارت خارجه موضع جمهوري اسلامي ايران را در اين خصوص اعلام كردند و مسئولين امنيتي كشور نيز مشغول بررسي موضوع هستند.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، دكتر محمود احمدي نژاد صبح امروز (سه شنبه) در مصاحبه زنده با شبكه تلويزيوني بين المللي ونزوئلا (تله سور) كه در كل منطقه آمريكاي لاتين پخش مي شود ، در پاسخ به سوالي درباره گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي و تلاش اتحاديه اروپا و آمريكا براي متهم كردن ايران به توليد سلاح هسته اي اظهار داشت: دشمني اروپا و آمريكا با ملت ايران موضوع جديدي نيست؛ آنها معمولا با همه دولت ها و ملت هاي مستقل و آزاديخواه مخالف هستند و مخالفت خود را به بهانه هاي گوناگون نشان مي دهند.

* از تقابل سلطه طلبان با ايران خوشحال نيستيم اما نگراني هم نداريم

رييس جمهور خاطرنشان كرد: قدرت هاي زورگو و زياده خواه 32 سال است كه با ملت ايران مخالفت مي كنند و امروز هم براي همگان روشن است كه گزارش آژانس بين المللي اتمي يك موضوع سياسي است چرا كه هيچ گونه سند و مدركي در خصوص ادعاي خود ارائه نمي دهند و صرفاً اتهامات بي اساسي را مطرح مي سازند؛ البته از اينكه عده اي به جاي همكاري در نقطه مقابل ملت ايران هستند، خوشحال نيستيم اما نگران هم نيستيم.

دكتر احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ملت ايران نيازي به بمب اتم ندارد، گفت: كساني ملت ايران را به توليد سلاح هسته اي متهم مي كنند كه خودشان اينگونه سلاح ها را در اختيار دارند و بارها از آن عليه ديگران استفاده كرده اند.

رييس جمهور افزود: كساني ملت ايران را متهم مي كنند كه دوره سياه استعمار را مديريت كرده و مردم بومي آمريكا را تحت استعمار قرار داده بودند و امروز هم به طور برنامه ريزي شده و سيستماتيك ثروت دنيا را غارت مي كنند.

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: گزارش آژانس بين المللي اتمي در خصوص برنامه صلح آميز هسته اي ايران يك موضوع سياسي است و ارزش حقوقي ندارد و خود مديركل آژانس هم به خوبي اطلاع دارد كه اين يك گزارش سياسي است.

رييس جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه گزارش آژانس بين المللي اتمي به نظر مي رسد بستر سازي قانوني براي اعمال نوع ديگري از تهاجمات و تحريم هاي يك جانبه آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران و تهديدي براي صادرات نفت ايران است، اظهار داشت: نظام سلطه بعد از جنگ جهاني دوم مجموعه سيستماتيكي را براي اهداف استعماري خود پايه ريزي كرد و بسيار علاقمند هستند كه ايران را تحت فشار قرار دهند و براي اين منظور همه امكانات خود را هم بسيج كردند اما به رغم تمامي تكاپوي شان، مدام در حال ضعيف تر شدن بوده و ملت ايران قوي تر مي شود. البته در اينكه گزارش اخير آژانس بين المللي اتمي توجيه گر و زمينه سازي براي فشارهاي بيشتر است، شكي وجود ندارد اما ملت ايران به خوبي ياد گرفتند كه چگونه در مقابل آنها بايستند و در شرايط سخت زندگي كنند.

دكتر احمدي نژاد با اظهار تاسف از اينكه سلطه گران متوجه نيستند كه چگونه با ملت ها تعامل كنند و با ملت هاي بزرگ، بي ادبانه و توهين آميز رفتار مي كنند، اظهار داشت: البته اين گونه رفتار آنها نشانه عصبانيتشان است و اين عصبانيت از موضع ضعف مي باشد.

رييس جمهور تصريح كرد: قدرت هاي سلطه گر آرزو دارند كه جريان نفت ايران را ببندند و يا آن را در اختيار خود قرار دهند اما هيچ گاه به اين آرزو نخواهند رسيد.

* هيچ كس جرات صدور فرمان حمله نظامي عليه ايران را ندارد

دكتر احمدي نژاد افزود: آرزوي سلطه گران اين است كه به ايران ضربه بزنند ولي چنين فرصتي در اختيار آنها قرار نخواهد گرفت و با توجه به اطلاعاتي كه از شرايط منطقه و توانمندي هاي ايران دارند، فكر نمي كنم كه كسي جرات داشته باشد، فرمان حمله نظامي به ايران را صادر كند؛ اين گونه تهديدات بيشتر جنبه فشار سياسي و رواني دارد.

رييس جمهور گفت: سلطه گران آرزو دارند كه ملت ها و دولت هاي مستقل را از جهان حذف كنند ولي ضعيف تر از آن هستند كه بتوانند چنين كاري انجام دهند.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره موفقيت ايران در دستيابي به هواپيماي بسيار پيشرفته و سري بدون سرنشين آمريكا و ادعاي آمريكاييان مبني بر اينكه ايران قادر نيست، اين هواپيما را مهندسي معكوس كند، اظهار داشت: شايد آمريكايي ها خودشان تصميم گرفتند كه اين هواپيما را در اختيار ايران قرار دهند! بدون ترديد كساني كه توانستند اين هواپيما را در اختيار بگيرند، حتما مي توانند ساير اقدامات را نيز روي آن انجام دهند، ضمن اينكه ايران در زمينه ساخت هواپيماهاي بدون سرنشين و كنترل از راه دور پيشرفت هاي زيادي به دست آورده و دست كمي از آنها ندارد.

رييس جمهور در پاسخ به اينكه آمريكاييها معتقدند فناوري هاي پيچيده اين هواپيما براي ايران كاربردي ندارد اما براي روسيه و چين كاربرد دارد، گفت: آمريكايي ها حرف هاي زيادي مي زنند، اگر با بيان اينگونه حرف ها كه ايراني ها نمي توانند از اين هواپيما استفاده كنند، خوشحال مي شوند، خوب خوشحال باشند، اما بالاخره به زودي با توانمندي هاي جديد ايران آشنا خواهند شد.

* ملت هاي مستقل ادعاهاي دفاع از آزادي و دموكراسي را از حاميان ديكتاتورها قبول نمي كنند

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره وضعيت كشورهاي منطقه بخصوص سوريه اظهار داشت: آزادي ، عدالت و احترام حق همه ملت هاي جهان حتي كشورهاي آمريكايي و اروپايي است، اما نحوه دستيابي به آن مهم است؛ دولت ها و ملت ها بايد در كنار يكديگر و با كمك هم در اين مسير گام بردارند.

رييس جمهور دخالت هاي گسترده بيگانگان بخصوص آمريكا و متحدينش را اصلي ترين مشكل منطقه دانست و گفت: بيگانگان به دنبال توسعه سلطه خود بر منطقه و نجات رژيم صهيونيستي هستند، آنها قصد دارند جبهه مقاومت ملتهاي منطقه را مقابل رژيم صهيونيستي در هم بشكنند، به همين دليل سعي مي كنند با ايجاد درگيري و فشارهاي خارجي اجازه ندهند دولت و ملت سوريه در فضاي تفاهم مسايل خود را به پيش ببرند.

دكتر احمدي نژاد افزود: بيگانگان به طور گسترده مشغول قاچاق سلاح به سوريه هستند و از بيرون هم فشار وارد مي كنند و تمام هدف آنها تسلط بر منطقه است.

رييس جمهور با بيان اينكه آمريكا و متحدينش به دروغ مي گويند كه طرفدار دموكراسي و آزادي هستند، ‌خاطرنشان كرد: در منطقه ما كشورهايي وجود دارند كه در تاريخ خود حتي يك انتخابات آزاد هم نداشته اند، اما رابطه خوبي با آمريكا داشته و مورد حمايت اين دولت قرار دارند، در چنين شرايطي چطور مي توان باور داشت، كساني كه كودتاهاي مختلفي در آمريكاي لاتين انجام داده و در روي كار آوردن ديكتاتورها در كشورهاي مختلف جهان موثر بوده اند، يك باره به حامي ملت ها تبديل شده باشند؟

دكتر احمدي نژاد گفت: كساني كه براي نجات اقتصاد خود جنگ به راه مي اندازند و بزرگترين صادر كننده سلاح در جهان هستند، چگونه مي توان پذيرفت كه يكباره به حامي صلح و آزادي تبديل شوند؟

رييس جمهور خاطرنشان كرد: ملت هاي منطقه بيدار شده اند و قصد دارند مقابل اقدامات سلطه گران بايستند و در اين شرايط سلطه گران نيز تغيير چهره داده و اين بار با ماسك آزادي و دموكراسي قصد دارند به سلطه خود ادامه دهند.

* اعمال سياست هاي سلطه طلبانه با تغيير حكومت هاي آمريكا نه تغيير كرده و نه متوقف شده است

دكتر احمدي نژاد افزود: اگر دولت آمريكا واقعا طرفدار آزادي است ابتدا بايد به مردم خود آزادي بدهد، امروز در آمريكا ديكتاتوري بسيار پيچيده اي حاكم است و دو حزب 100 سال است كه بر جمعيت 300 ميليوني اين كشور حاكم هستند. البته اين دو حزب در سياست هاي جهاني و بين المللي كاملاً هماهنگ با يكديگر عمل مي كنند و از مركز واحدي هدايت مي شوند.

رييس جمهور اضافه كرد: زماني كه آقاي بوش در حمله به خاورميانه شكست خورد، آقاي اوباما براي جبران آن شكست روي كار مي آيد و همان سياست هاي قبلي را ادامه مي دهد.

دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: اينكه دولت آمريكا به يكباره طرفدار آزادي، دموكراسي و حقوق انسان ها شده، بيشتر به يك شوخي شبيه است.

رييس جمهور گفت:‌ قدرت هاي زورگو با حمله نظامي به افغانستان و عراق قصد داشتند تا بر منطقه خاورميانه مسلط شوند و خاورميانه را در جهت اهداف خود تنظيم كنند كه در اين هدف خود با شكست مواجه شدند، در چنين شرايطي كه ملت هاي منطقه هم بيدار شده و به شدت مخالف سلطه بيگانگان هستند و تحركات وسيعي در ملت هاي منطقه براي تغيير ايجاد شده است، سلطه گران تلاش دارند تا اين تحركات را به نفع خود مديريت كنند.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه نشانه اي از تغيير در سياست هاي توسعه طلبانه آمريكا مشاهده نمي شود، گفت: سياست هاي سلطه طلبانه همچنان ادامه دارد و فقط تغيير چهره روي داده و مهره ها و شعارها عوض شده است.

رييس جمهور با بيان اينكه مستكبران به دنبال سلطه بر تمام جهان هستند، اظهار داشت: آنان ممكن است در كوتاه مدت پيشروي هايي در اهداف خود داشته باشند اما به زودي متوجه خواهند شد كه در اشتباه بودند چرا كه ملت هاي منطقه هيچ گاه سلطه آمريكا و عناصر وابسته به آن را نمي پذيرند.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه نخست وزير رژيم صهيونيستي در سخناني غير منطقي و غير عاقلانه ايران و ونزوئلا را به تروريسم متهم كرده است، اظهار داشت: صهيونيست ها اگر چنين ادعايي را مطرح نكنند جاي تعجب دارد. اينكه يك عده اشغالگر آدم كش و جنايتكار كه مشغول كشتار و آواره كردن مردم فلسطين و ترور شخصيت هاي فلسطيني هستند و چندين جنگ بزرگ در عرصه جهاني راه انداخته اند به دولت ها و ملت هاي مستقل اتهام مي زنند مانند اين است كه دزدان حرفه اي فرياد "آي دزد" سر مي دهند.

رييس جمهور با يادآوري داستان 11 سپتامبر و عوامل ايجاد آن گفت: آمريكا مدعي شد كه فردي كه اخيراً او را كشته اند عامل اين حادثه بود، در حالي كه وي شريك تجاري بوش و پدر بوش بود. آمريكا به بهانه 11 سپتامبر و مبارزه با تروريسم افغانستان و عراق را اشغال كرد اما از روزي كه وارد منطقه شده است، تعداد گروه ها و حجم عمليات هاي تروريستي صدها برابر شده است.

دكتر احمدي نژاد افزود: چندي پيش در جنوب شرقي ايران سردسته يك گروه تروريستي كه مردم بي گناه را مورد حمله قرار مي داد، دستگير شد و در اعترافات خود صراحتاً اعلام كرد كه از طرف گروه هاي آمريكايي مورد حمايت قرار گرفته است.

* رژيم صهيونيستي فلسفه وجودي خود را از دست داده است

رييس جمهور خاطرنشان كرد: كساني به تروريسم متوسل مي شوند كه فاقد منطق بوده و در بين ملت ها منفور باشند و در دنيا منفورتر از رژيم صهيونيستي و سران اين رژيم وجود ندارد و تاريخ نيز بي منطق تر و بي فرهنگ تر از صهيونيست ها به خود نديده است.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه رژيم صهيونيستي فلسفه وجودي خود را از دست داده است، گفت: صهيونيست ها به همه انسان هاي آزادي خواه اتهام مي زنند؛ چرا كه اگر آزادي حقيقي وجود داشته باشد، جايي براي صهيونيست ها نمي ماند. اينكه در هر كجاي دنيا كه انتخابات آزاد برگزار مي شود، مخالفين آمريكا و رژيم صهيونيستي راي مي آورند، نشاندهنده اوج نفرت ملت ها از آنان است.

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره حمله به سفارت بريتانيا گفت: مسئولين وزارت خارجه موضع جمهوري اسلامي ايران را در اين خصوص اعلام كردند و مسئولين امنيتي كشور نيز مشغول بررسي موضوع هستند.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سوالي درباره اقدام بشر دوستانه ايران در آزادي سه جوان آمريكايي كه به طور غير قانوني وارد مرزهاي جمهوري اسلامي ايران شده بودند، اظهار داشت: ملت ايران ملتي با فرهنگ و متمدن است و ملت ايران با مردم آمريكا مشكلي ندارد، آنها هم با ما مشكلي ندارند، مشكل اصلي صرفا تعدادي از حاكمان آمريكايي هستند.

رييس جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره اينكه آيا اقدام متقابلي از سوي آمريكا در آزادي شهروندان ايراني كه در آن كشور زنداني هستند، صورت گرفته است؟ گفت: انتظار عمومي اين بود كه دولت آمريكا هم گامي در اين زمينه بردارد، البته هنوز به طور كامل مايوس نيستيم اما با توجه به فرهنگ دولتمردان آمريكا و سابقه استعماري آنها اميدي هم به اين موضوع نداريم. فكر مي كنيم براي آقاي اوباما خيلي سخت است كه بتواند اقدامي انساني انجام دهد، اگر هم بخواهد كه بعيد است، متاسفانه در محاصره صهيونيست هاي جهانخواري قرار دارد كه حياتشان در جنگ و آدمكشي معنا پيدا مي كند.

دكتر احمدي نژاد افزود: از كساني كه خانه هاي مردم را بر سرشان خراب مي كنند، نمي توان انتظار عمل انساني داشت؛ دولت آمريكا هم كه مدعي دفاع از حقوق انسان ها و آزادي است، بايد نشانه اي از عمل متقابل انجام دهد.

* نظام سرمايه داري هر هنري داشته بر بقاي خود عرضه كرده است

رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره سرنوشت نظام سرمايه داري گفت: ماركسيسم به تاريخ پيوست و نتوانست سعادت بشري را تامين كند، نظام سرمايه داري هم در عمل با شكست مواجه شده است، البته نه اينكه تحركاتي كه امروز از آمريكا آغاز شده منجر به فروپاشي كامل نظام سرمايه داري خواهد شد، سلطه گران شايد به طور موقت بتوانند اعتراضات مردمي را كنترل كنند، اما اين تحركات نشانه هايي از ترك خوردن نظام سرمايه داري است و اين نظام ناعادلانه در آينده نه چندان دور فرو خواهد ريخت و ديگر جنگ افروزي و متهم كردن ملت ها هم نمي تواند آنها را نجات دهد.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه در آمريكا صرفاً معدودي سرمايه دار در سياست تاثير گذار هستند، گفت: در اين كشور مردم عادي حتي اگر 99 درصد هم باشند، تاثيري در امور كشورشان ندارند و فقط اقليتي تصميم مي گيرند و اكثريت مردم مجبور هستند گزينه هايي را كه اقليت تعيين مي كنند، اجرا كنند.

رييس جمهور خاطرنشان كرد: نظام سرمايه داري در پايان راه است و هر هنري داشته، براي بقاي خود عرضه كرده است و ديگر اميدي هم به ارائه انديشه جديد و نوآوري نيست و جهان نيازمند نظام و انديشه جديدي است كه در ذات خود عدالت و آزادي داشته باشد و حقوق همه ملت ها و انسان ها را محترم شمرده و پايه اش بر محبت و دوستي استوار باشد و تحقق اين موضوع مستلزم مشاركت است؛ همه ملت ها بايد با همفكري و همكاري در برقراري اين نظام مشاركت كنند.

دكتر احمدي نژاد افزود: عدالت و آزادي زماني برپا مي شود كه همه ملت ها در ايجاد آن مشاركت داشته باشند.

رييس جمهور گفت: تمام آزادي خواهان و عدالت طلبان واقعي، عاشق مردم هستند، همان طور كه سيمون بوليوار هم در آمريكاي لاتين عاشق مردم بود و حاضر بود خودش را براي مردم فدا كند اما سرمايه داران مردم را فداي منافع خود مي كنند.
دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه تمام ملت هاي جهان بدنبال عدالت و آزادي هستند، گفت: نظام سلطه و سرمايه داري، مانع تحقق آرمان مشترك ملت هاست اما به فضل الهي در حال فروپاشي است.
رييس جمهور اضافه كرد: آزادي و عدالت از اهداف بسيار بزرگ و متعالي انساني است و هدف همه پيامبران الهي و مجاهدان در طول تاريخ بوده است و همه بايد دست به دست هم براي تحقق آن تلاش كنند.

* ملت ايران و همه مسيحيان و يهوديان واقعي در مقابل اقليت زورگوي حاكم بر جهان در يك جبهه قرار دارند

دكتر احمدي نژاد خاطرنشان كرد: نظام سرمايه داري اگر چه هياهو و جار و جنجال زيادي دارد، اما سرنوشت محتوم آن رفتن است و سرنوشت محتوم بشريت رسيدن به عدالت، آزادي، عشق و محبت است، البته تحقق آن نيازمند وجود نظام عادلانه بر جهان و حاكمان عادل و آزادي خواه است و اين موضوع هم به دست ملت ها محقق خواهد شد.

رييس جمهور با بيان اينكه روند عمومي جهان به نفع ملت ها در حال حركت است، اظهار داشت: با همت دولت ها و ملت هاي مستقل و آزادي خواه نظام سرمايه داري برچيده شده و نظام عادلانه و انساني و مهربان حاكم خواهد شد و خدا يار ملت ها و يار عدالت و آزادي است و خدا و ملت ها پيروز هستند.

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به سخنان مجري اين شبكه تلويزيوني مبني بر اينكه اصول مذهبي و آرمانهايي كه از طرف جنابعالي مطرح مي شود مورد قبول ما مسيحيان هم هست، گفت: فطرت انسان ها مشترك است، عدالت و آزادي در سايه خداپرستي در دل همه انسان ها شكل مي گيرد و انسان ها فارغ از رنگ و نژاد و نام محترم هستند، به همين دليل همه انسانها اعم از مسيحي و يهودي واقعي را دوست داريم و بر اين باوريم كه همه در مقابل اقليت زورگو و زياده خواه در يك جبهه قرار داريم.

رييس جمهور گفت: سلطه گران سعي دارند بين ملت ها با تقسيم بندي هايي مانند رنگ، نژاد و حتي مذهب فاصله بيندازند، در حالي كه ملت ها هيچ مشكلي با يكديگر ندارند. آنهايي كه قصد دارند ثروت ملت ها را غارت كنند اگر فرصت پيدا كنند حتي داخل خانواده ها هم تفرقه و جدايي به وجود مي آورند زيرا وقتي ملت ها از هم فاصله داشته باشند فرصت سلطه براي آنها فراهم مي شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها