کد خبر: ۳۰۲۱۸۳
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
سرایدار جوان، پس از پیدا کردن کیف حاوی چک و پول به مبلغ ١٥میلیارد ریال، آن را به صاحبش بازگرداند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه شهروند: سرایدار جوان، پس از پیدا کردن کیف حاوی چک و پول به مبلغ ١٥میلیارد ریال، آن را به صاحبش بازگرداند.

 مسئول روابط‌عمومی آموزش وپرورش شهرستان نظرآباد با اعلام این خبرگفت: «مرتضی اخلاقی همکار فرهنگی آموزشگاه امام‌خمینی(ره) در شهرستان نظرآباد کیف حاوی مدارک معتبر، چک با مهر و امضا و سند منگوله‌دار به ارزش یک‌میلیارد و ٥٠٠‌میلیون تومان به همراه دیگر اسناد ارزشمند را که درخیابان ۴۰ دستگاه و در محوطه کوچه پیدا کرده بود به صاحب اصلی‌اش بازگرداند.»

 وی گفت: «این همکار با اخلاق و شرافتمند نیروی آموزشگاه امام‌خمینی(ره) با ٣٢‌سال سن، ۳‌سال سابقه دارد.» مرتضی اخلاقی این مرد امانتدار درخصوص اقدام خداپسندانه‌اش گفت: «پس از پیدا کردن کیف مدارک استرس داشتم که درد سر برایم ایجاد نشود و از طرفی هم عذاب وجدان داشتم و تصمیم گرفتم کیف را بردارم و به صاحبش بازگردانم. کیف را به مدرسه بردم و به مدیر آموزشگاه دادم. از آن‌جایی که کیف مدارک باز بود، مدیر مدرسه با بررسی مدارک داخل آن متوجه شد فرزند صاحب کیف، ‌سال گذشته دانش‌آموز مدرسه امام‌خمینی بوده است.

با پیگیری‌های لازم کیف را به صاحب اصلی‌اش بازگرداندیم.» اخلاقی درباره حسی که از تحویل دادن کیف داشت گفت: «به یاد زمانی افتادم که خودم یک کارت ملی گم کرده بودم و برای یافتنش دردسر‌های زیادی را متحمل شدم و بسیار خوشحال هستم از این‌که کیف به صاحبش بازگشت.»

 این فرهنگی جوان با اشاره به این‌که بزرگترین آرزویش این است که پیمانی شود گفت: «چندی پیش چشم‌های دختر ٢ساله‌ام مشکل داشت وقتی به پزشک مراجعه کردیم مشخص شد که او باید سه بار عمل کند که در این بین با معجزه خداوند چشم‌هایش شفا یافت و من نیز هر روز به درگاه خداوند سپاس می‌گفتم که چگونه می‌توانم این لطف باری تعالی را جبران کنم.»

 مرتضی اخلاقی در ازای این کار نیک هیچ‌گونه مژدگانی از صاحب کیف دریافت نکرد. اینجاست که می‌توان گفت: «هیچ چیزی به اندازه امانتداری، پاکی و صداقت به زندگی انسان آرامش نمی‌دهد و خداوند در سایه درستکاری انسان‌‌ها مشکلات را حل خواهد کرد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها