کد خبر: ۳۰۲۲۱۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۰     ۱۷ اسفند ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ پايگاه خبري 'ارم' روز يکشنبه به نقل از منابعي در دفتر وليعهد ابوظبي، از اختلاف بين امارات و عربستان سعودي درباره تحولات اخير يمن خبر داد.

اين پايگاه خبري اماراتي که به دستگاه حکومت در ابوظبي نزديک است، با اشاره به استفاده سعود الفيصل وزير خارجه عربستان از اصطلاح 'يمن جنوبي' در گفت وگو با جان کري وزير خارجه آمريکا افزود که سخنان الفيصل به طور گسترده در رسانه هاي کشورهاي عربي منتشر شده است.
وزير خارجه عربستان در ديدار با کري همتاي آمريکايي خود، از عزيمت عبدربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي يمن به شهر عدن در جنوب اين کشور، استقبال کرده و خواهان شکل گيري دوباره کشور يمن جنوبي شده است .
الفيصل در اين ديدار گفته بود که کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس از عزيمت منصور هادي به يمن جنوبي حمايت مي کنند.
پايگاه خبري ارم به نقل از رسانه هاي خبري عرب خليج فارس، بر وجود اختلاف بين رياض و ابوظبي بر سر پرونده يمن تاکيد کرد و نوشت که عربستان ادعا کرده که اسنادي در اختيار دارد که نشان دهنده حمايت ابوظبي از حوثي ها و علي عبدالله صالح رييس جمهوري سابق يمن است .
به گزارش اين پايگاه خبري، مقامات عربستاني در سفر اخير شيخ محمد بن زايد آل نهيان وليعهد ابوظبي به رياض، مدارکي مبني بر حمايت امارات از حوثي ها و مخالفت با عبد ربه منصور هادي رييس جمهوري مستعفي يمن که از سوي برخي کشورهاي شوراي همکاري خليج فارس حمايت مي شود، به وي ارايه کرده اند.
برخي کشورهاي عربي عضو شوراي همکاري خليج فارس به رهبري عربستان سعودي با جنبش مردمي انصارالله يمن مخالفت کرده و در مقابل آن از منصور هادي رييس جمهوري مستعفي اين کشور حمايت مي کنند.
عربستان از حاميان اصلي قبايلي است که در جنوب يمن با شبکه القاعده همکاري مي کنند.
اين کشور با مسلح کردن قبايل جنوب يمن، از منصورهادي خواسته که شهر عدن را به عنوان پايتخت موقت اين کشور اعلام کند و با جنبش مردمي انصارالله مقابله نمايد .
جنبش مردمي انصارالله يمن در تابستان گذشته و پس از ماهها تظاهرات مسالمت آميز، کنترل صنعا پايتخت يمن را به دست گرفته است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها