کد خبر: ۳۰۲۵۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۱     ۲۲ آذر ۱۳۹۰
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران گفت: ساخت صحن حضرت زهرا (س) در حرم حضرت امیرالمومنین (ع) با مساحت 200 هزار متر مربع و با اعتبار هفت هزار میلیارد ریال در حال اجرا است.

'علیرضا فداكار' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این كه این طرح در حال گودبرداری و فوندانسیون است، افزود: یكهزار میلیارد ریال از ساخت صحن حضرت زهرا (س) توسط مردم مومن و خیر استان تهران و مابقی هزینه این طرح بزرگ نیز توسط مردم خیر و عاشق سایر استانهای كشور تامین می شود.

وی اظهار داشت: صحن حضرت زهرا‌ (س) در غرب حرم حضرت امیر‌المومنین(ع) در قسمت بالای سر حضرت ساخته می‌شود كه حدود 90 هزار متر‌مربع از این پروژه اختصاص به فضای زیارتی دارد.

فداكار ادامه داد: بقیه این فضا شامل بخش‌هایی مانند كتابخانه، موزه، مضیف، ساختمان‌های اداری است و طرح اولیه این صحن نیز با درخواست ستاد بازسازی عتبات عالیات توسط دانشگاه شهید بهشتی تهیه شده است.

وی با اشاره به اجرای 55 طرح در نجف اشرف یادآور شد: كار ساخت ایوان طلا حرم حضرت علی (ع) نیز در حال انجام است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران با اشاره به انجام طلا كاری گنبد امامین عسگریین ادامه داد: به زودی كار ساخت گنبد امام حسن عسگری نیز به پایان می رسد و ساخت ضریح حضرت مسلم نیز تا شش ماه دیگر به انجام خواهد رسید.

وی همچنین یادآور شد: ایرانیان از دیرباز عاشق ائمه اطهار بوده و بر همین اساس بسیاری از فعالیتها و طرحهای مربوط به عتبات عالیات توسط شیعیان ایران انجام شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها