کد خبر: ۳۰۲۵۶
زمان انتشار: ۱۷:۲۰     ۲۲ آذر ۱۳۹۰

عصر امروز (سه‌شنبه) نشست "من كلاهبردارم، پس هستم" به همت بسيج دانشجويي دانشكده مديريت دانشگاه تهران و علوم پزشكي تهران در تالار ابن‌سيناي دانشكده علوم پزشكي تهران برگزار شد.

به گزارش ايسنا، در اين نشست حسن عباسي با بيان اين‌كه مناظره ايران و ايالات متحده در حال راديكاليزه شدن است و طي ماه‌هاي اخير شكل جديدتري پيدا كرده است، گفت: در واقع ما در اين حوزه درگير جنگ نرم و جنگ سخت هستيم.
 
 وي با اشاره به ماجراي هواپيماي جاسوسي آمريكا گفت:مي‌بينيد كه هواپيماي بدون سرنشين آنها بر فراز خاك ايران اقدام به انجام عمليات مي‌كند و ايران نيز اين هواپيما را شكار مي‌كند و در واقع مي‌توان گفت با تحولاتي كه رخ داده ما در اين حوزه شاهد جنگ سخت و نرم هستيم.
 
وي با بيان اين‌كه تحولاتي درعرصه جهاني رخ داده و اعتراضات به نظام سرمايه‌داري و ليبراليسم در حال انجام است، گفت: در واقع سيستم‌عامل اداره جهان دچار مشكل جدي شده است. جهان براي اداره خود به يك سيستم‌عامل به مانند كشورها احتياج دارد كه به آن ايدئولوژي مي‌گويند و اين سيستم‌عامل نصب شده در كشورهاي جهان ليبراليسم است و چيزي كه اكنون با آن درگير هستيم و شايد تا 25 الي 30 سال آينده نيز ادامه پيدا كند، مقوله مهم نابود شدن و ويروسي شدن نئوليبراليسم است.
 
وي افزود:20 سال پيش مكتب ماركسيست در رقابتي كه وجود داشت، حذف شد و اكنون نيز شاهد نئوليبراليسم هستيم و ما به سمت دوره جديدي به نام فطرت حركت مي‌كنيم تا يك سيستم‌عامل جديد جايگزين اين سيستم‌عامل فعلي شود و يك الگوي جديد جايگزين شود.
 
عباسي در ادامه به ديدگاه امام (ره) در مورد آمريكا اشاره كرد و گفت: امام(ره) معتقد بود كه آمريكا تروريسم به ذات است و ذات شكل‌گيري آن ترور است. از طرف ديگر معتقد بودند كه آمريكا شيطان بزرگ است و استكبار جهاني است و براي خود سيطره و هژموني قائل است و به خاطر همين تصور است كه مي‌بينيم رييس‌جمهور آمريكا و سخنگوي وزارت خارجه آن بدون اين‌كه اشاره‌اي بكنند كه بدون اجازه و غيرقانوني وارد حريم هوايي ايران شدند مي‌آيند و مي‌گويند هواپيمايمان را پس بدهيد؛ چرا كه آنها براي خود مقام استكباري قائل هستند.
 
وي ادامه داد: امام (ره) معتقد بودند كه آمريكا ام‌الفساد قرن است و يكي از اين مظاهر اصلي فساد بورس است.
 
عباسي با قمارباز و كلاهبردار خواندن مساله بورس، گفت: اساس ايالات متحده آمريكا نيز بورس است و بورس نيز اساسش قمار است.
 
وي با بيان اين‌كه كاپيتاليسم و سرمايه‌گرايي چهار نهاد اصلي از جمله بورس، بانك، اوراق قرضه و بيمه دارد،‌گفت: ما با اساس كار مخالف نيستيم، ما با روش كار مشكل داريم و اين‌ها عواملي هستند كه بشر را به فلاكت رسانده است.
 
عباسي با تاكيد دوباره بر اين‌كه اساس بورس روي مساله قمار است، گفت: اين سازو كار در كشور ما ريشه دوانده و ما فرياد مي‌زنيم كه بانك‌ها از نظر مكاني جايگزين مسجد شده‌اند.
 
وي در ادامه به ماجراي اختلاس اخير و نقش بانك‌ها در اين قضيه اشاره كرد و گفت: مي‌بينيم در اين ماجرا يكي از روساي بانك‌ها كه در جريان مسائل مالي و پولي كشور است، به راحتي به كانادا فرار مي‌كند و خانواده او در كانادا بودند و سوال اينجاست كه آيا وزارت اطلاعات گفته بوده كه اين فرد مشكل دارد و زن و بچه‌اش در كانادا زندگي مي‌كنند و اگر چنين موضوعي را اطلاع داده و اعلام كرده و دولت برخلاف نظر وزارت اطلاعات عمل كرده مقامات مسئول در بايد در اين ارتباط توضيح بدهند.
 
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌كه بانك‌ها بدون هيچگونه سر و صدا در جاهاي مختلف رسوخ مي‌كنند، گفت: در قضيه حج عمره اخير و درگيري كه بين بانك‌ها و حج و زيارت پيش آمد، اين مساله را مشاهده كرديم. حج و زيارت اعتراض كرد وامي كه مي‌دهيد براي حج عمره نامناسب است و بعد از پيگيري‌ها معلوم شد كه اين وام رباست در حالي كه حج عمره جزو مستحبات است و ربا حرام بين است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها