کد خبر: ۳۰۲۹۳۴
زمان انتشار: ۲۲:۵۰     ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
آمار تفصیلی واردات 11 ماهه خودرو به ایران منتشر شد. در 11ماهه منتهی به بهمن ماه سال93 در مجموع 92 هزار و 247 دستگاه انواع خودرو وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش 54.4درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ فقط در بهمن ماه سال جاری تعداد 13,047 دستگاه خودرو وارد کشور شده است که بالاترین آمار واردات خودرو در سال جاری است.

در میان برندهای وارد شده به کشور، محصولات هیوندای با 42.344 دستگاه در رتبه نخست خودرو های وارداتی به کشور قرار گرفته اند و این برند توانسته برتری خود بر بازار خودرو های سواری وارداتی به ایران را بار دیگر حفظ کند. پس از هیوندای، محصولات شرکت کیا موتورز با 14.940 دستگاه در رتبه دوم ایستاده و تویوتا با واردات 9.762 دستگاه سومین برند برتر بازار خودرو های وارداتی ایران است. تویوتا سال گذشته پس از جیلی در رتبه چهارم جای داشت و امسال به دلیل عدم واردات مستمر محصولات این برند چینی در ماه های پایانی سال، توانست جایگاه خود را یک پله ارتقا دهد و جیلی را با 6.385 دستگاه به رتبه چهارم بفرستد.

بررسی آمار واردات خودرو به کشور نشان می دهد همچون چند سال اخیر عمده سهم بازار متعلق به خودروسازان کشور کره جنوبی است و به طور مشخص هیوندای و کیا توانسته اند بخش عمده ای از بازار خودرو های وارداتی ایران را از آن خود کنند تا جایی که از مجموع 92.247 دستگاه خودرو وارد شده به کشور در 11 ماهه سال جاری، بیش از 58 هزار دستگاه خودرو از تولیدات کره است که نشانگر سهم حدود 63 درصدی از واردات خودرو است. برند هیوندای در این میان اصلی ترین بازیگر بازار است چرا که در مدت مورد بررسی 42.344 دستگاه از خودرو های این برند وارد کشور شده است و هیوندای توانسته سهم 46درصدی از بازار واردات خودرو سواری ایران را از آن خود کند. در کنار هیوندای، کیا نیز روز های موفقی را در بازار ایران می گذراند و در 11 ماهه نخست سال93، در مجموع 14.940 دستگاه انواع محصولات این شرکت از گمرکات کشور ترخیص شده است که 16درصد از کل واردات خودرو به ایران را نشان می دهد.در 11 ماهه نخست سال 93 در مجموع 9.762 دستگاه انواع محصولات تویوتا وارد کشور شد کهنسبت به مدت مشابه سال پیش از آن رشد 78درصدی را نشان می دهد. در میان محصولاتتویوتا، باز هم شاهد موفقیت یک خودروی شاسی بلند هستیم، جایی که RAV4توانسته با واردات 3.994 دستگاهی، سهم بیش از40درصدی از سبدواردات تویوتا به ایران را از آن خود کند. پس از این خودرو، مدل سدان کرولا قراردارد و در رتبه سوم و البته با اختلاف قابل توجه، تویوتا کمری ایستاده است.

در بازار خودرو های لوکس و در 11 ماهه نخست سال 93، برنده اصلی ب ام و بود که توانست با واردات 3.484 دستگاه خودرو، سهمی در حدود4درصدی را از بازار ایران از آن خود کند. پس از ب ام و و در رتبه دوم، مرسدس بنز قرار دارد که در 11 ماهه سال 93 در مجموع 1.726 خودرو را وارد کشور کرده است. این حجم واردات در مقایسه با مدت مشابه سال 92 حکایت از رشد 50درصدی دارد. بار اصلی محصولات مرسدس بنز در این مدت بر دوش E کلاس بود و پس از آن Cکلاس بیشترین سهم را در سبد محصولات مرسدس بنز در ایران در اختیار داشت.این دو خودرو در مجموع به تعداد 1.702 دستگاه وارد کشور شدند تا عملا سهم سایر مدل ها تنها 24 دستگاه باشد. در رتبه سوم این جدول لکسس ایستاده است، برندی که بررسی روند واردات محصولت آن در دو سال اخیر نشان می دهد سال 93 را باید سال بسیار موفقیت آمیزی برای آن دانست چرا که با افزایش قابل توجه 491درصدی نسبت به مدت مشابه سال 92، در مجموع 1.359 دستگاه خودرو از این برند وارد کشور شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها