کد خبر: ۳۰۴۱۵۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
ابتکار/ چهار جوان که با همکاري يکديگر با تهديد چاقو اقدام به زورگيري و گردنبند قاپي در محدوده غرب پايتخت مي‌کردند، توسط پليس آگاهي تهران بزرگ شکار شدند.

در پي وقوع سرقت هاي مشابه به شيوه زورگيري توسط سرنشينان يک يا دو دستگاه موتورسيکلت هاي طرح هوندا 125 که سارقين با تهديد چاقو و قمه، به شيوه تک موتور ( يک يا دو نفره ) و يا دو موتور ( سه يا چهار نفر ) اقدام به زورگيري از شهروندان در مناطق غرب و شمال غرب تهران مي‌کردند، موضوع جهت شناسايي و دستگيري سارقين در دستور کار کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

شناسايي محل هاي سرقت

با شناسايي تعدادي از مالباختگان که بدين شيوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته بودند، دهها محل وقوع سرقت در اشرفي اصفهاني، باغ فيض، پونک، آرياشهر، گيشا، مرزداران، بلوار فردوس و... شناسايي و از مالباختگان جهت حضور در پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ دعوت بعمل آورده شد.

يکي از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در ساعت 13:00 مورخه 12/11/1393 در بلوار مرزداران، چهار نفر با دو موتروسيکلت به سمت من حمله ور شده و با تهديد چاقو اقدام به سرقت گردنبند من کردند؛ در حين گردنبندقاپي، سارقين بنده را به فاصله چند متر بر روي زمين کشيدند و پس از پاره شدن گردنبند و سرقت آن، به سرعت از محل فرار کردند.

مالباخته اي ديگر نيز که تنها 15 سال سن داشت و بهمراه پدر خود به پايگاه دوم پليس آگاهي مراجعه کرده بود نيز با اشاره به زورگيري تلفن همراهش به کارآگاهان گفت: " در ساعت 17:00 مورخه 30/7/1393 در حال مراجعه به کلاس زبان در بلوار فردوس بودم که يک موتورسيکلت با دو سرنشين در مقابل من توقف کرد و سرنشينان آن با تهديد چاقو اقدام به گرفتن گوشي تلفن همراه اپل بنده به ارزش 2 ميليون و 400 هزار تومان کردند "؛ در ادامه و زمانيکه کارآگاهان از مالباخته و پدرش سوال کردند که چه لزومي داشته که پسري 15 ساله، يک گوشي تلفن همراه به ارزش 2 ميليون و 400 هزار تومان بهمراه خود داشته باشد، پدر و پسر تنها سکوت کردند و نهايتا پدر مالباخته عنوان داشت: به اصرار پسرم مبني بر اينکه يک بازي ( Game ) وجود دارد که تنها بر روي گوشي هاي مدل جديد اپل قابليت اجرا دارد، مجبور شدم تا اين گوشي را براي او خريداري کنم " !. 

دستگيري چهار عضو گروه زورگيري 

با آغاز اقدامات پليسي، کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي موفق به شناسايي دو برادر بنام هاي "بهزاد” و "بهروز” (25 و 26 ساله) شدند که بهمراه دو نفر ديگر از دوستان و بچه محل هاي خود به نام هاي "فرشاد” (20 ساله) و محمد (22 ساله) در منطقه اسلامشهر، اقدام به تشکيل گروه جديدي از سارقين زورگير کرده، با موتورسيکلت به تهران مراجعه و پس از انجام عمده سرقت هاي خود در مناطق "غرب” و "شمال غرب” و "جنوب غرب”، بلافاصله از تهران خارج و به اسلامشهر باز مي‌گردند.

با شناسايي تصور اعضاي اين گروه از سارقين از سوي مالباختگان، هماهنگي هاي قضايي با شعبه چهارم بازپرسي دادسراي ناحيه 34 تهران انجام و هر چهار متهم در مورخه 05/12/1393 دستگير و جهت انجام تحقيقات به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند. سارقين پي از مواجه حضوري با دهها به ناچار لب به اعتراف گشوده و به دهها فقره سرقت به شيوه گردنبندقاپي، موبايل قاپي، سرقت هاي مقرون به آزار ( سرقت هاي به عنف ) منجر به جرح تعدادي از شکات و همچنين زورگيري بهش يوه ايجاد تصادف ساختگي با خودرو مالباختگان اعتراف کردند. 

سرهنگ کارآگاه داوود مرادي، رئيس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: " با توجه به اعتراف هر چهار متهم به سرقت هاي متعدد در سطح شهر تهران بويژه در مناطق غرب و همچنين شناسايي متهمين از سوي دهها مالباخته و به جهت شناسايي ديگر جرايم ارتکابي، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير هر چهار متهم از سوي مقام محترم قضايي صادر شده است؛ لذا از کليه شکات و مالباختگاني که موفق به شناسايي تصوير متهم شدند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شکايات خود به نشاني پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي – خيابان زنجان شمالي مراجعه نمايند ".
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها