کد خبر: ۳۰۴۲۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۲۳ اسفند ۱۳۹۳
تبیین: حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با اشاره به سفر اخیر خود از طرف مجلس به هندوستان به رواج اعتقاداتی عجیب در این کشور اشاره و بر و لزوم شکر گذاری به خاطر نعمت شناخت خدا تأکید كرد.
به گزارش پایگاه 598، نماینده مردم تهران در مجلس، روز گذشته ۱۶ اسفندماه در جمع تعدادی از دانش پژوهان، اساتید و کارمندان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: گاه انسان در شرایط عادی، نعمت هایی دارد که قدر آن ها را نمی داند، اما وقتی با یک وضعیت خاصی مواجه می شود، قدر آن را بهتر می فهمد.
 
حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی با اشاره به سفر اخیر خود به هندوستان از سوی مجلس، اظهار داشت: در این کشور معابد و خدایان بسیاری زیادی وجود دارد. البته خدایان زیاد، اما مرده و بی جان. انسان با دیدن این صحنه ها متوجه می شود که باید قدر نعمت شناخت خداوند را بیشتر بداند و خدا را شکر کند.
 
وی ادامه داد: اعتقاد به تناسخ یک اختلاف طبقاتی بزرگ را در هندوستان رقم زده است و عده ای در نهایت ناز و نعمت زندگی کرده و عده ای در اوج فقر در کنار خیابان به دنیا می آیند و در کنار خیابان هم از دنیا می روند. البته هرگز انقلاب و قیام هم نمی کنند، چرا که به تناسخ اعتقاد دارند.
 
آقاتهرانی افزود: آن ها به خاطر اعتقادشان گمان می کنند که وضعیت امروزشان به خاطر این است که در گذشته ( و وقتی در جسم دیگری بوده اند ) بد کرده اند و حالا به این روز افتاده اند و اگر انتقاد و اعتراضی داشته باشند دوباره وضعیتشان بدتر شده و در آینده حیوان می شوند!! لذا برای این که در زندگی آینده شان جزء طبقات بالاتری قرار گیرند، سکوت کرده و تحمل می کنند.
 
وی با اشاره به انقلاب گاندی علیه استعمار انگلستان در هندوستان اظهار داشت: حتی اگر او هم انقلاب کرد به خاطر این بود که از امام حسین (ع)، الگو گرفته بود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به خاطره ای از زندگی خود در کانادا اشاره کرد و گفت: انسان حتی در کشور های بسیار پیشرفته و مدعی، چیزهایی را می بیند که واقعا چندش آور است و اینجاست که آدمی می فهمد که حتی احکام فرعیه جزئیه شرعی تا چه میزان می توانند آثار و برکات داشته باشند.
 
وی با اشاره به این که بنده در کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده ام و از نزدیک زندگی آن ها را مشاهده کرده ام، اظهار داشت: باید قدر اهل بیت (ع) و نظام و ولایت فقیه که راه اهل بیت (ع) را برایمان ترسیم کرده است بدانیم. به خدا قسم که حتی اگر به فرض محال قیامتی هم در پیش نبود و همه را به بهشت می بردند، اما باز هم دنیای ما زیباتر و روح دار تر از سایر دنیاست و اصلا قابل مقایسه با آن ها نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها