کد خبر: ۳۰۴۴۹۲
زمان انتشار: ۰۱:۳۷     ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
۳۳ سال پیش در چنین روزی
این شعار زمانی بود که بنی صدر و منافقین خلق و لیبرال ها کمر بسته بودند علیه خط امام و علیه ولایت فقیه. مردم با وجدان اجتماعی خودشان و با شعور اجتماعی خودشان یک مبارزه ای شروع کردند و این شعار مردم شان نزولش بود و ادامه آن هم به خاطر ادامه مزاحمت های آن ها بود .

رخدادهای 24 اسفند 1360

چکیده

  • امام خمینی رهبر انقلاب امروز طی سخنانی خطاب به صدام رئیس جمهور عراق اظهار داشتند: یک راه برای تو باقی است و آن هم انتحار است !

 

  • آیت الله هاشمی رفسنجانی: زمان آن فرا رسیده است که انتظار مردم خرمشهر و قصر شیرین برآورده شده و شهرهای از دست رفته باز پس گرفته شود.

 

  • ایران از سوریه فسفات ، تولیدات کشاورزی و محصولات نساجی وارد خواهد کرد و در ازای آن نفت خام جهت خوراک و پالایشگاه حمص و بانیاس در سوریه از سوی ایران تامین خواهد شد.

 

  • وزارت امور خارجه کشورمان با ارسال یادداشتی به نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران فراهم آوردن مقدمات دیدار خانواده تندگویان ، یحیوی و بوشهری را درخواست کرد .

 

  • کمیسیون امور دفاع در جلسه دیروز خود طرح اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که در 30 جلسه مداوم مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود به تصویب رساند.

 

  • حسنی مبارک رئیس جمهور مصر در مصاحبه ای با روزنامه کویتی السیاسه درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت : مصر در جنگ عراق علیه ایران قلبا با عراق است .

پیشنهاد جالب امام به صدام ؛ اگر مردی خودت را بکش !

امام خمینی رهبر انقلاب امروز طی سخنانی خطاب به صدام رئیس جمهور عراق اظهار داشتند : یک راه برای تو باقی است و آن هم انتحار است !

رهبر انقلاب در دیدار با خانواده شهدای حادثه آمل ،  پرسنل هوانیروز و وزارت دفاع، کارکنان وزارت امور خارجه و سفرا و کارداران جدید جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند : من به همه کسانی که با این جمهوری اسلامی مخالفت می‌کنند، نصیحت می‌کنم که بس است دیگر. قدرتهای خودتان را سنجیدید، فهمیدید نمی‌شود با یک قدرت اسلامی درافتاد، خودتان را سنجیدید، فهمیدید نمی‌شود، حالا که فهمیدید نمی‌شود چرا لجاجت می‌کنید؟ دست بردارید بروید مشغول یک کار دیگری بشوید و به صدام هم می‌گویم که من یک راه برای تو سراغ دارم و آن راه انتحار است. همان طوری که هیتلر بعد از آنکه به شکست رسید خودش را کشت، تو هم اگر مردی و مثل هیتلری خودت را بکش.(1)

 

آیت الله هاشمی : زمان آزادی خرمشهر و قصر شیرین فرا رسیده است

آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی گفت و گویی در مورد سرنوشت جنگ اظهار داشت : سرنوشت جنگ در این دنیا که می بینید با زور و در میدان جنگ باید تعیین شود و زمان آن فرا رسیده است که انتظار مردم خرمشهر و قصر شیرین برآورده شده و شهرهای از دست رفته باز پس گرفته شود و ما برای پایان دادن به جنگ فقط باید خودمان عمل کنیم و این کار را با زور تمام خواهیم کرد .

دفاع قاطعانه هاشمی از شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از مصاحبه خود در باره اظهارات اخیر آیت الله گلپایگانی از مراجع عظام تقلید که خواسته بودند مردم شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه ندهند  چون که هستند در بین فقها و لو فقهای گذشته کسانی که ولایت فقیه را با این وسعت قبول ندارند گفت : نقطه ظریف این جا است که شاید بعضی از خناس ها نگذاشتند ایشان توجه کنند که مردم مرگ بر منکر ولایت فقیه نمی گویند مرگ بر ضد ولایت فقیه می گویند ، این شعار جالبی است و شان نزول این شعار را شاید خدمت ایشان نگفتند این زمانی بود که بنی صدر و منافقین خلق و لیبرال ها و این ها کمر بسته بودند علیه خط امام و علیه ولایت فقیه و یک ضدیتی راه انداخته بودند. مردم با وجدان اجتماعی خودشان و با شعور اجتماعی خودشان یک مبارزه ای شروع کردند علیه این خط انحرافی که تحقیقا حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی هم با این خط سخت مخالفند و این شعار مردم شان نزولش بود و ادامه آن هم به خاطر ادامه مزاحمت های آن ها بود .

هاشمی ادامه داد : بنابراین با نظر ایشان مخالفتی نمی تواند داشته باشد و خوشبختانه امروز ما فقیهی را سراغ نداریم ممکن است باشند ولی ما سراغ نداریم که ولایت فقیه را قبول نداشته باشند و ممکن است که در حدودش حرف باشد که این ولایت چه مقدار است آیا این ولایت برابر تمام ولایت پیامبر و ائمه است یا در بعضی از چیزها نیست این بحث ها باشد ولی اصل ولایت فقیه را حتی ولایت عدول المومنین را در کارهای عمومی کشور فکر می کنم که آنها همه قبول دارند و روی هم رفته باید بگوئیم که سخنان خوبی بود . (2)

حجم مبادلات بازرگانی سوریه با ایران افزایش می یابد

پیش از ظهر دیروز دکتر عبدالظحاک وزیر نفت و معادن سوریه پس از یک جلسه سه ساعته مذاکره با مهندس محمد غرضی وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در یک مصاحبه با خبرگزاری جمهوری اسلامی شرکت کرد .

بر اساس اظهارات مقامات طرفین حجم مبادلات بازرگانی سوریه با ایران افزایش می یابد و در این راستا ایران از سوریه فسفات ، تولیدات کشاورزی و محصولات نساجی وارد خواهد کرد و در ازای آن نفت خام جهت خوراک و پالایشگاه حمص و بانیاس در سوریه از سوی ایران تامین خواهد شد.(3)

ایران خواستار دیدار تندگویان ، بوشهری و یحیوی با خانواده هایشان شد

وزارت امور خارجه کشورمان با ارسال یادداشتی به نمایندگی کمیته صلیب سرخ جهانی در تهران ضمن درخواست برای فراهم آوردن مقدمات دیدار خانواده تندگویان ، یحیوی و بوشهری موافقت خود را با دیدار خانواده کارکنان اعضای سفارت عراق در تهران با آن ها اعلام کرد .

در بخشی از این یادداشت آمده است : دولت جمهوری اسلامی ایران موافقت می نماید اعضای خانواده کارکنان سفارت عراق در تهران با آن ها دیدار نمایند و متقابلا خواستار موافقت رژیم بغداد با دیدار خانواده کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با آن ها می باشد.(4)

 

اساسنامه سپاه پاسداران تصویب شد

کمیسیون امور دفاع در جلسه دیروز خود طرح اساسنامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که در 30 جلسه مداوم مورد بحث و بررسی قرار گرفته بود به تصویب رساند.(5)

حسنی مبارک : در کنار صدام ایستاده ام !

حسنی مبارک رئیس جمهور مصر در مصاحبه ای با روزنامه کویتی السیاسه درباره جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گفت : مصر در جنگ عراق علیه ایران قلبا با عراق است . وی اظهار امیدواری کرد مناقشه به طور مسالمت آمیز پایان یابد . مبارک گفت اما دلسوزی و همدردی با عراق است و ما در آن چه که بتوانیم برای عراق انجام بدهیم تردید به خود راه نخواهیم داد.(6)

پی نوشت:

1- صحیفه امام ، جلد 16 ، صفحه 103
2- کیهان ، 24 اسفند 1360 ، صفحه 14 ، در خاطرات 14 اسفند 1360 آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره اظهارات حضرت آیت الله گلپایگانی از مراجع عظام تقلید آمده است : عصر احمدآقا آمد و نوار سخنان‌ آقای‌ [آیت‌الله‌ العظمی‌ محمدرضا]گلپایگانی‌را آورد و گوش‌ دادیم‌. به‌ شعار ”مرگ‌ بر ضد ولایت‌ فقیه" اعتراض‌ دارند و از مجلس‌ می‌خواهد که‌ در تشخیص‌ ضرورت‌ و موضوعات‌ احکام‌ ثانویه‌، دقت‌ و وسواس‌ داشته‌ باشد، ولی‌ با خضوع‌ و احترام‌صحبت‌ کرده‌اند. من‌ هم‌ در نماز جمعه‌ از ایشان‌ تشکر کردم‌. قرار شد با مشورت‌ با امام‌ سخنان‌ایشان‌ پخش‌ شود.احمد آقا اطلاع‌ داد که‌ امام‌ موافقند.

محتوای این خاطره با توجه به سخنان هاشمی در روز 24 اسفند همین سال کاملا روشن و مبرهن است ولی زمانی که به پایگاه اطلاع رسانی هاشمی رفسنجانی مراجعه می کنید می بینید که خاطره فوق و اظهارات آیت الله گلپایگانی بدون اشاره به پاسخ هاشمی به این گلایه و انتقاد منتشر شده است . تیتر سایت هاشمی از آن خاطره عبارت است از «اعتراض آیت الله گلپایگانی به شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه/ تشکر هاشمی در نماز جمعه» معنای این تیتر از نظر رسانه ای چه می تواند باشد جز آن که آیت الله گلپایگانی با شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه مخالفت کرده بودند و هاشمی نیز از این مخالفت تشکر کرده است !

طبیعی است که موضع هاشمی در آن روزها بر اساس اسناد موجود بسیار متقن و انقلابی است ولی تلاش گردانندگان سایت وی برای قرار دادن هاشمی در برابر نظام اسلامی و ولایت فقیه مسئله ای است که قابل اغماض نبوده و به گفته هاشمی در سال 60 ظاهرا خناسان اجازه نمی دهند وی از آن چه که در سایت شخصی می گذرد و به نام هاشمی تمام می شود مطلع باشد.

3- اطلاعات ، 24 اسفند 1360 ، صفحه 3
4- اطلاعات ، 24 اسفند 1360 ، صفحه 1
5- اطلاعات ، 24 اسفند 1360 ، صفحه 14
6- کیهان ، 24 اسفند 1360 ، صفحه 4

پژوهشگر:‌ سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها