کد خبر: ۳۰۴۵۰۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۶     ۲۴ اسفند ۱۳۹۳
فارس/ دروازه‌بان تيم فوتبال پيکان گفت:اول و وسط و آخر تمام محبوبيت‌هاي دنيا هم که باشي پس فردا در يک متر جا بايد بخوابي.
سالي که براي مهدي رحمتي گذشت شايد به قول خودش برايش خنثي گذشت اما از نظر خيلي ها رحمتي سال پر فراز و نشيبي را پشت سر گذاشت. بعد از آن خداحافظي پر حرف و حديث که سال گذشته انجام داد جدايي او از استقلال يکي ديگر از آن چالش هايي بود که شايد فقط مختص خود اين دروازه‌بان بود.مهدي رحمتي از آن جمله بازيکناني است که هميشه حرف براي گفتن دارد و هميشه هم حرف هاي داغي دارد که مي تواند در اين فوتبال تاثيرگذار باشد. به بهانه سال جديد و دورهمي که براي سفره هفت سين امسالمان در خبرگزاري فارس تدارک ديده بوديم از مهدي رحمتي که يکي از چهره هاي تاثيرگذار فوتبال کشورمان است دعوت به عمل آورديم که با ما همکلام شود. در زير مصاحبه او را مي خوانيد:
*خودت را شبيه آدم هاي زمين خورده مي داني يا پيروز؟
شايد خيلي ها نظرات ديگران برايشان مهم باشد و به همين دليل خود را پيروز يا شکست خورده بدانند اما من چون فقط نظر خودم برايم مهم است از اين جهت خودم را پيروز مي دانم.
پس نظر خانواده‌ات چه مي شود؟
خانواده ام هميشه نظر خود را به من مي گويند اما من هميشه براي نظر خودم ارزش زيادي قائل هستم.
*پس سيستم رفتاري ات ديکتاتوري است؟
مي شود اين را گفت!
*کنار آمدن با چنين آدمي خيلي سخت است.قبول داري؟
البته اين طوري هم که مي گوييد نيست. اين قدر هم خودمختار نيستم که هر چه بگويم همان بشود.
*مثلا براي جدايي از استقلال نظر کسي را پرسيدي؟
من از استقلال جدا نشدم. تصميم جدا شدنم از استقلال را برايم گرفته بودند.
*مي توانستي بماني و مبارزه کني؟
راهي براي ماندن نگذاشته بودند.
*خيلي ها فکر مي کنند لجبازي کردي و در استقلال نماندي؟
نه اصلا. من که با خودم نمي توانم لج کنم. من مهدي رحمتي با کارنامه مشخص هستم. در اکثر تيم‌هاي شهرستاني هم بازي کردم و اصلا برايم فرقي نمي‌کند کجا باشم. من سه سال اخيري که در استقلال بودم با تمام وجود براي اين تيم بازي کردم. من به خاطر استقلال شايد خيلي چيزها را هم از دست داده باشم با اين حال در بدترين برهه زندگي ام تمام تلاشم را کردم. من وقتي از تيم ملي به صورت موقت خداحافظي کردم سه روز بعد دربي حساسي را پشت سر گذاشتم. البته من در هر تيمي بودم براي هيچ کدام کم نگذاشتم و مي توانيد اين مسئله را از مربيان و مديراني که با آنها کار کرده ام بپرسيد.
*اگر به گذشته برگردي چه کاري را انجام نمي دهي؟
فکر مي کنم در کل زندگي تنها تصميم اشتباهي که گرفتم حضورم در سپاهان براي اولين بار و بعد از رفتن آرمناک پطروسيان بود. اين انتخاب براي مني که تازه از فجر سپاسي جدا شده بودم و جوان و کم تجربه بودم خوب نبود. آرمناک آن سال ها با تجربه و خوب بود. به نظر خودم شايد درست نبود به سپاهان مي رفتم.
*من فکر کردم در مورد نرفتن به جام جهاني صحبت مي کني؟
شايد سخت باشد براي خيلي‌ ها که اين موضوع را باور کنند اما من قضيه را در خودم حل کردم. شايد خيلي ها حاضر باشند خيلي چيزها را از دست بدهند تا به جام جهاني برسند. ولي من حاضر هستم خيلي چيزها را نداشته باشم چون قيمت برخي چيزها خيلي زياد است. من مقابل خانواده‌ام سرم بالاست و اصلا هم دوست ندارم بابت هر چيزي تاوان بدهم.
*کسي از اعضاي خانواده‌ات بابت تصميمي که گرفتي تو را مورد شماتت قرار ندادند؟
اصلا. کسي نمي تواند در کار من دخالت کند. البته همسرم خيلي ناراحت بود. حرف او هم اين بود که هفت سال سختي کشيده و مدعي بود حتي من به خاطر حضورم در اردوهاي تيم ملي علي( فرزند اولم) را متوجه نشدم چطور بزرگ شد.
*نگاه رو به جلو داري يا مدام به گذشته فکر مي کني؟
نه من به گذشته فکر نمي کنم اما کساني که به گذشته باز نمي گردند شايد اتفاق بدي برايشان افتاده باشد و نمي خواهند به آن فکر کنند اما من هيچ کدام از سال هاي فوتباليم چيز بدي ندارم.
*دوست داشتي بين بازيکنان محبوب استقلال بودي؟
اصلا برايم مهم نيست که جزو محبوب ها باشم.
*فکر نمي کني حقت بود بين بازيکنان محبوب استقلال قرار مي گرفتي؟
به نظر من حق گرفتني است. اول و وسط و آخر تمام محبوبيت هاي دنيا هم که باشي پس فردا در يک متر جا بايد بخوابي. بنابراين هيچ ناراحت نيستم. آدم بايد محبوب خدا باشد.
*رقيب ترين گلري که داشتي و از نظر فني اذيتت کرده چه کسي بوده است؟
يک برهه اي با رحمان احمدي هم تيمي بودم. به لحاظ کار فني قابل است. يک برهه هم بعد از فيکس شدنم در تيم ملي ابراهيم ميرزاپور و بعد از آن هم در يک زماني شهاب گردان که خيلي سر حال بود.
*با رحمان احمدي در ارتباطي؟
بله هستم و مشکلي هم با يکديگر نداريم.
*به نظر مي رسيد بعد از آن اتفاقاتي که در تيم ملي براي شما رخ داد و مصاحبه اي که رحمان احمدي عليه تو کرد ديگر رابطه اي نداشته باشيد.
در اين فوتبال شايد خيلي ها بخواهند از آب گل آلود ماهي بگيرند اما من با رحمان احمدي رفت و آمد خانوادگي داشتم و نان و نمک هم را خورده ايم. دوست ندارم پشت سر دوستانم حرفي بزنم و يا واکنشي نشان دهم.
*جالب ترين حرفي که در مورد خودت شنيدي؟
اصلا چيزي نشنيدم!
*بهترين تيتري که در مورد خودت خواندي؟
فکر مي کند...تيتر رحمتي اسپايدرمن. البته يکبار هم فکر مي کنم خبرگزاري فارس بود که کاريکاتوري از من کشيده بود که ٦ دست سمت چپ و شش دست سمت راست برايم کشيده بودند. فکر مي کنم بعد از بازي استقلال و العين اين کاريکاتور را ديدم.
*بعد از آن دربي معروف ٣ بر دو که استقلال در ١٠ دقيقه ٣ گل خورد خيلي پيامک و لطيفه ساخته شد که مضمون اصلي خيلي از اين پيام‌ها خودت بودي. واکنشت به اين پيام ها چه بود؟
اصلا برايم مهم نبود. من عادت ندارم کسي را مسخره کنم و از اين گونه پيام ها هم خوشم نمي آيد. من اصلا به اين پيامک ها دقت نمي کردم. البته براي خودم چنين چيزي نيامد و اگر براي اطرافيانم هم آمد کسي پيامي به من منتقل نمي کرد.
*خودت را در آن شکست مقصر مي داني؟
من خيلي ناراحت بودم که باختيم اما اينکه بگويم من مقصر اصلي بودم نه. يکسري داستان هاي خاص در آن بازي نقش داشت و اينکه از نقش خدا نمي توان در آن دربي گذشت.
*تا به حال به اين موضوع فکر کردي که به جاي اينکه مهدي رحمتي که با سختي به اينجا رسيده باشي بهتر است يا جاي علي خودت که نسبت به خودت در رفاه بيشتر در حال بزرگ شدن است.
اصلا دوست ندارم جاي علي باشم. من همين که جاي خودم هستم را دوست دارم.
*دوران کودکي ات چطور بچه اي بودي؟
اصلا شر نبودم. رشته تحصيلي من تجربي بود اما وقتي به صورت جدي فوتبال را دنبال کردم ترجيح دادم رشته ام را عوض کنم و به رشته علوم انساني رفتم.
*چرا هيچ وقت تحصيلاتت را ادامه ندادي؟
اتفاقا تصميم دارم که ادامه دهم. من به خاطر فوتبال زياد شهرستان مي رفتم و به همين دليل نمي توانستم به درس خواندن فکرکنم اما به زودي در رشته تربيت بدني درسم را شروع مي‌کنم.
*يعني در کنکور شرکت کردي؟
نه من چون يک قهرماني در آسيا با تيم اميد در بوسان دارم مي توانم بدون کنکور به دانشگاه بروم.
*گفتي خيلي زود به فوتبال حرفه اي رو آوردي پس در کدام برهه زندگي‌ات در خط خاني‌آباد-راه آهن کار مي کردي؟
من از ١٥ سالگي کار مي کردم. بدون اينکه گواهي نامه داشته باشم رانندگي مي کردم و کار. شرايطمان طوري بود که مجبور بودم اين کار را انجام دهم و هيچ ترس و واهمه اي هم ندارم که بگويم با ماشين کار مي‌کردم.
*در دوره‌اي هستيم که خيلي از بازيکنان فوتبال به دنبال اخذ اقامت آمريکا و زندگي در آن سوي آب ها هستند اما در مورد مهدي رحمتي اصلا چنين خبري نيست. از اين طرف و آن طرف مي شنويم تو يا در راه مشهد هستي يا کربلا. واقعا به زندگي بعد از فوتبال در کشوري ديگر فکر نمي کني؟
هر کس اعتقادات و علايق خودش را دارد. اين علاقه شخصي من است و شايد خيلي ها هم خوششان نيايد. چيزي که من را به زندگي در ايران پايبند مي کند مشهد و امام رضا (ع) است. از سويي خانواده من در ايران هستند و نمي توانم به اين راحتي دل از آنها بکنم. من در شرايط سختي فوتباليست شدم و دوست دارم در کشور خودم بمانم و اگر قرار است روزي خدمت کنم به کشور خودم باشد.
*به مربيگري در فوتبال فکر مي کني؟
من فعلا مي خواهم بازي کنم و به تمام شدن فوتبالم فعلا فکر نمي کنم.
*دوست داري روزي سرمربي تيم ملي شوي؟
علاقه قلبي شايد هر بازيکني باشد که سرمربي تيم ملي کشورش باشد اما بايد ديد توانايي اين کار هست يا نه.من توانايي مربيگري را دارم اما بايد ديد که چه پيش مي آيد.
*جنجالي ترين فصلي که پشت سر گذاشتي؟
سالي که با استقلال قهرمان شديم. هم در مقطعي از تيم ملي خداحافظي کردم و هم مشکلات ديگري که عده‌اي در باشگاه برايم درست کرده بودند.
*جنجالي ترين مصاحبه‌اي که کردي چه بوده؟
فکر مي کنم سال اولي که دوباره به استقلال بازگشتم. در ورزشگاه آزادي مصاحبه اي در مورد آقاياني کردم که دوست داشتند به اين تيم برگردند.
*به بازگشت به استقلال فکر مي کني؟
در حال حاضر نه ولي دوست دارم برگردم.
*سال ٩٣ در يک جمله؟
از نظر من خنثي!
*فشار اقتصادي که به مردم وارد شد به تو هم وارد شد؟
بله مگر ما جزيي از مردم نيستيم؟ به خصوص که ٩٠٠ ميليون تومان از استقلال طلب دارم اما صدايم تا به حال در نيامده است.
*مگر اين روزها به باشگاه استقلال نمي روي که مشکلت حل شود؟
بله مي روم اما نه براي ٩٠٠ ميليون تومانم بلکه براي بدهي مالياتي ٨٠٠ ميليون توماني ام به باشگاه مي روم. آقاي افشارزاده قول داده تا مشکل ممنوع الخروجي ام را حل کند.
*براي گرفتن طلبت به کميته انضباطي مراجعه نکردي؟
نه چون شرايط مساعد نبود و اگر اين کار را مي کردم تيم به حاشيه مي رفت. من اين کارها را هم که نکردم بعضي‌ها جوسازي مي کنند.
*اما اين مدت سرمربي استقلال مصاحبه هايي انجام داده و مدعي شده سال گذشته برخي از بازيکنان هم پول مي گرفتند و هم مردم را سياه مي‌کردند. برخي شايد تصور کنند که رحمتي يکي از اين بازيکنان بود.
براي من اصلا مهم نيست که آقايان چه مي‌گويند و چه حرفي مي زنند. من مثل خيلي ها بلد نيستم که بگويم روزنامه نمي‌خوانم و اصلا مطبوعات را نگاه نمي‌کنم!البته وقتي بحث آقايان مي‌شود اهميت موضوع از بين مي‌رود و اصلا برايم مهم نيست که چه صحبتي انجام مي دهند اما فکر مي کنم آقاي افشارزاده مي تواند سند خوبي براي سوال شما باشد. او که مديرعامل استقلال است مي‌تواند بگويد که آيا تا به حال براي مبلغ 900 ميليون تومان طلبم با او يک کلمه حرف زده ام يا خير؟ اگر هم من به باشگاه رفتم فقط براي حل مشکل ماليات و ممنوع الخروجي ام بوده است. اگر من پارسال پولم را گرفته و مردم را سياه کردم پس چطور 900 ميليون تومان از استقلال طلبکار هستم؟ فکر مي کنم مردم خودشان همه چيز را بهتر مي‌دانند و همين که در کوچه و خيابان من را مي‌بينند و اظهار لطف مي کنند برايم کافي است. ضمنا ليست منتشر شده از سوي وزارت ورزش که سال گذشته در اختيار رسانه ها قرار گرفت گوياي همه مسائل بود و نشان داد چه کساني مردم را سياه مي کنند.
*براي ورود به سال ٩٤ چه حرفي داري؟
اميدوارم سال خوبي براي همه باشد و همه زير سايه خداوند بزرگ و امام زمان(عج) زندگي خوبي داشته و در سلامت کامل باشند.
*در مورد پيکان چه نظري داري؟ نمي ترسي اين تيم سقوط کند؟
ما براي نيفتادن بازي نمي کنيم و خدا کمکمان مي کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها