کد خبر: ۳۰۵۸۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۰۳ فروردين ۱۳۹۴
هادی العامری فرمانده نیروهای بدر:
سلیمانی به طور فزاینده ای نقشی علنی و مشخص در جنگ علیه داعش بازی کرده که این مسئله برای مردی که زمانی مأمور گریزپایی بود تغییر مهمی به حساب می آید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، خبرگزاری فرانسه (AFP) به نقل از هادی العامری فرمانده نیروهای بدر نوشت: «قاسم سلیمانی فرمانده ارشد و مسؤول عملیات های خارجی ایران همیشه در وقت نیاز در عراق به کمک می شتابد.»
 


به گزارش این خبرگزاری، هادی العامری در نزدیکی مناطق شمالی بغداد به خبرنگاران گفت: «او مشورت های خیلی خوبی می داد. الآن درگیری تمام شده و او به مرکز عملیات خود برگشته است."

 


خبرگزاری فرانسه می نویسد: «اشاره العامری ظاهراً به درگیری برای بازپس گیری شهر تکریت در نزدیکی بغداد از دست گروه داعش است که پیش تر در همین ماه آغاز شد و مشکلات آن از آن زمان باقی بود.

 


عامری که شبه نظامیان بدر به فرماندهی او نیرویی قدرتمند و تحت حمایت ایران در جنگ علیه داعش هستند، گفت: "قاسم سلیمانی هر زمان که به او احتیاج داشته باشیم اینجاست."

 



اظهارات عامری نشانه ای است بر نقش مهمی که سلیمانی در عملیات های نظامی بر ضد داعش در عراق ایفا می کند و همچنین تأثیری که تهران در این نقطه دارد؛ دو نکته ای که موجبات آزردگی واشنگتن را فراهم آورده است.


سلیمانی مشاوره نیروهای عراقی را در عملیات های متعددی برضد داعش برعهده داشته است که ژوئن گذشته اقدامات تهاجمی مهمی را در پی داشت که موجب تصرف مناطق بزرگی در شمال و غرب بغداد شد.


با انجام چنین کارهایی، او و دیگر مشاوران ایرانی حمایت رو به جلویی از خود در عملیات ها ارائه می دهند که باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا، هنوز از دادن مجوز انجام آن به نیروهای آمریکایی بازمانده است.

 


سلیمانی به طور فزاینده ای نقشی علنی و مشخص در جنگ علیه داعش بازی کرده که این مسئله برای مردی که زمانی یک مأمور گریزپا بود که رهبری تلاش های ایران بر ضد آمریکا را در عراق برعهده داشت تغییر مهمی محسوب می شود.


اکنون، چهره او به طور گسترده شناخته شده ، عکس های او در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شوند و به طور خاص حتی موضوع نماهنگ هایی نیز بوده است.»


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها