کد خبر: ۳۰۶۶۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۵     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
کره شمالی با انتقاد از آمریکا و کره‌جنوبی برای همکاری در استقرار سامانه موشکی «تاد» در شبه‌جزیره کره، تهدید به انتقام‌جویی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، کره شمالی امروز (شنبه) از آمریکا به دلیل انتقال سیستم دفاعی-موشکی «تاد» به شبه‌جزیره کره انتقاد کرد.

روزنامه هرالد کره جنوبی به نقل از رسانه رسمی کره شمالی نوشته است پیونگ‌یانگ تهدید کرد حتی اگر یک شعله آتش به خاک کره شمالی اصابت کند، از آمریکا و کره جنوبی انتقام خواهد گرفت.

این هشدار بعد از بازدید ماه گذشته یک افسر ارتش آمریکا از کره جنوبی و گفت‌وگوهای طرفین برای افزایش همکاری‌های دوجانبه نیز اعلام شده بود.

«اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا نیز قرار است در تاریخ 9 تا 11 آوریل برای اولین بار با حضور در کره جنوبی گفت‌وگوهایی با «هان مین‌کو» وزیر دفاع کره جنوبی و دیگر مقامات ارشد این کشور داشته باشد. این گفت‌وگوها قرار است بر همکاری‌های دوجانبه در راستای افزایش قابلیت دفاعی کره جنوبی در مقابله با کره شمالی متمرکز باشد.

پیش از این و در طول ماه‌های اخیر، خبر ارسال سامانهٔ موشکی ضد بالستیک «تاد» آمریکا به کره جنوبی منتشر شده بود که عکس‌العمل کره شمالی و ابراز نگرانی چین را به دنبال داشت.  

سامانه دفاعی-موشکی «تاد» بدون استفاده از کلاهک بلکه با انرژی  جنبشی خود موشک را به سوی هدف پرتاب می‌کند و برد رادار آن 100 کیلومتر و سقف پرواز آن 150 کیلومتر با سرعت بالاست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها