کد خبر: ۳۰۶۷۷۴
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايسنا، مسئولان ارشد اتحاديه اروپا و سازمان ملل در واکنش به تجاوز نظامي عربستان و همپيمانان عرب آن به يمن، نسبت به پيامدهاي فاجعه‌بار اين حمله براي مردم يمن به ويژه کودکان هشدار دادند.

به گزارش پايگاه خبري سبأنت، فدريکا موگريني، رئيس سياست خارجي اتحاديه اروپا و کريستوس استايليانيدس، کميسيونر اين اتحاديه در امور کمک‌هاي بشر دوستانه و مديريت بحران، در بيانيه‌اي مشترک اعلام کردند، حملات جنگنده‌هاي عربستاني به بيمارستان‌ها و نهادهاي پزشکي و درماني يمن و حملات عامدانه به منازل مسکوني، ساختمان‌هاي آموزشي و تاسيسات زيربنايي غيرقابل قبول است.
در اين بيانيه مشترک که روز جمعه صادر شد، موگريني و استايليانيدس اتخاذ تدابير جدي در راستاي احترام به قوانين بين‌المللي و حقوق بشر را خواستار شدند.
همچنين دو طرف، از مسوولان مربوطه خواستند شرايط را براي حضور فعالان حقوق بشر و ارائه کمک‌هاي انساني فوري به مردم يمن را فراهم کنند.
جوليان هارنس، نماينده يونيسف در يمن نيز تاکيد کرد که زيرساخت‌هاي خدمات بهداشتي و آموزشي اين کشور به شکل گسترده‌اي آسيب ديده‌ و خشونت و آوارگي‌ کودکان يمني را وحشت زده کرده است. هارنس در بيانيه‌اي اعلام کرد: کودکان يمني به شدت نيازمند حمايت هستند و طرف‌هاي درگيري بايد تمام تلاش خود را براي حفظ جان کودکان انجام دهند.
در اين بيانيه تاکيد شده است، هماهنگي‌هاي يونيسف با گروه‌هاي داخلي و بين‌المللي براي تامين خدماتي چون آب آشاميدني، خدمات اوليه بهداشتي، واکسيناسيون، تغذيه، آموزش و برنامه‌هايي براي آشنايي کودکان با انواع مين‌ها ادامه دارد.
يوهانس وان ديرکلاوه، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور انساني در يمن نيز طرف‌هاي درگيري را به عدم حمله به تاسيسات زيربنايي شهرها و تلاش براي آسيب نرساندن به شهروندان دعوت کرد.
وي با تشريح وضعيت مردم يمن از جمله 100 هزار خانواده‌اي که پيش از آغاز بمباران در اردوگاه المزرق زندگي مي‌کردند، پرداخت و گفت اين خانواده‌ها به طور کلي براي رفع نيازهاي اساسي خود به کمک‌هاي خارجي تکيه داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها