کد خبر: ۳۰۶۸۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران/ رئيس کميته بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي اظهار داشت: اطاله مذاکرات هسته‌اي، فرصتي را براي کشورهايي همچون ترکيه و عربستان فراهم آورد تا بتوانند ضمن تقويت ايران‌هراسي، موانعي را بر سر راه نفوذ ايران در منطقه به وجود بياورند.

ترقي"حميدرضا ترقي" رئيس کميته بين‌الملل حزب مؤتلفه اسلامي درخصوص چرايي استقبال کشورهاي منطقه غرب آسيا همچون ترکيه و عربستان از تفاهم‌نامه لوزان گفت: غرب با استفاده از رسانه‌هاي خود کار زيادي را بر روي پروژه ايران هراسي انجام داده است تا اوباما بتواند به کشورهاي منطقه اين اطمينان را بدهد که بر اساس مذاکرات، ايران از سلاح هسته‌اي استفاده نخواهد کرد! و از اين طريق خود را پيروز ميدان مذاکرات معرفي کند، اين در حالي است که جمهوري اسلامي از همان اول اعلام کرده بود در پي ساخت سلاح نيست و چنين مباحثي مي‌تواند يکي از دلايل رضايت کشورهاي منطقه از تفاهم‌نامه لوزان باشد.

وي همچنين پيرامون دست‌آويز قرار دادن مذاکرات هسته‌اي توسط عربستان براي حمله نظامي به کشورهاي منطقه، تصريح کرد: عربستان اينگونه برداشت مي‌کند که با اطاله رسيدگي به موضوع هسته‌اي ايران و مشغول کردن ايران به آن، مي‌تواند ضربات بيشتري را به زيرساخت‌ کشورهاي در حال بيداري اسلامي همچون يمن بزند و با فشار آوردن به چنين کشورهايي، آن‌ها را از پيوستن به جبهه مقاومت در آينده بازدارد.

ترقي ادامه داد: بنابراين اطاله مذاکرات هسته‌اي، فرصتي را براي کشورهايي همچون ترکيه و عربستان فراهم آورد تا بتوانند ضمن تقويت ايران‌هراسي، موانعي را بر سر راه نفوذ ايران در منطقه به وجود بياورند.

وي در پاسخ به سؤالي مبني بر چگونگي تأثير تفاهم‌نامه لوزان بر نوع روابط ايران با کشورهاي منطقه گفت: قطعا ايران مي‌تواند موقعيت خود را باز پيدا کند و تلاش کشورهايي همچون عربستان و ترکيه نه تنها نتيجه‌اي در پي نخواهد داشت، بلکه به ضرر آن‌ها در منطقه مي‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها