کد خبر: ۳۰۶۸۷۳
زمان انتشار: ۲۱:۰۶     ۱۵ فروردين ۱۳۹۴
دبیر کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال با دفاع از عملکرد کارلوس کی‌روش در تیم ملی ایران گفت که فدراسیون تمایل دارد این سرمربی پرتغالی در تیم ملی بماند.
به گزارش پایگاه 598، عباس ترابیان در جمع خبرنگاران با اشاره به موفقیت تیم مذاکره کننده هسته‌ای در مذاکرات لوزان، با اشاره به احتمال جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی، گفت: هر چند کی‌روش علاقه‌ای ندارد من درباره او صحبتی کنم اما من مشکلی با او ندارم و همان طور که ملت ایران دوست دارد او در تیم ملی بماند، من و مجموعه فدراسیون نیز علاقمند به ماندن او هستیم. به هر حال آنچه در قرارداد اول و دوم کی‌روش پیش‌بینی شده، این است که تا جام جهانی 2018 روسیه او سرمربی تیم ملی باشد.

به گزارش ایسنا، وی درباره چگونگی توافق میان فدراسیون و کی‌روش برای جدایی او از تیم ملی فوتبال، خاطر نشان کرد: همان طور که همیشه عرف بوده است هر طرفی که بخواهد به خواست خود قراردادش را فسخ کند باید جریمه ای را به فدراسیون بپردازد، مگر این که دو طرف بر اساس یک رضایت بخواهند با توافق جدا شوند به گونه‌ای که هیچ کدام متضرر نشوند. حال نمی‌دانم اگر این توافق باشد دو طرف باید با رضایت یکدیگر قطع همکاری کنند یا نه. نهایتا باید ببینیم که در این زمینه به چه سمتی خواهیم رفت اما باز هم می گویم که مردم و فدراسیون فوتبال تمایل دارند تا به همکاری با کارلوس کی‌روش ادامه دهیم.

ترابیان درباره اختلافات پیش آمده میان خودش و کی‌روش افزود: من اختلافی با او ندارم. ضمن این که خود من از کسانی بودم که تلاش کردم کی‌روش، سرمربی تیم ملی شود. موفقیت او موفقیت من است اما بعضی اوقات اختلاف سلایق پیش می‌آید و اگر بحثی هم بوده در جهت منافع ملی بوده است. به هر حال در بحث تیم ملی نباید منافع شخصی را دخیل کرد.

وی همچنین گفت: قطعا وجود کی‌روش برای فوتبال ما موثر بوده و او مدیریت جدیدی را به فوتبال ما تزریق کرده است. من هیچ مربی را ندیده‌ام که به عنوان تمرین دهنده وسط زمین حاضر شود اما کی‌روش هر کجا لازم می‌دانست این کار را می‌کرد و تیم را خودش تمرین می‌داد.

دبیر کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال در ادامه درباره این که گفته می‌شود کی‌روش خود رای است، اضافه کرد: گل بی‌عیب خداست و همان طور که در فرهنگ ما گفته می‌شود هیچ انسانی معصوم نیست. به هر حال باید ایرادات را پذیرفت و با یک درک متقابل همکاری کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جلسات فدراسیون فوتبال با کی‌روش حضور داشته است یا خیر؟ خاطر نشان کرد: من در جلسات بودم، ولی کارلوس کی‌روش تمایلی نداشت این اتفاق رخ دهد و اصرار داشت که با مسئولان ذیربط فدراسیون صحبت کند اما باز هم می گویم که من با شخص او مشکلی ندارم.

ترابیان با تاکید بر این که مردم و شخص کفاشیان علاقمند به ادامه حضور کی‌روش در تیم ملی هستند درباره اختلاف نظر اسدی با سرمربی تیم ملی، بیان کرد: به هر حال اسدی به عنوان مسئول و شخص دوم فدراسیون فوتبال مواردی را مطرح کرده‌ که به نظرشان از لحاظ ملی مهم بوده است. روش نبی به یک ترتیب بود و روش اسدی به شکل دیگر. آنچه مسلم است این است باید در یک جلسه دو طرف با یکدیگر صحبت کنند تا این اختلاف سلیقه‌ها و اختلاف نظرها پذیرفته و درک شود و همکاری ادامه پیدا کند.

دبیر کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این سوال که اگر کارلوس کی‌روش در زمانی که هم‌چنان با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد با جای دیگری مذاکره کرده باشد و پس از قطع همکاری با ایران بلافاصله به عنوان سرمربی تیم دیگری منصوب شود، این موضوع مشکل قانونی دارد یا خیر؟ ادامه داد: به هر حال قرارداد خودش بخش مهمی از یک همکاری است و پیاده کردن آن و مدیریت آن یک بخش مهم‌تر و اساسی‌تر خواهد بود اما آنچه در قرارداد با کی‌روش ذکر شده است، یک امر نرمال و معروف است و باید مطابق با آن همکاری یا قطع همکاری صورت پذیرد.

وی به جدایی برخی از کسانی که در کنار کی‌روش در تیم ملی فعالیت می‌کردند، اشاره کرد و افزود: به هر حال ما همه ایرادهایی داشته‌ایم. من اذعان می‌کنم که او باعث شد ما بسیاری از نقاط ضعف و کمبودهایمان را متوجه شویم و آنها را برطرف کنیم.

ترابیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا، مبنی بر این که آیا فکر نمی کنید اگر مدیریت بهتری از سوی فدراسیون فوتبال و شخص کفاشیان صورت می‌گرفت، اختلاف نظرها و زاویه‌هایی که اخیرا میان برخی از اعضای فدراسیون و کی‌روش شاهد بودیم ایجاد نمی‌شد، اذعان کرد: همان طور که گفتم پیاده کردن قرارداد بسیار مهم است. من هم موافقم که ما می‌توانستیم بعضی از جاها مدیریت بهتری داشته باشیم و در پیاده کردن قرارداد بهتر عمل می‌کردیم. هر چند معتقدم هر صحبتی که کی‌روش انجام داده است و برخی از اوقات این صحبت‌ها باعث اختلاف نظرها شده است کاملا مسئولانه و در جهت منافع تیم ملی کشورمان بوده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها