کد خبر: ۳۰۷۲۷۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۷     ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
قائم مقام باشگاه پرسپولیس پس از استعفای حمید درخشان اعلام کرد برانکو ایوانکویچ یکی از گزینه های هدایت پرسپولیس است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، محمد حسین نژاد فلاح در پایان تمرین امروز تیم فوتبال پرسپولیس در جمع خبرنگاران در خصوص استعفای حمید درخشان گفت: آقای درخشان دیشب به باشگاه آمد و جلسه ای را با هم برگزار کردیم. البته من استعفای ایشان را نپذیرفتم و بر این مسئله اصرار داشتند که درخشان بماند و به کارش ادامه دهد. خود درخشان دغدغه های خاصی دارد و ما هم دغدغه موفقیت تیم را داریم تا بتوایم در جهتی حرکت کنیم که هم در بازیهای آسیایی و هم در لیگ موفقیت هایی را بدست آوریم.

وی در ادامه افزود: ما استعفای حمید درخشان را شب گذشته نپذیرفتیم و بر این اصرار داشتیم که او بماند و بر کارش ادامه دهد اما امروز درخشان با من تماس گرفت و اعلام کرد که برای تمرین امروز در مجموعه درفشی فر حضور پیدا کنم. من فکر نمی کردم که او چنین قصدی دارد اما در پایان تمرین درخشان بازیکنان را جمع کرد و استعفایش را با آنها در میان گذاشت اما ما همچنان استعفای او را نپذیرفتیم و از او خواهش می کنیم که بزرگواری کنند و در خدمت ایشان باشیم چون او از بزرگانپرسپولیس است و من که خدمتگزار این باشگاه هستم واجب است که احترام حمیدخان را نگه دارم.

قایم مقام باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: همیشه درخشان را دوست داشته ام و بر این اصرار داشتم که او بماند و به کارش ادامه دهد. حداقل خواهش ما از درخشان این است که تا بعد از بازی با النصر با ما بماند و در این بازی تیم را مدیریت کند.

نژاد فلاح در خصوص برکنار حمید درخشان گفت: درخشان یک پرسپولیسی اصیل است و از من هم تیم را بیشتر دوست دارد و خودش بزرگ پرسپولیس است و صدای هوادار را می شود. من کاسه داغ تر از آش نمی شوم.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در خصوص جانشین های درخشان افزود: از دیشب که درخشان این موضوع را مطرح کردم من باورم نمی شد. ما دو گزینه را در نظر گرفته ایم اما روی هیچ گزینه ای تمام نکرده ایم. هنوز هیچ مربی ای برای پرسپولیس قطعی نشده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا قرار است به استانبول بروید و با درخشان مذاکراتی داشته باشید تصریح کرد: اولویت اول مابرای بازی با النصر، درخشان است اگر ایشان بزرگواری کنند و بمانند که ما هم قرص و محکم در کنار او هستیم. درخشان می خواهد برود و ما  از او خواهش می کنیم که بماند ولی اگر بخواهند بروند خود او به من توصیه کرد که هر چه زودتر سرمربی جدید انتخاب شود تا تیم آسیب نبیند و اگر در جلسه امشب یا فردا با درخشان به نتیجه رسیدیم که او تا بازی با النصر می ماند.

من همین الان که از مجموعه خارج می شوم بدنبال آن هستم تا سرمربی تیمم را انتخاب کنم اما اگر اینطور نشد فعلا از حسین عبدی خواهش کردیم که تمرینات را انجام داهد  و طبیعی است که در یکی دو روز سرمربی برای بازی با النصر پیدا نکنیم چون درخشان در کنار تیم بوده و حضور داشته. فعلا آقای عبدی که به عنوان دستیار اول آقای درخشان بوده جایگزین او خواهد شد. امیدواریم که ایشان بتواند کارش را خوب انجام دهد.

قائم مقام جدید باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که آیا یکی از گزینه های جانشینی درخشان برانکو ایوانکویچ است گفت: ایشان یکی از گزینه های ما است اما اجازه بدهید که اگر من گزینه بعدی ام را اعلام کنم قدرت چانه زنی برای مربی دیگری نمی ماند.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در ادامه در خصوص اینکه آیا هدایتی قرار است به هیات مدیره پرسپولیس اضافه شود و تا آخر فصل هزینه‌های پرسپولیس را پرداخت کند، گفت: قرار است که اعضای هیات مدیره ترمیم شود و از ابتدا یکی از گزینه‌های پیشنهادی من آقای هدایتی بود و درباره سایرین هم وزارت ورزش تصمیم می‌گیرد که چه کسانی در هیات مدیره پرسپولیس باشند ولی نکته‌ای که برای ما مهم است این است که کارها در هیات مدیره با یک انسجام انجام شود.

وی گفت: تا به امروز  و از وقتی که من به تیم آمده‌ام بیش از ۹۰ درصد هزینه‌ها را آقای هدایتی کمک کرده و ایشان این هزینه ها را تقبل کرده است.

نژادفلاح در پاسخ به این پرسش که آیا هدایتی مالک باشگاه پرسپولیس می‌شود یا خیر، ادامه داد: در حال حاضر بحث مالکیت مطرح نیست و این مسئله ۵ اردیبهشت در مزایده مشخص می‌شود. در حال حاضر بحث ترمیم هیات مدیره مطرح است.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که قرار است هدایتی در هیات مدیره حضور پیدا کند و در صورتی که وزارت ورزش از وی راضی باشد پرسپولیس را به  وی بفروشد، گفت: این مسئله را خود هدایتی باید پاسخ بدهد.

نژاد فلاح در خصوص مخالفت هدایتی با اسپانسری شرکت بهنام پیشرو کیش تصریح کرد: این موضوع را در جلسه هیات مدیره تصمیم می‌گیریم و هنوز در این باره تصمیمی اتخاذ نشده است.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: فعلا تمام تمرکزم روی انتخاب سرمربی جدید است و اجازه بدهید که غیر از برانکو اسم کسی مطرح نشود. من در حال حاضر تمام تلاشم را می‌کنم تا نظر درخشان را برای ماندن جلب کنم اما اگر او حاضر به همکاری نشد لحظه‌ای برای مذاکره با گزینه‌ها و انتخاب سرمربی درنگ نخواهم کرد. من باید از الان تصمیم بگیرم زیرا درخشان تنها برای یک بازی دیگر همراه ما است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل پرسپولیس تغییر کادر فنی است گفت: خیر. ده‌ها دلیل باعث ناکامی تیم می‌شود. یکی از آیتم‌های تاثیرگذار باید کادر فنی باشد نه تنها آقای درخشان زیرا کادر فنی باید تیم را مدیریت کند و مدیرعامل هم باید مشکلات مالی باشگاه را حل کند. از وقتی که من آمده‌ام تمام مشکلات مالی باشگاه را حل و بدهی‌ها را پرداخت کرده‌ام و نگذاشتم که مسائل مالی برای باشگاه حاشیه ایجاد کند و موجب رضایت‌مندی نسبی بازیکنان شدم.

نژادفلاح  در خصوص برخورد با بازیکنان بی‌انضباط در پرسپولیس گفت: ما از مربی در باشگاه پرسپولیس حمایت کردیم و خواهیم کرد. ما کسانی مثل پیام صادقیان را به باشگاه احضار کردیم و به وی تذکر دادیم ایشان هم رسما از سرمربی عذرخواهی کرد و خود سرمربی رضایت دادند که وی بازگردند. من این خواهش را از آقای خوردبین کردم که ایشان به عنوان سرپرست تیم با پیام صادقیان در باشگاه صحبت کند و نظر آقای درخشان را بگیرد و سپس تصمیم گیری کند.

وی ادامه داد: در خصوص سوشا مکانی هم باید بگویم که ما هنوز او را نپذیرفته‌ایم و اگر او را می‌بخشیدیم او باید امروز تمرین می‌کرد. ما حتی به مرحله‌ای نرسیدیم که او را به باشگاه احضار کنیم او نه به تمرین می‌آید و نه قرار است که به تمرین بیاید. همه این کارها برای حفظ حرمت سرمربی تیم است البته من امروز مصاحبه او را دیدیم و بابت انجام آن از آن تشکر می‌کنم که ابراز پشیمانی کرده است. او از تمام هواداران، بازیکنان و کادر فنی عذرخواهی کرد. من این موضوع را هم به آقای خوردبین سپردم.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس افزود: من این موضوع را به آقای درخشان سپردم که ایشان راهکاری به ما بدهد. ما کماکان منتظریم تا آقای درخشان و سرپرست تیم نسبت به سوشا مکانی تصمیم بگیرند.

وی در خصوص تکرار بی احترامی‌ها در تیم فوتبال پرسپولیس تصریح کرد: من این موضوع را محکوم می‌کنم. این حرکت ناشایست است و از فرهنگ ایرانی و رفتار اسلامی بدور است. در این فرهنگ ما نمی‌توانیم به هیچ کس بی احترامی کنیم چه برسد که به مربی خود که بخواهیم بی احترامی کنیم. این مسئله در شأن ایرانی و اسلامی ما نیست و کار ناپسندی است اما این بچه ها جوان هستند و ما امیدواریم که این مسئله دیگر تکرار نشود و همه یاد بگیرند که با مربی و سرمربی برخورد خوبی داشته باشند.

نژاد فلاح در پاسخ به این پرسش که خواسته شما از مربی جدید چیست؟ گفت: هر بازیکن و هر مربی و هر مدیرعاملی دوست دارد که تیمش در بازی‌های آینده به برد برسد. ما این علاقه را داریم و این مسئله را با سرمربی تیم‌مان در میان می‌گذاریم اما به هر حال شما می‌دانید که ما شش بازی را پیش رو داریم و در این مدت نمی‌توان کار خاصی را انجام داد اما حتما ما باید در بازی‌های آتی ناکامی‌هایمان را جبران کنیم و امیدواریم که جبران شود.

وی افزود: باید بگویم که انگیزه ای جدی در بازی‌های آسیایی داریم تا در آن مسابقات به پیروزی برسیم و امیدوارم که بتوانیم شأن و شخصیت پرسپولیس را حفظ کنیم و ما هدف‌مان موفقیت در بازی‌های آتی تیم است. برای ما بازی‌های لیگ هم مانند بازی‌های اسیایی اهمیت دارد و این طور نیست که ما آن را رها کرده باشیم. هر دو به یک میزان اهمیت دارند اما در آسیا هنوز امید به موفقیت برای صعود داریم و در لیگ هم می‌خواهیم به صدرجدول نزدیک‌تر شویم. نمی‌توانیم در لیگ سهمیه بگیریم زیرا این مسئله کار سخت و بسیار دشواری محسوب می‌شود اما می‌توانیم که میان تیم‌های بالاتر برویم.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سئوال که با توجه به خصوصی سازی مدت قرارداد مربی جدید خارجی چقدر خواهد بود؟ گفت: یکی از گرفتاری‌های جدی باشگاه‌ها و بخصوص من که سابقه طولانی در هیات مدیره داشتم این است که سرمربی به موقع کارش را شروع نکرده و یکی از انگیزه‌های ما که باعث شده به جدایی آقای درخشان نزدیک شویم این است که در حال حاضر کادر فنی‌ای باشد که بتواند نقاط ضعف و قوت پرسپولیس را تامین کند.

نژادفلاح تاکید کرد: ما به این اصل اصرار داریم که کادر فنی جدید نقاط ضعف تیم را با جذب بازیکنان در فصل آینده ترمیم کند و نقاط قوت تیم را هم تقویت کنیم. این یکی از هدف‌های ما است تا در فصل آینده به موفقیت برسیم و شک نکنید که مربی از الآن می‌آید و برای فصل آینده هم تصمیم می‌گیرد. این مسئله باعث می‌شود تا مربی بتواند بازیکنان دلخواه خود را حفظ و نیازهای خود را نیز جذب کند. در هر بخشی هم که بخواهد تیم تقویت شود به فصل خصوصی سازی نزدیک می شود او هم به این سرعت نمی تواند کارش را شروع کند.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس گفت: من با تمام احترامی که برای مربیان ایرانی قائلم اما به خاطر اینکه در فصل نقل و انتقالات نیستیم حسرت می‌خورم که نمی توانم مربیان ایرانی را انتخاب کنم چون هر کدام‌شان در یک تیم مشغول فعالیت هستند به همین خاطر امکان جذب‌شان برای من وجود ندارد. شما شک نکنید که اگر من می‌خواستم در فصل نقل و انتقالات این تصمیم را بگیرم قطعا یک مربی ایرانی را انتخاب می کردم.

وی در پاسخ به این پرسش که علی دایی هم شناخت کافی از تیم دارد و هم یک مربی ایرانی است و آیا او می تواند جزو گزینه های مد نظر تیم باشد گفت: من با تمام احترامی که برای آقای دایی قائل هستم  می گویم که برای تصمیمی که پیش از این گرفته شده احترام قائلم.

نژاد فلاح ادامه داد: در یک فصل رفتن یک مربی و آوردن یک مربی دیگر و دوباره حضور مربی قبلی چندان قشنگ به نظر نمی رسد. اگر در حال حاضر در فصل نقل و انتقالات بودیم قطعا یکی از گزینه های ما آقای دایی بود اما در حال حاضر فرصت چندانی نداریم. دایی اسطوره ما است و با تمام احترامی که برای ایشان قائل هستم در حال حاضر شاید او جزو گزینه ها باشد اما با توجه به شرایط فعلی بهترین گزینه نیست.

قائم مقام باشگاه پرسپولیس در خصوص حضور دنیزلی روی نیمکت پرسپولیس گفت: من گزینه اولم را گفتم و نمی توانم گزینه بعدی ام را بگوید.

وی در ادامه گفت: من در فصل نقل و انتقالات مربی انتخاب نمی کنم که گزینه های زیادی داشته باشم. من در حال حاضر می توانم کسانی را انتخاب کنم که آزاد باشم و تنها چهار، پنج مربی هستند که آزادند. من اعلام می کنم که  اگر قرار باشد صد گزینه برای مربگیری پرسپولیس مطرح کنم قطعا یکی از گزینه ها آقای برانکو است ولی من اصراری ندارم گزینه بعدی را معرفی کنم با توجه به روحیاتی که من از آقایان دنیزلی و قطبی سراغ دارم و هر دوی آنها آدم‌های محترمی هستند و ارزش خواهش را دارند اما اجازه بدهید که من فعلا در خصوص گزینه بعدی هم چیز نگویم.

نژاد فلاح  در پاسخ به این سئوال که برانکو حدود یک میلیارد مشکل مالیاتی دارد و آیا باشگاه پرسپولیس قرار است مالیات گذشته او را پرداخت کند اظهار کرد:  خیلی خوب می شود که ایشان برگردد و مالیاتش را بدهد. ما یکی از بندهای مذاکره‌مان را که روی قرارداد ایشان تاثیر می گذارد مشکل مالیاتی است و اگر بخواهد به ایران برگردد و فعالیت کند باید بدهی قبلی اش را پرداخت کند. حتما اگر ما بخواهیم مالیات او را بپردازیم تاثیرش را در قرارداد خواهد گذاشت. مسئله مهم این است که این مالیات باید پرداخت شود و به خزانه دولت بازگردد. ما اصل را بر این گذاشته که خود ایشان مالیات را بپردازد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها