کد خبر: ۳۰۷۶۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
یک فعال دانشجویی با بیان اینکه در مذاکرات لوزان از خط‌ قرمزهای نظام عبور کردند، گفت:‌ اعتراض ما به باخت در لوزان و بزرگ‌نمایی در تهران است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حامد اقبالی دانشجوی رشته هواو فضای دانشگاه امیرکبیر و از فعالان جنبش دانشجویی در تجمع اعتراضی دانشجویان که صبح امروز در رابطه با مذاکرات لوزان در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: احساس می‌کنیم نگاه مسئولان سیاست خارجی کشور امروز به جای اینکه به درون کشور باشد به بیرون کشور و آن سوی مرزهاست و این مغایر با تاکیداتی است که مقام معظم رهبری در رابطه با نگاه به درون دارند.
 
وی افزود: یک سال و نیم است که ما شاهد مذاکراتی هستیم که می‌گویند قرار است با آن مشکلات اقتصادی حل شود ولی متاسفانه نه تنها مشکلات اقتصادی حل نشد تحریم‌ها برداشته نشد بلکه ما شاهد توافقنامه‌های عجیبی مانند توافقنامه لوزان و توافقنامه ژنو بودیم.
 
وی تصریح کرد: چیزی که باعث شده است ما امروز در مقابل مجلس جمع شویم باخت در لوزان و بزرگ‌نمایی در تهران بود و ما به این مسئله انتقاد و اعتراض داریم.
 
وی تصریح کرد: در مذاکرات لوزان هم در بحث هسته‌ای و هم در بحث تحریم‌ها باختیم. طبق بیانیه‌هایی که منتشر شده است در این توافق فقط تحریم‌های هسته‌ای برداشته خواهد شد. البته اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد.
 
وی اضافه کرد: ما می‌دانیم که تحریم‌های اصلی تحریم‌های مصوب کنگره آمریکا است که دلایلی جز دلایل بحث هسته‌ای دارد و خود غربی‌ها اعلام کردند که این تحریم‌ها برداشته نخواهد شد پس بنابراین تحریم‌های اصلی باقی خواهد ماند.
 
اقبالی اضافه کرد: البته خود مذاکره‌کنندگان نیز می‌گویند فقط تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای برداشته می‌شود ولی نمی‌دانم چرا باز القا می‌شود که همه تحریم‌ها برداشته خواهد شد.
 
این فعال دانشجویی ادامه داد: ما در مذاکرات لوزان شاهد عبور خط قرمزهای نظام هستیم که مهمترین آنها لغو همه تحریم‌ها و یک مرحله‌ای شدن مذاکرات بود که اینگونه نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها