کد خبر: ۳۰۷۶۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۸ فروردين ۱۳۹۴
کاپیتان سابق تیم ملی گفت: «مگر می‌شود به بازیکنانی مثل دژاگه و تیموریان بگویید که بالاجبار از کی‌روش حمایت کنند.»

به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، جواد نکونام در گفتگوی تلفنی با برنامه 90 دوشنبه شب درباره خداحافظی خود از تیم ملی اظهار داشت: «واقعیت این است که یهویی از تیم ملی خداحافظی کردم. قبل از بازی هم تصمیم نگرفته بودم که از تیم ملی خداحافظی کنم با چند نفر از بچه‌ها در این باره صحبت کرده بودم و گفته بودم که امکان دارد که در بازی با سوئد از تیم ملی خداحافظی کنم. تصمیم گرفتم که در فوتبال نباشم و یهویی خداحافظی کنم همانطوری که یکدفعه به تیم ملی آمدم یکدفعه هم از تیم ملی بروم. آقای پورحیدری و فرکی بازی من مقابل استقلال را دیده بود و آن موقع من را به تیم ملی دعوت کرد.»

 

وی درباره عدم برگزاری بازی خداحافظی خود گفت: «در این باره هیچ توقعی ندارم. کی‌روش قبل از اردوی تیم ملی در اتریش گفت اگر می‌خواهی خداحافظی کنی من می‌توانم با سوئد صحبت کنم تا مراسم خوبی برگزار شود که من گفتم ترجیح می دهم در سکوت بروم و نمی‌خواهم هیچ مراسمی برگزار شود.»

 

نکونام درباره اظهارات آندرانیک تیموریان و اشکان دژاگه طی روزهای گذشته بیان داشت: «در صحبت‌های بچه‌ها هیچ حرف دروغی نبوده است. من با آنها زندگی کرده‌ام و در اردوهای تیم ملی بوده‌ام. تیم ملی غریب بود آقای کفاشیان خیلی تلاش کرد به تیم ملی کمک کند ولی در حد و اندازه تیم ملی به آن کمک نشد. این اتفاقات دست آقای کفاشیان نبود و یک کار عمومی است متأسفانه اختلاف‌ سلیقه‌هایی نسبت به تیم ملی، کی‌روش و تیم امید وجود داشت که به ضرر تیم ملی بود و این اختلافات تا روز آخر هم ادامه داشت.»

 

وی ادامه داد به اظهارات اخیر اشکان دژاگه در حمایت از کی روش اشاره کرد و گفت: «دژاگه واقعیت را گفت، لباس‌های ما زمانی که در ایران تولید می‌شود بسیار بی‌کیفیت است توپ‌هایی که در لیگ کشورمان مورد استفاده قرار می‌گیرد بسیار بی‌کیفیت است و باید بگویم 30 درصد بی‌کیفیتی لیگ به خاطر این مسائل است. زمانی که من در استقلال بودم این مسائل کاملاً وجود داشت و با توپ های آل اشپورت اصلا نمی توانستم بازی کنم. قطعاً کسانی که قرارداد بسته‌‌اند در این باره می‌توانند بیشتر صحبت کنند. انتظار داشتیم پس از برد تیم ملی مقابل شیلی با ما تماس گرفته شود بچه‌ها توقع پاداش هم داشتند به هر حال تیم ملی بزرگسالان ایران شیلی را شکست داده اما به تیم ملی یک دلار هم ندادند در حالی که به تیم امید پاداش دلاری دادند. البته نوش جان بازیکنان تیم امید ولی این درست نیست که اینطور با تیم ملی رفتار شود.»

 

نکونام خاطرنشان کرد: «شرایط تیم ملی در مقدماتی جام جهانی بسیار سخت بود ما باید سه بازی را می‌بردیم تا به جام جهانی می‌رفتیم شرایطی که واقعاً سخت بود و اتفاقاتی افتاده بود که آقای کفاشیان هم یادشان است در آن زمان ایشان و آقای نبی خیلی به تیم ملی کمک کردند. جالب است در آن زمان می گفتند کی روش بازی تیم ملی را مقابل قطر فروخته است چیزی که من اصلا قبول نداشتم و یادم هست او در امارات چقدر زحمت کشید تا تیم آماده شود.»

 

کاپیتان سابق تیم ملی افزود: «یک موضوع دیگر هم باعث ناراحتی بازیکنان شده است. شنیدم برخی می‌گفتند نتیجه تیم ملی نسبت به زمان برانکو ضعیف‌تر بوده است و من در زمان برانکو حضور داشتم و افتخار می‌کنم که شاگرد ایشان بوده‌ام اما چنین چیزی را قبول ندارم. بعد از اردوی قطر ما شرایط خوبی نداشتیم فشار زیادی روی کفاشیان و تیم ملی بود خیلی‌ها نمی‌خواستند که این تیم به جام جهانی صعود کند اما دیدید که در جام جهانی چه نتایجی با کی‌روش گرفتیم.»

 

وی ادامه داد: «مردم و بازیکنان با کی‌روش خوشحال هستند اگر بازیکنان در حمایت از کی‌روش مصاحبه می‌کنند میل شخصی آنها است و از جانب هیچ‌کس تحت فشار نیستند مگر می‌شود به بازیکنانی مثل دژاگه و تیموریان بگویید که بالاجبار از کی‌روش حمایت کنند. آنها با کی‌روش راحت و خوشحال هستند و به خاطر فشار و ناراحتی که دارند در این باره صحبت می‌کنند من به شما قول می‌دهم با رفتن او اتفاقات بدی رخ خواهد داد و آینده تیم ملی نامعلوم است چه لزومی دارد وقتی تیم روند روبه رشدی را سپری می‌کند. هر مربی بیاید دژاگه فیکس است و وقتی او حمایت می کند یعنی راضی است. مربی را عوض کنیم در زمان آقای دادکان و برانکو هم به اشتباه چنین اتفاقی رخ داد و برانکو اخراج شد خدا می‌داند که فوتبال ما در آن برهه و الان روند روبه جلو و خوبی را سپری می‌کند و من به عنوان کاپیتان تیم ملی اعتقاد دارم آقای کی‌روش مربی بزرگی است و اگر ایشان برود شرایط بدتر می‌شود نه بهتر، مگر اینکه مربی بزرگتری بیاوریم که آن هم برای هماهنگی با بازیکنان و شرایط فوتبال ایران نیاز به زمان دارد.»

 

نکونام درباره شکست تیم ملی مقابل عراق گفت: «همه دیدید که در بازی با عراق با قضاوت بد داور 10 نفره شدیم و اگر آن اتفاقات رخ نمی‌داد شک نکنید که 3 بر صفر برنده از زمین خارج می‌شدیم. ما برای رسیدن به این موضوع برنامه هم داشتیم. از آقای کفاشیان خواهش می‌کنم از کی‌روش دفاع کند در جام جهانی در هر 3 بازی نمایش خوبی داشتیم در حالی که همه قبل از شروع تورنمنت اذعان داشتند که از آرژانتین، نیجریه و بوسنی هر کدام 4 گل می‌خوریم.»

 

نکونام درباره اینکه آیا کی روش علاقه دارد بماند یا نه گفت: «آقای کی‌روش دوست دارد بماند او با این تیم بزرگ شده و اگر شرایط به شکلی فراهم شود تا حدی رضایت او جلب شود مطمئناً از رفتن منصرف خواهد شد. می‌دانید که هفته آینده مراسم قرعه‌کشی جام جهانی برگزار خواهد شد و امیدوارم با ماندن کی‌روش راه سخت صعود به جام جهانی هموار شود. امیدوارم هر اتفاقی که رخ می‌دهد به نفع فوتبال‌مان باشد و باز هم می‌گویم صلاح فوتبال ما در ماندن کی‌روش است.»

 

وی درباره اینکه آیا احتمال تغییر تصمیمش برای خداحفظی از تیم ملی وجود دارد یا نه گفت: «نه، من خداحافظی کردم و دیگر به تیم ملی باز نمی گردم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها