کد خبر: ۳۰۸۴۳۰
زمان انتشار: ۰۱:۳۲     ۲۰ فروردين ۱۳۹۴
وزیر خارجه امارات در خصوص مداخله زمینی در یمن تاکید کرد که استفاده از هر گزینه‌ای در تحرکات نظامی علیه این کشور ممکن است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «عبدالله بن زاید آل‌نهیان» وزیر خارجه امارات امروز(چهارشنبه) طی سخنانی درباره تحولات یمن مدعی شد که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از جمله امارات حل سیاسی بحران یمن را می‌خواهند اما انصارالله آن را رد می کند.

وی در ادامه افزود: اگر سازمان ملل تصمیماتی اتخاذ کند که بر اساس آن همه احزاب سیاسی یمن به پای میز مذاکره بنشینند و منجر به خلع سلاح حوثی‌ها شود، از آن استقبال می شود و چنین تصمیماتی برای ما مهم است.

به گزارش پایگاه اماراتی «24»، بن زاید که کشورش در ائتلاف متجاوز علیه یمن به سرکردگی عربستان سعودی شرکت دارد، مدعی شد: حوثی‌ها مسئول اوضاع یمن هستند.

وی با تاکید بر اینکه «نمی توان خطر استراتژیکی علیه امنیت کشورهای حاشیه خلیج فارس را پذیرفت»، افزود: مداخله ایران در یمن جدید نیست و همچنان نیز ادامه دارد.

وزیر خارجه امارات همچنین مدعی شد که تلاش‌های عربستان(سرکرده ائتلاف متجاوز به یمن) در راستای حل مسالمت آمیز بحران یمن است اما انصارالله و علی عبدالله صالح رئیس جمهور اسبق این کشور با آن مخالفت می کنند.

وی گفت: یمن ربوده شد و می خواهیم آن را به صاحبش اولا و سپس به دست کشورهای عربی بسپاریم و اگر امروز با یمن نباشیم در آینده پشیمان خواهیم شد.

وزیر خارجه امارات همچنین درباره دخالت زمینی در یمن تاکید کرد که « ممکن است از هرگونه گزینه نظامی در یمن استفاده شود.»

عبدالله بن زاید آل‌نهیان تاکید کرد که ایران از سال‌ها پیش برای صادرات و گسترش انقلاب خود در منطقه برنامه ریزی کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها