کد خبر: ۳۰۸۶۷۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تابناک/ محمد کي‌پور اپتومتريست گفت: پير چشمي عموماً عارضه‌اي است که بعد از 40 سالگي ظاهر مي‌شود و در اثر کاهش تدريجي قدرت تطابقي عدسي چشم به وجود مي آيد. در اثر پير چشمي ديد نزديک افراد تار مي‌شود و افراد براي رسيدن به ديد واضح در فواصل نزديک بايد از عينک و از تصحيح‌هاي اپتيکي استفاده کنيم.
 وي افزود: پيرچشمي همان گونه که از نامش پيداست با افزايش سن مترادف است و روندي تدريجي است که در اکثر افراد رخ مي‌دهد و بيانگر بيماري يا اختلال عجيبي نيست. در صورتي که افراد داراي مقادير متوسط نزديک بيني باشند با رسيدن به سنين پير چشمي علائم اين وضعيت را که همان تاري ديد در فواصل نزديک است را آشکار نمي‌سازد. چرا که در افراد نزديک بين قدرت عدسي چشم بيش از حد طبيعي است.
دکتر کي پور در ادامه عنوان کرد: ساير افراد براي انجام کارهاي نزديک بعد از رسيدن به سن 40 سالگي بايد از عينک يا لنز‌هاي تماسي دو کانوني استفاده کنند و از آن جايي که افراد پير چشم براي رسيدن به ديد واضح در فاصله‌هاي دور و نزديک نيازمند استفاده از عينک‌هاي مجزايي مي‌باشند براي تضمين ديد واضح و راحت در تمامي فواصل مي‌توان از عينک‌ها يا عدسي‌هاي دو کانوني بهره برد.

اين متخصص اپتومتريست در پايان بيان کرد: عدسي‌هاي تدريجي از نوين‌ترين و کاربردي‌ترين فناوري‌هايي است که براي تأمين بينايي ايده‌ال و تسهيل ديد در تمامي فواصل در سنين پيرچشمي توصيه مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها