کد خبر: ۳۰۸۶۷۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از بررسي حادثه فرودگاه جده در جلسه فرداي کميسيون متبوعش خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي از بررسي حادثه فرودگاه جده در جلسه فرداي کميسيون متبوعش خبر داد.

سيدحسين نقوي‌حسيني سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به هتک حرمت به ۲ نوجوان زائر خانه خدا در فرودگاه جده توسط مامورين عربستاني، گفت: اخيرا شاهد افزايش بي حرمتي‌ها، جسارت‌ها و اهانت‌ها به حجاج و زائرين کشورمان در سفر به مکه مکرمه و مدينه منوره توسط رژيم آل‌سعود هستيم؛ با اين شرايط توان و لياقت حکومت عربستان در ايجاد فضاي امن و احترام آميز براي زائران خانه خدا زير سوال رفته است.

وي افزود: بعد از بي‌حرمتي به ۲ زائر نوجوان در فرودگاه جده، ديگر با تساهل و سادگي نمي‌توان از اين موضوع گذشت و يک شنبه هفته آينده جلسه‌اي در کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي با مسئولين سازمان حج و وزارت امور خارجه در خصوص اين موضوع دردناک برگزار مي‌شود.

نقوي‌حسيني از تلاش نمايندگان براي تصويب طرحي يک فوريتي براي توقف سفر به عربستان و حج عمره خبر داد و تصريح کرد: در تلاش هستيم تا حصول اطمينان از امنيت و حرمت زائران ايراني در مراسم حج، سفر به عربستان را متوقف کنيم.

سخنگوي کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با انتقاد از تساهل وزارت امور خارجه نسبت به اين بي‌حرمت‌‌ها، گفت: حفظ حرمت شهروندان و پاسپورت‌هاي ايراني از شعارهاي دولت يازدهم بوده و ما خواستار برخورد جدي و دور از تساهل دولت با اين گونه بي حرمتي‌ها و موارد مشابه هستيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها