کد خبر: ۳۰۸۶۸۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۲۲ فروردين ۱۳۹۴
روزنامه اسپانيايي ال پاييس با تاکيد بر اينکه حمله رسانه اي نخست وزير رژيم صهيونيستي عليه توافق اتمي با ايران، يک اشتباه بزرگ است، نوشت: اين اقدامات بنيامين نتانياهو در نهايت به ضرر تل آويو و يک تهديد وجودي براي اسراييل است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ روزنامه اسپانيايي ال پاييس با تاکيد بر اينکه حمله رسانه اي نخست وزير رژيم صهيونيستي عليه توافق اتمي با ايران، يک اشتباه بزرگ است، نوشت: اين اقدامات بنيامين نتانياهو در نهايت به ضرر تل آويو و يک تهديد وجودي براي اسراييل است.

اين روزنامه افزوده است: حملات رسانه اي که نتانياهو در مقابل افکار عمومي آمريکا و حزب داراي اکثريت جمهوريخواه عليه توافق اوليه بر سر مساله هسته اي با ايران انجام مي دهد، يک بي مسئوليتي شديد است که بيشتر به ضرر خود اسرائيل خواهد بود.

ال پاييس افزود: نتانياهو با اصرار بر اينکه توافق به دست آمده يک توافق بد بوده و بهتر است چيزي امضا نشود، شروع به انجام مصاحبه هاي تندي در شبکه هاي تلويزيوني آمريکا کرد و در واقع، شمار اين مصاحبه ها بسيار بيشتر از همه اظهار نظرهايي است که در سالهاي اخير انجام داده است.

ال پاييس افزوده است: وي سعي در خرابکاري و به شکست کشاندن يکي از مهمترين توافقات دهه هاي گذشته دارد که با تلاش زياد و اجماع بزرگ جامعه بين المللي تاکنون به دست آمده است.

اين روزنامه تصريح کرد :استدلال نتانياهو اين است که اين توافق به معني يک خطر جدي نه فقط براي اسراييل بلکه همچنين براي ثبات جهاني است اما وي در بيان نظرات خود، جزئيات اساسي را ناديده گرفته است.

در اين مورد ال پاييس تشريح کرد: نخستين مساله که از سوي نخست وزير اسرائيل ناديده گرفته شده اين است که همانطوري باراک اوباما اعلام کرده، دو طرف هنوز از توافق نهايي دور هستند و آنچه تاکنون پذيرفته شده فقط يک توافق اوليه است که يک اساس مثبت را پايه گذاري مي کند.

روزنامه اسپانيايي ادامه داد: دومين نکته مورد توجه اين است که اسراييل از اتحاد خود با غرب جدا نخواهد شد و رئيس جمهوري آمريکا نيز در اين رابطه تاکيد نموده است که به رغم اختلافات شخصي با نتانياهو ، حمايت واشنگتن خارج از هرگونه شک است.

در پايان مطلب آمده است: نتانياهو مرتکب اشتباه مي شود زيرا با استراتژي خود، حمايت از تل آويو را به يک مساله حزب گرايي در داخل آمريکا تبديل مي کند و اين ، واقعا يک تهديد وجودي براي اسراييل به شمار مي رود .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها