کد خبر: ۳۰۹۶۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
نشست یک روزه نمایندگان ایران و هیأت ۵ نفره آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) در محل سازمان انرژی اتمی ایران برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در نشست یک روزه‌ای که 18 اسفند ماه سال گذشته (1393) با حضور هیأت 5 نفره آژانس به ریاست «ترو واریورانتا» معاون مدیرکل آژانس در امور پادمان‌ها در محل سازمان انرژی اتمی ایران و به منظور گفت‌وگو درباره ادامه همکاری‌های ایران و آژانس برگزار شد، قرار شد تهران اواخر فروردین ماه نیز میزبان نشست دیگری با حضور هیأتی از آژانس و نمایندگان ایران باشد.

بر همین اساس هیأت آژانس به ریاست معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها شب گذشته وارد تهران شد و قرار است امروز (چهارشنبه) این نشست در محل سازمان انرژی اتمی و با حضور رضا نجفی سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برگزار شود.

رضا نجفی نماینده دائم ایران در آژانس در گفت‌وگویی هدف از برگزاری این را نشست ادامه گفت‌وگوها درباره مسائل باقیمانده در قالب «چارچوبی برای همکاری» از جمله دو اقدام عملی که از مرحله سوم باقی مانده و هنوز آژانس تکمیل شدنش را اعلام نکرده است، برشمرد.

پس از آنکه در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد و سید عباس عراقچی نیز پنجم اسفند ماه به وین سفر و با آمانو دیدار کرد، قرار شد نشست بعدی ایران و آژانس در راستای ادامه همکاری‌ها  18 اسفند ماه سال گذشته (1393) در تهران برگزار شود و به همین منظور هیأت پنج نفری آژانس به ریاست ترو واریورانتا و با حضور ماسیمو آپاراو مدیر پادمان‌های آژانس به تهران سفر و 18 اسفند ماه نشستی در خصوص همکاری‌های ایران و آژانس برگزار و در خصوص دو موضوع مقاله انتقال نوترونی و انفجارات قوی در مریوان گفت‌وگو شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها