کد خبر: ۳۰۹۶۸۷
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
آيت الله فاضل لنکراني:
رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) گفت: امام جماعت مسجدالحرام مطالب سخيفي را عليه ملت ايران و شيعيان مطرح کرده که اين حرف‌ها کمتر از جسارت مأموران سعودي در فرودگاه جده نيست.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر/ رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) گفت: امام جماعت مسجدالحرام مطالب سخيفي را عليه ملت ايران و شيعيان مطرح کرده که اين حرف‌ها کمتر از جسارت مأموران سعودي در فرودگاه جده نيست.

آيت الله محمدجواد فاضل لنکراني شامگاه سه شنبه در نشستي خبري در جمع خبرنگاران با اشاره به فعاليت‌هاي مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: بناي مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) از سال ۷۶ توسط آيت الله العظمي فاضل لنکراني گذاشته شد که تربيت مجتهدان و پرداختن به مباحث تخصصي از جمله اهداف راه اندازي اين مرکز بود.

وي با بيان اينکه مرحوم آيت الله فاضل لنکراني تأکيد داشتند که حوزه علميه بايد در زمينه‌هاي تخصصي همانند علم کلام و امامت متخصصاني را تربيت کند، افزود: ايشان معتقد بودند که اگر اين مرکز داير نشود در آينده با کمبود مجتهد و فقيه رو برو خواهيم شد و وقتي ايشان اين کمبود را در زمينه‌هاي کلام و امام‌شناسي ديدند؛ دستور دادند گروهي در اين زمينه تشکيل شود و فعاليت‌هايي صورت گيرد.

عضو جامعه مدرسين حوزه عنوان کرد: در حال حاضر از ميان طلاب با استعداد حوزه علميه در مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) پذيرش داريم و سال جاري دوره سوم تربيت مجتهدين را خواهيم داشت.

وي در ادامه با اشاره به توطئه دشمنان مکتب اسلام عليه مباني اعتقادي شيعه ابراز داشت: سازمان‌هاي جاسوسي و امنيتي کشورهاي بيگانه با اجير کردن افراد و شبه افکني در اعتقادات بدنبال دور کردن مردم از مکتب تشيع هستند.

شيعه هراسي يکي از فعاليت امروز دشمنان مکتب اسلام است

آيت الله فاضل لنکراني افزود: شيعه هراسي يکي از فعاليت امروز دشمنان مکتب اسلام در دنيا است از اين رو بايد گروه‌هاي مختلفي در راستاي مقابله و پاسخ به شبهه افکني دشمنان وارد ميدان شوند که فعاليت‌هاي مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) در همين راستا است.

وي بيان داشت: در گذشته در حوزه علميه مباحث تفسيري و رجالي و کلامي بدين گونه که در مرکز فقهي ارائه مي‌شود وجود نداشت و فعاليت‌هاي اين مرکز در حقيقت تلاش در مسير احياي اعتقادات تشيع است.

رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) ادامه داد: امروز سياستمداران و دانشمندان به مکتب اهل بيت(ع) توجه دارند هر چند عده‌اي عليه اين مکتب تبليغ مي‌کنند اما ايران اسلامي توانست با انقلاب خود مکتب اهل بيت(ع) را به دنيا صادر کند.

وي برگزاري همايش‌هاي مختلف تخصصي و علمي در زمينه‌هاي مختلف از جمله مفهوم‌شناسي سلفيه، تاريخ تفکر سلفيه، جريان‌شناسي وهابيت و بررسي فقهي جريان‌هاي تکفيري، پاسخ به شبهه اعتقادي در قالب مقاله، تأليف ۴۰کتاب و پژوهش در مورد ۱۵ حديث را از جمله فعاليت‌هاي مرکز فقهي عنوان کرد.

آيت الله فاضل بيان داشت: از ابتداي تأسيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) در سال ۷۶ تاکنون بيش از ۵۰ فقيه و مجتهد تربيت شده است و در عين حال مدرسين خوبي به حوزه علميه معرفي شده و ۱۵۶ عنوان خروجي پژوهشي در اين مرکز صورت گرفته شده است.

وي اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰ طلبه در رشته‌هاي فقه، تفسير، اصول و کلام در اين مرکز در حال تحصيل هستند و اين مرکز به صورت مستقل اداره مي‌شود و هيچ گونه بودجه دولتي ندارد.

رفتار زننده و زشت سعودي‌ها بيش از گذشته به دنيا معرفي شود

آيت الله فاضل لنکراني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به مواضع عربستان سعودي در روزهاي اخير نسبت به يمن و همچنين حادثه فرودگاه جده ابراز داشت: امام جماعت مسجدالحرام مطالب سخيفي را عليه ملت ايران و شيعيان مطرح کرده که اين حرف‌ها کمتر از جسارت مأموران سعودي در فرودگاه جده نيست چرا که با حرف‌هاي شيطاني خود موجب تحريک ديگران مي‌شود.

وي بيان داشت: علماي اهل سنت بايد نسبت به حرف‌هاي سخيف وي موضع‌گيري کنند و امروز وهابيت در برابر مکتب اهل بيت(ع) موضع روشن و شفافي دارند.

استاد درس خارج حوزه علميه قم افزود: تأکنون پيگيري‌هاي خوبي از سوي مسئولان نسبت به اتفاقات فرودگاه جده صورت گرفته است و بايد رفتار زننده و زشت سعودي‌ها بيش از گذشته به دنيا معرفي شود تا اعتبار حکام اين کشور کمتر شود .

حمله عربستان به يمن قابل توجيه نيست

وي ادامه داد: کشتار مردم بي‌گناه يمن توسط سعودي‌ها قابل توجيه نيست و رهبر معظم انقلاب تشبيه دقيقي داشتند که حمله سعودي‌ها به يمن همانند حمله اسرائيلي‌ها به غزه است و قطعا عربستان در اين جنگ شکست خواهد خورد و رسانه‌ها بايد در راستاي بي‌اعتباري سعودي‌ها تلاش کنند.

آيت الله فاضل لنکراني بيان داشت: اسلام به مسلمين اجازه نمي‌دهد در حقارت باشند بلکه براي انسان کرامت قائل است که نبايد خدشه دار شود.

برخي بدنبال ايجاد جنگ بين عرب و عجم هستند

وي با اشاره به برخي واکنش‌ها در فضاي مجازي نسبت به اتفاقات فرودگاه جده بيان داشت: برخي‌ها در اين ميان سوء استفاده مي‌کنند و بدنبال ايجاد جنگ بين عرب و عجم هستند در حالي که در اسلام فرقي بين عرب و عجم نيست.

رئيس مرکز فقهي ائمه اطهار(ع) عنوان کرد: اين حق مردم است که از مسئولان بخواهند به صورت جدي اين موضوع را پيگري کنند و مأموران خاطي مجازات و مورد عقوبت عمل زشت خود قرار بگيرند.

آيت الله فاضل لنکراني افزود: دولت عربستان مي‌بايست از دولت و مردم ايران نسبت به رفتار زشت مأموران خاطي فرودگاه جده عذرخواهي کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها