کد خبر: ۳۰۹۷۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۲۶ فروردين ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «استاندارد ميديا» به نقل از ديپلمات يکي از کشورهاي خاورميانه گزارش داد که ايران يک هفته قبل از حمله گروه تروريستي الشباب به دانشگاه گاريسا، درباره اين حمله به کنيا هشدار داده بود.

در حمله اخير تروريست‌هاي الشباب به يک دانشگاه «گاريسا» در کنيا، 148 دانشجو کشته و ده‌ها تن زخمي شدند و 4 فرد حمله کننده نيز در عمليات ارتش کنيا پس از 12 ساعت گروگانگيري کشته شده‌اند.

تروريست‌ها ابتدا با مواد انفجاري به محوطه دانشگاه گاريسا که واقع در 200 کيلومتري مرز سومالي است، وارد شدند. آنها ابتدا دانشجويان را به گلوله بستند. اما پس از مدتي برخي از دانشجويان مسلمان را رها کرده و به سراغ دانشجويان مسيحي رفتند.

در گزارش روزنامه کنيايي «استاندارد ميديا» به نقل از «يک ديپلمات از يک کشور خاورميانه‌ که نخواست نامش فاش شود»، آمده است: «(وزارت) اطلاعات ايران بيش از يک هفته قبل از حمله دوم آوريل الشباب به دانشگاه گاريسا، اطلاعاتي درباره يک حمله قريب‌الوقوع به کنيا داده بود».

در گزارش اين روزنامه همچنين آمده است: «ايراني‌ها اطلاعاتي کسب کرده بودند که الشباب به دنبال طراحي و برنامه‌ريزي براي کشتار مسيحيان در شهرهاي مومباسا، نايروبي و گاريسا در جريان مراسم ايستر(يکي از جشن‌هاي مذهبي مسيحيان) بودند».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها