کد خبر: ۳۰۹۹۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۰     ۲۷ فروردين ۱۳۹۴
زماني که گسل زلزله فعال مي‌شود يک موج اوليه و يک موج ثانويه دارد که موج اوليه آن مخرب نيست؛ ولي موج ثانويه مي‌تواند به شکل مخرب عمل کند. کارشناسان فاصله وقوع زلزله بين دو موج اوليه و ثانويه را بين 10 تا 40 ثانيه تخمين زده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنياي اقتصاد، سازمان مديريت بحران تهران با همراهي ژاپن توانسته است سيستمي را با نام دستگاه «هشدار سريع زلزله» در نقاطي از شهر تهران راه‌اندازي کند که بتواند 10 ثانيه قبل از وقوع موج اول از طريق ارسال پيامک به دستگاه‌هاي مسوول هشدار دهد به اين ترتيب دستگاه‌هاي مربوطه مي‌توانند براي اطلاع‌رساني و ايجاد آمادگي حدود 40 ثانيه زمان داشته باشند.

احمد صادقي، رئيس سازمان پيشگيري و مديريت بحران شهر تهران از توسعه جايگاه‌هاي استقرار دستگاه هشدار سريع زلزله خبر داد و گفت: از سوي کارشناسان ژاپن زيرساخت‌هاي جايگاه‌هاي هشدار سريع زلزله آماده شده است و در حال حاضر آمادگي داريم به صورت آزمايشي سيستم هشدار سريع زلزله را در اختيار دستگاه‌هاي مختلف قرار دهيم.

او ادامه داد: در آينده مي‌توانيم 10 ثانيه قبل از وقوع موج اول زلزله در شهر تهران با سيستم هشدار سريع به دستگاه‌هاي ذي‌ربط هشدار لازم را بدهيم.

او تاکيد کرد: زلزله قابل پيش‌بيني نيست؛ ولي امکان هشدار سريع آن وجود دارد.

صادقي با بيان اينکه 38 مخاطره طبيعي تهران را تهديد مي‌کند، افزود: 38 مخاطره مختلف طبيعي و انساني توسط سازمان مديريت بحران شهر تهران در اين شهر شناسايي شده است که راهکارهاي مقابله با آن نيز در حال تدوين
است.

به گفته او تا پايان سال 94، سند کاهش خطرپذيري 66 محله تهيه و تا 3 سال آينده تمامي محلات شهر تهران به اين سند دسترسي خواهند يافت.

رئيس سازمان مديريت بحران شهر تهران، گفت: در حال حاضر ستاد بحران ملي نداريم و وزير کشور در بازديدي که از ستاد مديريت بحران شهر تهران داشتند زميني را در نزديکي فرودگاه امام خميني اختصاص دادند تا ستاد ملي بحران نيز تشکيل شود که در آينده کلنگ احداث آن به زمين خواهد خورد.

او درباره مقابله با گرد و غبارها عنوان کرد: به شوراي شهر تهران طرحي را براي کاهش گرد و غبارها ارائه داديم که در صورت تصويب اجرايي مي‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها