کد خبر: ۳۱۰۵۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۱     ۳۰ فروردين ۱۳۹۴
پترسون ايران را متهم به مداخله در يمن کرد و گفت: از نقش ايران در يمن نگرانيم، ايران نقشي واضح در به هم زدن آرامش و ثبات يمن دارد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «آن پترسون» معاون وزير خارجه آمريکا در امور خاور نزديک در گفت‌وگويي با خبرگزاري رسمي کويت بر حمايت اطلاعاتي و لوجستيک آمريکا از عمليات موسوم به «توفان قاطع» عليه انصارالله تاکيد کرد.

بر اساس اين گزارش، پترسون گفت: بر اساس چهارچوب هماهنگي ميان دولت‌هاي عضور شوراي همکاري، آمريکا و يمن اطلاعاتي و لوجستيک از ائتلاف عليه حوثي‌ها به رهبري عربستان داريم. وي افزود: بنا به درخواست «عبد ربه منصور هادي» رئيس‌جمهور مستعفي يمن به شکل قابل ملاحظه‌اي در عمليات توفان قاطع (آغاز از 26 مارس) شرکت داريم.

**اتهام‌زني به ايران
پترسون در ادامه ايران را متهم به مداخله در يمن کرد و گفت: از نقش ايران در يمن نگرانيم، ايران نقشي واضح در به هم زدن آرامش و ثبات يمن دارد.

وي سپس بر آزادي کشتيراني در تنگه استراتژيک «باب المندب» تاکيد کرد.

**برنامه هسته‌اي ايران
معاون وزير خارجه آمريکا به توافق اخير ايران و 5+1 در لوزان سوئيس نيز پرداخت و گفت: مذاکرات آينده بسيار سخت خواهد بود به ويژه اينکه مسائلي زيادي وجود دارد که بايد حل شود.

وي افزود: مذاکرات در چهارچوب توقف غني‌سازي اورانيوم، محدود کردن دستگاه‌هاي سانتريفيوژ و قرار ددن تاسيسات هسته‌اي تحت نظارت مرتب بين‌المللي در مقابل برداشتن تحريم‌ها خواهد بود.

پترسون از پنجشنبه هفته گذشته وارد کويت شد و پيش‌تر کويت را در جريان مذاکرات هسته‌اي ايران قرار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها