کد خبر: ۳۱۰۹۹۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
سردار قاسمی:
یک فعال فرهنگی گفت: تروریست های فرهنگی به دنبال تخریب افکار امام(ره) در دانشگاه ها هستند و از این رو تفکرات مخالف منویات ایشان در محیط های فرهنگی در حال رشد و ترویج است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، سردار سعید قاسمی شب گذشته در همایش مشهد جهانی، تشکل های جهانی که در فرهنگسرای زیارت برگزار شد اظهار داشت: تفکرات مخالف امام(ره) در کشور در حال رشد است و در قبال این تهدید در مدارس و دانشگاه ها اندیشه های بلند امام به فرزندان انقلاب به درستی آموزش داده نمی شود.

وی دلیل عقب ماندگی در حوزه فرهنگ را علاوه بر غفلت از ظرفیت های فرهنگی بی توجهی به رهنمودها و سخنان ولی فقیه عنوان کرد و گفت: در یک جمله باید اذعان داشت که به درستی به حرف رهبرمان توجه نکرده ایم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه شرایط گسترش فرهنگی غنی اسلام با وجود بارگاه امام رضا(ع) فراهم است، گفت: جهان اسلام با بیداری اسلامی به این سمت حرکت کرده ولی ما به دلیل عدم شناخت ظرفیت های فرهنگی مان حرکتی را آغاز نکرده ایم.

این فعال فرهنگی افزود: روزمرگی و جریان های انحرافی که از ابتدای دوران مدرسه و دانشگاه جوانان ما در معرض آن قرار گرفته اند باعث شده از مبارزه در عرصه فرهنگی عقب بمانیم.

وی با اشاره به این که در کشور تفکرات فرهنگی مخالف و موافق راه امام وجود دارد، گفت: با برگزاری چنین همایش هایی باید به مردم نشان دهیم که از کدام یک باید پیروی کنند.

قاسمی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در صحیفه نور گفت: انقلاب اسلامی به عنوان مدل امام خمینی(ره) می تواند راهبرد اساسی مسلمانان جهان در بیداری اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه کتاب های درسی مدارس و دانشگاه ها از انقلاب و تفکرات امام خالی است، گفت: امام انقلاب را با توسعه باورهای فرهنگی شروع کرد و پس از آن به مردم اجازه مبارزه مسلحانه داد.

وی افزود: با این حال امروز رفتار برخی سیاستمداران ما مخالف تفکر امام خمینی(ره) است و تروریست های فرهنگی در مدارس و دانشگاه ها در تخریب تفکر امام فعالیت شدیدی می کنند.

ملت ایران اهل سازش نیست

قاسمی مجموعه فعالیت های امام را در طول مبارزات انقلابی و پس از آن در اداره جمهوری اسلامی یک مجموعه مبارزاتی دانست و افزود: امام با این مدل تکلیف ما را برای نبرد آخرالزمان  روشن کرده و تصریح می کنم که این رهنمودها ترجمه قرآن برای همین روزها است.

وی اتفاقاتی که امروز در منطقه رخ می دهد را نتیجه عدم پیروی مسلمانان از مدل مبارزاتی امام خمینی(ره) عنوان کرد و ادامه داد: تفکر امام و الگویی که امام در صحیفه نور به ما ارائه می دهد در مقابل اسلام مرفهان بی درد و اسلام آمریکایی است.

قاسمی با بیان این که ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گذشته نشان داد که اهل سازش و عقب نشینی نیست، گفت: با این حال برخی سیاستمداران امروز کشور مدلی را ارائه می دهند که براساس آن باید در مقابل دشمن از آرمان هایمان عقب نشینی کنیم حتی عراقی ها نیز امروز فهمیده اند که باید در نقطه ای ایستاد و مبارزه کرد تا مجبور به واگذاری همه چیز نشوند.

وی ادامه داد: انقلاب در کشورهای اسلامی تحت تأثیر آتش فشانی است که ملت ایران به پا کرده است.

قاسمی گفت: تصور نکنید که اگر پرچم سفید را بالا ببرید دیگر به شما کاری ندارند دشمنان از این فرصت استفاده می کنند تا در مسائل داخلی مملکت بیشتر دخالت کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها