کد خبر: ۳۱۱۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۷ آذر ۱۳۹۰
با وجود اينكه اردوهاي دانشجويي مختلط بر اساس تاكيدات مكرر وزير علوم ممنوع شده، اما متاسفانه اين اردوها به طور غير رسمي به كارگزاران برگزاري اردوهاي دانشجويي مختلط ...
598 به نقل از«خبرگزاري دانشجو»؛ با وجود اينكه اردوهاي دانشجويي مختلط بر اساس تاكيدات مكرر وزير علوم ممنوع اعلام گرديده، اما متاسفانه اين اردوها به طور غيررسمي به كارگزاران برگزاري اردوهاي دانشجويي مختلط در قالب تورهاي مسافرتي تبديل شده است؛ تورهايي كه ديگر سايه نظارت علوم را بر سر خود ندارند.

اخيراً يكي از دانشجويان رشته ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي در زمينه برگزاري اردوها و تورهاي مختلط دانشجويي به صورت غيرقانوني و بدون اخذ مجوز از دانشگاه، فعال شده است.

نامبرده با تعدادي از آژانس هاي مسافرتي و توريستي مرتبط است و تا كنون در چند مرحله اقدام به ثبت نام و برگزاري تورهاي يك يا چند روزه نموده و در مناطقي نظير كوير مركزي و شهرهاي شمالي كشور اردوهاي مذكور را به صورت غيرقانوني و بدون مجوز برگزار كرده است.

وي فارغ التحصيل دبيرستان فرهنگ و علاقه مند به حرفه عكاسي مي باشد و تصاوير و عكس هاي اردوهاي مختلط خود را در فيس بوك براي نمايش عمومي قرار داده است.
 
اين اردوها در حالي برگزار مي شود كه غلامرضا خواجه‌سروي چند ماه پيش در گفت و گويي با تأييد خبر برگزاري اردوهاي خارج از ضوابط اردوهاي دانشجويي توسط برخي هدايت‌كنندگان تورها گفت: گزارش‌هاي رسمي كه به دستمان رسيده، حاكي از آن است كه اردوهايي به صورت خودسر  با عنوان اردوي دانشجويي برگزار شده كه اصلاً مربوط به محيط دانشگاه نبوده است.
 
وي درباره نوع برخورد با اين اردوها نيز گفت: هر دانشگاهي هيئت نظارت و كميته انضباطي و شوراي فرهنگي مستقل خود را دارد، لذا خودشان بر اساس مقررات مي‌توانند با اين قضيه برخورد كنند.
 
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم درباره برخي اردوهايي كه دانشجويان بدون هماهنگي با دانشگاه و به ابتكار عمل خود به صورت مختلط برگزار مي‌كنند، گفت: اين اردوها اصلاً ربطي به دانشگاه ندارند؛ چون دانشگاه تعريف دارد و محدوده‌اش مشخص است، لذا اگر اتوبوسي از دانشگاه حركت كرد، جزو دانشگاه حساب مي‌شود و بايد در چارچوب اين قوانين حركت كند.
 
خواجه سروي افزود: در برخي دانشگاه‌ها كه اين اتفاقات مي‌افتد، خود اردو توسط مسئولان دانشگاه جدي گرفته نمي‌شود؛ اين در حالي است كه اگر اردو را جدي گرفته و هدايت كنند، يقيناً ميزان اين اتفاقات تنزل پيدا مي‌كند.
 
وي خاطرنشان كرد: اردوي مختلطي كه در خارج دانشگاه و بدون هماهنگي دانشگاه اتفاق مي‌افتد مشمول مقررات عمومي كشوري است و ديگر در محيط دانشگاه نيست.
 
متاسفانه اردوهاي مختلط در دانشگاه هاي كشور همواره با حاشيه هاي غير اخلاقي همراه بوده كه البته متاسفانه بيشتر آنها با اطلاع مسئولان دانشگاهي صورت مي گيرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۰
۲
۰
شما نرو. فضول مردمی؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها