کد خبر: ۳۱۱۵۶۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
کاربران شبکه‌های اجتماعی از تشویق قاتلان کودکان و زنان یمنی از سوی این شاهزاده وهابی به شدت انتقاد کرده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، واکنش‌های منفی به اقدام سخیف شاهزاده سعودی در توئیتر، وی را ناچار کرد تا خبر "اهداء صد خودرو لوکس به خلبانان سعودی" را از حساب کاربری‌اش در توئیتر حذف کند.

شاهزاده الولید بن طلال که از جمله ثروتمندترین افراد جهان است ضمن تبریک به پادشاهی عربستان سعودی از آن چه "پیروزی عملیات نظامی در یمن" خواند، توییت کرده بود به هر خلبان شرکت کننده در این عملیات یک دستگاه خودرو گرانبهای بنتلی هدیه می‌کند.

این خبر بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی در پی داشت. کاربران شبکه‌های اجتماعی از تشویق قاتلان کودکان و زنان یمنی از سوی این شاهزاده وهابی به شدت انتقاد کرده‌اند.

البته بی بی سی فارسی کمی از زهر انتقادها کم کرد و نوشت: در پاسخ به توییت وی برخی کاربران در عربستان سعودی این قصد عضو خاندان پادشاهی را تحسین کرده و گفته بودند خلبانان سزاوار پاداش هستند. اما کاربران دیگر در خارج از این کشور این پیشنهاد را بی‌معنی توصیف کردند. یک کاربر یمنی توییتر گفته بود که اهداء آمبولانس به کشور فقیر و زجر کشیده او کاری مناسب‌تر می بود.

مجله فوربز در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال ۲۰۱۳ شاهزاده ولید بن طلال را در رده ۲۶ قرار داد و دارایی او را ۲۰ میلیارد دلار تخمین زد.

پادشاهان سعودی که از حمله و تجاوز به خاک یمن چیزی جز کشتار زنان و کودکان نتیجه‌ای به دست نیاورده‌اند تلاش می‌کنند با چنین خبرها و اقداماتی، خود را پیروز این تجاوز جلوه دهند.

پادشاهان منطقه که قصد داشتند با حمله هوایی، حوثی‌ها را نابود کنند و یمن را به عبدربه منصور هادی واگذار کنند، به اهداف خود نرسیدند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد - یونیسف - روز جمعه، ۴ اردبهشت (۲۴ آوریل) اعلام کرد که طی یک ماه اخیر در درگیری ها و حملات هوایی در یمن ۱۱۵ کودک کشته شده اند.

سازمان ملل متحد روز جمعه اعلام کرد که در درگیری های یمن دست کم ۵۵۱ غیرنظامی کشته شده اند که بیش از نیمی از کل آمار قربانیان بحران یمن است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها