کد خبر: ۳۱۱۵۹۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۷     ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نيوز/ وقتي براي انجام کاري به اين بزرگي برنامه ريزي مناسبي انجام نمي شود، نتيجه اش اين مي شود که يکي از اسطوره هاي ورزش جهان را با ناراحتي روانه خانه مي کنيم.
اگر چه روني کلمن، قهرمان پرورش اندام جهان به ايران آمد اما هيچ‌کدام از برنامه‌هاي در نظر گرفته شده در مدت حضور اين اسطوره ورزش اجرايي نشد.
گويا حاشيه‌هاي قبلي درباره حضور کلمن در ايران کار خودش را کرد و اين قهرمان حتي نتوانست يک فيگور درست و حسابي هم براي جوانان علاقه‌مند ايران بگيرد!
جالب‌تر اين‌که هيچ نهادي پاسخگوي لغو کلاس‌هاي کلمن در تهران نبود و مشخص نيست تکليف پول‌هايي که مردم براي شرکت در کلاس‌هاي کلمن پرداخت کرده بودند، چه مي‌شود.
* از قطعه شهدا تا شبکه خبر
طبق قرار قبلي روني کلمن به ايران آمد اما از آنجايي که هيچ‌کدام از برنامه‌ها سرجايش نبود، مسئولان مربوطه ترجيح دادند دست به اقدامي بزنند که بتوانند مجوز برگزاري کلاس‌ها را بگيرند.
کلمن که گويا از بيکار نشستن در هتل دل خوشي نداشت، به بهشت‌زهرا (س) و مزار شهدا رفت تا اولين تصاوير از او بيرون آيد. حضور عجيب کلمن در بهشت‌زهرا (س) هم دليلي براي صدور مجوز برگزاري کلاس‌ها نشد تا برنامه تفريحي بعدي حضور در سازمان صداوسيما و در برنامه تيتر شبکه خبر باشد.
آقاي عضله در جعبه جادويي به علاقه‌مندان خود پيغام فرستاد: «اگر راهنمايي‌هاي آدم‌هاي آگاه به اين رشته نبود من هرگز نمي‌توانستم ٨‌ سال پياپي قهرمان دنيا شوم. علاقه و عشق به اين ورزش باعث شد که علاوه بر شغل برايم سرگرمي هم باشد.»
* لغو تمام کلاس‌هاي آموزشي
در حالي‌که قرار بود در مدت ٢ روز حضور روني کلمن در ايران او ٤ کلاس را در صبح و بعدازظهر براي علاقه‌مندان برگزار کند و به خاطر همين هم بليت‌هاي يک‌ميليون، ٨٥٠، ٨٠٠ و ٥٥٠‌ هزار توماني فروخته شده بود، تمام اين ٤ کلاس لغو شد، اگر چه هيچ دليل خاصي براي آن بيان نشده است.
نجفي، مسئول شرکتي که مقدمات حضور کلمن در تهران را فراهم و ادعا کرده بود که ١٥٠ هزار دلار براي آوردن او به تهران هزينه کرده، دراين‌باره مي‌گويد: «با وجود هماهنگي‌هاي به عمل آمده با وزارت ورزش و فدراسيون پرورش اندام، دليل اين را ‌که چرا همه برنامه‌هاي ما لغو شده است نمي‌دانم.»
* صداي وزير هم در آمد
با اين‌که مجوز حضور کلمن در ايران از سوي وزارت ورزش هم صادر شده بود اما محمود گودرزي از مسائل پيش‌آمده ناراحت است: «حضور روني کلمن و فعاليت‌هاي مشابه، کمتر جنبه ورزشي دارد و بيشتر تجاري است. با اين‌طور فعاليت‌ها موافق نيستم و استقبال نمي‌کنم. البته روي اين موضوع بحث هم دارم و فدراسيون بايد پاسخگو باشد. درباره هزينه‌ها گفته شده است که بخش خصوصي آن را پرداخت کرده، با اين حال بخش خصوصي هم مجاز نيست به نام فعاليت ورزشي هر اقدامي انجام دهد. اين موضوع را بررسي و نکات منفي و مثبت آن را حل‌وفصل مي‌کنم.»
* توضيح رئيس فدراسيون
ناصر پورعلي‌فرد، رئيس فدراسيون پرورش اندام درباره علت لغو برنامه‌هاي کلمن مي‌گويد: «ما قرار بود فقط ناظر اين کلاس‌ها باشيم و من هم از دليل لغو اين کلاس‌ها خبري ندارم. تا قبل از حضور کلمن مجوز وزارتخانه و تمام برنامه‌ها درست بود اما نمي‌دانم به يک باره چه شده است. البته زياد هم نبايد روي آن حساس شويم و شايد مصلحت اين‌طور بوده است.»
وي درباره اين‌که پول کساني که براي کلاس‌هاي وي ثبت نام کرده بودند چه مي‌شود، مي‌افزايد: «شرکتي که اين پول‌ها را گرفته، بايد به سرعت آنها را به مردم بازگرداند. ما براي امروز آنها را دعوت کرده‌ايم و تمام توضيحاتشان را مي‌گيريم. البته آنها هم گروه جواني بودند که بايد ضرر زيادي را بدهند.»
پورعلي‌فرد در واکنش به اظهارات وزير ورزش که گفته فدراسيون پرورش اندام بايد پاسخگو باشد، خاطرنشان مي‌کند: «آقاي وزير درست گفته و ما بايد پاسخگو باشيم و قطعا هستيم. مدارک لازم را جمع‌آوري مي‌کنيم و به وزارت ورزش مي‌دهيم.»
* بيچاره کلمن
وقتي براي انجام کاري به اين بزرگي برنامه ريزي مناسبي انجام نمي شود، نتيجه اش اين مي شود که يکي از اسطوره هاي ورزش جهان را با ناراحتي روانه خانه مي کنيم.
روني کلمن معروف همه اعتبار و آبرويي که ذره ذره جمع کرده بود، به ايران آورد و قصد داشت تجربياتش را در اختيار جوانان اين مرز و بوم قرار دهد (با هر مبلغي) ولي مسئولين ايراني کاري با او کردند که تا مدت ها از ذهنش پاک نمي شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها