کد خبر: ۳۱۲۳۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴
ارزيابي تحليلگران نظامي صهيونيستي درخصوص تحولات اخير در جبهه سوريه و احتمال بحراني شدن اوضاع در مرزهاي فلسطين اشغالي با لبنان، صهيونيست ها را بعداز بمباران مناطقي در منطقه القلمون سوريه از تصميم سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله در خصوص زمان، مکان و نحوه پاسخ نگران کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا،  ارزيابي تحليلگران نظامي صهيونيستي درخصوص تحولات اخير در جبهه سوريه و احتمال بحراني شدن اوضاع در مرزهاي فلسطين اشغالي با لبنان، صهيونيست ها را بعداز بمباران مناطقي در منطقه القلمون سوريه از تصميم سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله در خصوص زمان، مکان و نحوه پاسخ نگران کرده است.

رسانه هاي صيونيستي با اشاره به اصل « وفاي به عهد» مقاومت اسلامي و اظهارات اخير دبيرکل حزب الله مبني بر شکل گيري قواعد جديد درگيري ، هرگونه پاسخ حزب الله را در هر لحظه محتمل دانسته اند.

روزنامه لبناني السفير در شماره روز سه شنبه خود نوشت: گمانه زني ها و ارزيابي ها در باره بمباران هاي جديد القلمون سوريه توسط جنگنده هاي صهيونيستي وکشته شدن سه تن از اهالي شهرک مجدل شمس که گفته مي شود قصد داشته اند بمبي را نزديک مرزهاي سوريه و فلسطين اشغالي کار بگذارند، در رسانه هاي صهيونيستي ادامه دارد.

محافل صهيونيستي در باره اين خبر، جوانان دروز سوري که تلاش کردند بمب را کار بگذارند وابسته به حزب الله بوده اند؛ ابراز ترديد کرده اند.

درهر صورت عاموس هارئيل گزارشگر نظامي روزنامه صهيونيستي هاآرتص تاکيد کرده است که « تحولات در جبهه شمالي (مرزهاي فلسطين اشغالي با لبنان) در اين ايام بسيار سريع است در حاليکه در دو سال گذشته تنها سه يا چهاربار شاهد درگيري هاي متقابل بوده ايم».

وي افزوده است: افزايش تعداد بمباران ها و عمليات پاسخ حزب الله دو طرف را به سوي يک درگيري همه جانبه سوق مي دهد.

هارئيل خاطرنشان کرد: اسراييل در چهار سال گذشته سياست دوگانه اي را در قبال سوريه اعمال کرده است ، از يک سو خطوط قرمزي وضع کرده که نبايد از آن تجاوز شود و از سوي ديگر به بمباران ها ادامه داده به طوري که به شروع يک جنگ وسيع تبديل نشود زيرا دستگاه هاي امنيتي رژيم صهيونيستي آن را مصلحت نديده اند.

اين کارشناس صهيونيست تاکيد کرد: اما فصل الخطاب همچون گذشته سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان است که بايد همواره بايد منتظر واکنش و اظهارات بسيار جدي و صريح او بود.

وي خاطرنشان کرد: همه عمليات اصلي حزب الله در سال هاي اخير هدفمند وبازدارنده بوده و مانع حمله اسراييل به خاک سوريه و يا لبنان شده است.

درهمين حال يواف ليمور گزارشگر نظامي روزنامه صهيونيستي اسراييل اليوم نوشته است که ارتش اسراييل مي ترسد حزب الله در پشت سر تلاش براي کار گذاشتن بمب در شرق شهرک سوري مجدل شمس باشد.

وي درعين حال افزود: حزب الله قصد ندارد منطقه به آتش کشيده شود.

الوف بن ديويد گزارشگر نظامي صهيونيست در روزنامه معاريو نوشته است: به نظر نمي رسد پاسخ حزب الله به بمباران القلمون فوري باشد و هرگونه پاسخ احتمالي در کشتزارهاي شبعا خواهد بود.

وي مي افزايد: حزب الله از درگير شدن با اسراييل ترسي ندارد اما در زمان حاضر چنين قصدي ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها