کد خبر: ۳۱۳۰۵۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۵     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
يك ليتر آب بجوشانيد و يك مشت برگ نعنا فلفلي داخل آن بريزيد. اجازه دهيد به مدت ده دقيقه بجوشد و سپس محلول را صاف كنيد. محلول را داخل يك تشت بريزيد و دوباره به آن آب اضافه كنيد تا روي پاهايتان را بپوشاند. اجازه دهيد پاهايتان ده دقيقه در اين آب بماند.

مدام كسالت داريد؟ در هضم غذا مشكل داريد؟ پاهايتان درد مي‌كند؟ زياد عرق مي‌كنيد؟ نفستان بدبو شده؟ اگر جوابتان به اين سوالات مثبت است برايتان درماني از دل طبيعت آورده‌ايم كه راست كار خودتان است. نعنا فلفلي! اين سبزي نه تنها تمام مشكلاتي كه بر شمرديم را رفع و رجوع مي‌كند بلكه كلي خاصيت ديگر نيز دارد كه در ادامه‌ي مطلب خواهيد خواند. با ما همراه باشيد.
نعنا فلفلي براي هضم راحت غذا

غذا را خورده نخورده احساس نفخ و سنگيني مي‌كنيد و هميشه با هضم غذا مشكل داريد! درمان آن خيلي ساده است نعنا فلفلي را دريابيد. به خاطر اينكه باعث افزايش ترشح صفرا شده و براي همين هم به هضم غذا كمك مي‌كند. سازمان جهاني سلامت استفاده از عصاره‌ي روغني (افشره‌ي خوراكي) نعنا فلفلي را براي درمان سندرم روده‌ي تحريك‌پذير و رفع مشكلات گوارشي مانند نفخ و ورم معده به رسميت شناخته است.

روش استفاده

روي يك حبه قند ۲ قطره عصاره‌ي روغني نعنا فلفلي بچكانيد و آن را در دهان بگذاريد تا آب شود. مي‌توانيد روزانه سه مرتبه اين كار را انجام دهيد. مي‌توانيد از عطاري اين عصاره‌ي روغني را تهيه كنيد.

 نعنا فلفلي براي داشتن نفس خوشبو

بوي بد دهان روي اعتمادبه‌نفس آدم‌ها تأثير منفي مي‌گذارد و باعث عذاب است. نگران نباشيد نعنا فلفلي كمكتان مي‌كند. نعنا فلفلي ضد باكتري است و تجمع ميكروب‌ها در دهان را كاهش مي‌دهد. براي همين هم دهان تميز و خوشبو مي‌شود. علاوه بر اين نعنا فلفلي سرشار از «منتول» است و براي همين هم دهانتان به مدت طولاني تازه و خوشبو مي‌ماند.

روش استفاده

يك قطره عصاره‌ روغني يا همان افشره‌ خوراكي نعنا فلفلي را روي يك حبه قند بچكانيد و داخل دهانتان بگذاريد.

نعنا فلفلي براي مقابله با حالت تهوع

حالتان خوب نيست و حالت تهوع داريد. نگران نباشيد عصاره‌ي نعنا فلفلي كمكتان مي‌كند. خواص اين سبزي دستگاه گوارش را بهبود داده و حالت تهوع را رفع مي‌كند.

روش استفاده

۲ قطره عصاره‌ روغني نعنا فلفلي را در يك قاشق چاي‌خوري عسل بچكانيد و آن را ببلعيد. تا بهبودي كامل روزانه دو مرتبه اين كار را تكرار كنيد.

نعنا فلفلي: ضد درد طبيعي

اگر انگشتتان جايي گير كرده و درد مي‌كند يا اينكه پايتان پيچ خورده و درد مي‌كند! به نعنا فلفلي اعتماد كنيد. عصاره‌ي روغني نعنا فلفلي براي تسكين درد موثر است. به خاطر اينكه خاصيت ضدالتهابي دارد. دوم هم به خاطر اينكه حاوي «منتول» است كه خاصيت خنك‌كنندگي دارد و مانند مسكن عمل مي‌كند.

روش استفاده

زماني كه ضربه‌اي به يكي از اعضاي بدنتان وارد مي‌شود دو قطره از اين عصاره‌ي روغني نعنا فلفلي را روي آن ريخته و ماساژ دهيد تا كاملا جذب پوست شود. هر روز دو تا سه مرتبه اين كار را تكرار كنيد تا درد از بين برود.

نعنا فلفلي براي مقابله با تعريق زياد

براي برخي‌ها فرقي نمي‌كند كه هوا سرد باشد يا گرم! مدام در حال عرق ريختن هستند. اگر شما هم جزو اين افراد هستيد از عطاري محلتان عصاره‌ي روغني نعنا فلفلي بخريد. اين سبزي خاصيت آنتي باكتريايي دارد و روغن آن نيز باكتري‌هاي ساطع شده از عرق را ناكار مي‌كند. اين سبزي سرشار از «منتول» است و خنكي و تازگي طولاني مدتي ايجاد مي‌كند.

روش استفاده

داخل يك پياله يك قاشق غذاخوري الكل ۹۰ درصد بريزيد و ۱ قطره عصاره‌ي روغني نعنا فلفلي به آن اضافه كنيد. يك گلوله پنبه به اين تركيب آغشته كرده و كف پاها و زير بغل‌ها بماليد.

نعنا فلفلي براي رفع خارش پوست

كهير، زونا، آفت. عصاره‌ي نعنا فلفلي درماني براي رفع خارش پوست محسوب مي‌شود. اين سبزي خواص مسكني دارد و مي‌تواند به سرعت خارش را رفع كند.

روش استفاده

۱ قطره عصاره‌ي روغني نعنا فلفلي را در كرم يا پماد مورد استفاده‌ي تان بزنيد و آن را روي پوستتان بماليد.

نعنا فلفلي براي تسكين پاهاي دردناك

اگر در پاهايتان احساس درد مي‌كنيد به فكر يك حمام پا با نعنا باشيد. اين سبزي باعث تسكين درد مي‌شود.

روش استفاده

يك ليتر آب بجوشانيد و يك مشت برگ نعنا فلفلي داخل آن بريزيد. اجازه دهيد به مدت ده دقيقه بجوشد و سپس محلول را صاف كنيد. محلول را داخل يك تشت بريزيد و دوباره به آن آب اضافه كنيد تا روي پاهايتان را بپوشاند. اجازه دهيد پاهايتان ده دقيقه در اين آب بماند.

نعنا فلفلي براي تسكين ميگرن

عصاره‌ي روغني يا همان افشره‌ي خوراكي نعنا فلفلي براي هر دردي دواست. براي همين براي تسكين دردهاي ميگرني نيز موثر است.

روش استفاده

۱ قطره عصاره‌ي روغني نعنا فلفلي را در كمي روغن گياهي مانند روغن زيتون حل كنيد و روي شقيقه‌هايتان زده و ماساژ دهيد.

توجه توجه

مصرف خوراكي نعنا فلفلي براي افرادي كه از سنگ كيسه‌ي صفرا دارند توصيه نمي‌شود. از اين گذشته مصرف عصاره‌ي خوراكي براي خانم‌هاي باردار و شيرده و همچنين كودكان زير دو سال مورد منع مصرف دارد.

منبع: تبيان


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها