کد خبر: ۳۱۳۶۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه نگارش متن «برجام» پیش می‌رود تاکید کرد که پرانتز‌های زیادی باقی مانده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در پیامی در صفحه شخصی توئیتر نوشت: نگارش متن «برجام» پیش می‌رود، اما پرانتز‌های زیادی باقی مانده است.

اشاره ظریف به پرانتزهای باقی‌مانده، نکات و مواردی است که هنوز طرفین بر سر آن‌ها اختلاف نظر داشته و نتوانسته‌اند به نقطه مشترکی برسند.

وزیر امور خارجه همچنین نوشته است: «مصمم هستیم که به این بحران ساختگی پایان داده و افق‌های جدیدی بگشائیم».

 ناکامی سناتور آمریکایی
به گزارش فارس، نشریه آمریکایی «پولیتیکو» در گزارشی نوشت: سناتور‌‌ «تام کاتن» در افزودن اصلاحیه‌های ضد ایرانی در طرح نظارت بر توافق هسته‌ای شکست خورد.

کاخ سفید ابتدا تهدید کرد که باراک اوباما طرح نظارت بر توافق هسته‌ای را وتو خواهد کرد، اما با توجه به جنگ زرگری دولت-کنگره در نهایت با مصالحه بین دو حزب آمریکا، اوباما با امضای آن موافقت کرد.

اکثر نمایندگان جمهوریخواه به خاطر حفظ وحدت نظر دو حزب خواستار ارائه این طرح در قالب توافق شده هستند. براساس این طرح کنگره آمریکا طی 30 روز توافق هسته‌ای با ایران را بررسی کرده و درباره آن نظر می‌دهد.

سناتورهای جمهوریخواه آمریکا از جمله تام کاتن تلاش کردند اصلاحیه‌های جدیدی به این طرح الحاق کنند که این اقدام با شکست مواجه شد.

 تهران حق دارد به واشنگتن اعتماد نکند
یک نویسنده و محقق آمریکایی در یادداشتی تاکید کرد که با توجه به سابقه اقدامات ضدایرانی آمریکا، ایرانی‌ها حق دارند به ایالات متحده اعتماد نکنند.

در یادداشت منتشرشده در پایگاه«مسیج میدیا» آمده است: «ایران بر خلاف اسرائیل، امضاکننده معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی(ان‌پی‌تی) است اما آنها شبیه به دیگر کشورها خواهان حقوق برابر برای توسعه انرژی هسته‌ای هستند».

«دیوید استرند» نویسنده این یادداشت در ادامه با اشاره به ادعاهای «نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی ادامه داد: «سوال من این است که چرا ما باید توصیه مردی را که دائما طی 25 سال اخیر درباره ایران اشتباه کرده، دنبال کنیم؟

وی نوشت: «چرا باید ایران به ما اعتماد کند؟ ما از زمان جنگ جهانی دوم با آنها(ایرانی‌ها) مانند غلامان مطیعی که دارنده پایگاه نفتی شخصی ما هستند، برخورد و رفتار کردیم. به منظور تبعیت آنها،‌ «سیا» و «ام‌آی 6 » محمدرضا پهلوی را به عنوان دیکتاتور بر تخت نشاندند. این، احترام زیاد ما به ترویج دموکراسی است!».

در ادامه این مطلب می‌خوانیم: «برای 25 سال تا سال 1979 شاه به گونه مضاعفی عروسک خیمه شب بازی با وفای ما و کابوس مردم ایران بود. شاه به محض قدرت گرفتن(پس از کودتا)، ساواک را با کمک سیا ایجاد کرد. ساواک پلیس مخفی آنها بود که مخالفت با شاه را سرکوب می‌کرد. آنها با گسترش وحشت و ترور در میان ایرانی‌ها برای خود کسب وجهه کردند».

در ادامه یادداشت آمده است؛ «پس از حمله به ایران توسط عراق در 1980،‌ ما با فروش تسلیحات از طریق طرف‌های ثالث، از قبیل اسرائیل، علنا از صدام حسین حمایت کردیم. علی رغم حمایت ما از مقررات سازمان ضد جنگ افزار شیمیایی،‌ ما به عراق مواد شیمیایی و فرمول‌های گاز کشنده اعصاب سارین فروختیم».

این گزارش افزود: «وقتی رئیس‌جمهور ریگان یک دست نوشته به سیا داد که نوشته بود «پیروزی ایران، غیرقابل قبول و پذیرش است»، ماموران ما محرمانه در جنگ به صدام در حمله شیمیایی به 100 هزار ایرانی کمک کردند. در اقدامی هماهنگ با دوگانگی ما، مانع محکوم کردن عراق توسط شورای امنیت سازمان ملل شدیم و به طرز نادرستی اصرار کردیم که ایران مقصر بود».

 ایرانی‌ها تاریخ خائنانه آمریکا را به خوبی می‌دانند
«استرند» نوشت: «ایرانی‌ها این تاریخ خائنانه آمریکا را به خوبی می‌دانند. چه کسی واقعا می‌تواند آنها را مقصر بداند؟ امروز آنها یک مردم با غرور 73 میلیونی که 10 میلیون بیشتر از بریتانیا جمعیت دارند، هستند. مانند ما(مردم آمریکا) اکثر ایرانی‌ها خواهان صلح بوده و آرزوهای مشابهی برای فرزندانشان دارند».

 کاسبی پیمانکاران آمریکایی از پرونده هسته‌ای ایران
«گرت پورتر» روزنامه نگار تحقیقی و نویسنده کتاب «بحران ساختگی» درباره پرونده هسته‌ای ایران طی یادداشتی در سایت شبکه الجزیره نوشت: منافع نهادهای قدرتمند آمریکا به ادامه دشمنی با ایران گره خورده است.

در ادامه یادداشت آمده است: از سال 2002، وزارت دفاع آمریکا بیش از 100 میلیارد دلار در بحث دفاع موشکی هزینه کرده است که بخش اعظم آن توسط پیمانکاران اصلی نظامی اش تامین شده است. این منبع درآمد تا حد زیادی به این ایده وابسته است که ایران قصد تهدید آمریکا و متحدانش را با موشک‌های بالستیک دارد.

عربستان سعودی و دیگر رژیم‌های خلیج فارس طی سال‌های اخیر پول هنگفتی به پیمانکاران پنتاگون تزریق کرده‌اند، تنها برآورد یک توافق با عربستان برای فروش جنگنده و  سامانه موشکی که در سال 2010 اعلام شد درآمدی بین 100 تا 150 میلیارد دلار برای این شرکتها به ارمغان خواهد آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها