کد خبر: ۳۱۳۶۸۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
سرمربی پرتغالی چلسی یکی از معدود مربیانی است که با صحبت های خود تا مدت ها خوراک خوبی برای رسانه ها فراهم کند.

به گزارش گروه ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، کنفرانس های خبری ژوه مورینیو همواره یکی از جذاب ترین کنفرانس ها در دنیای فوتبال است. این مربی پرتغالی بعضاً جملاتی را می گوید که واقعاً منحصر به فرد است.

 

در زیر می توانید ۲۰ جمله مشهور آقای خاص را بخوانید:


20- مربی چلسی پس از باخت دو بر یک مقابل نیوکاسل در پاسخ به این پرسش یک خبرنگار، که آیا اگر تیم او جلو می‌افتاد دست به دفاع می‌زد یا نه گفت: «نه. شما می‌توانید یک گاو را در میانه میدان قرار دهید. این‌طوری بازی به دلیل این که یک گاو در میدان است متوقف می‌شود.»


19- بارسلونا در سال 2010 با اینتر بازی داشت. آنها مجبور شدند با اتوبوس به ایتالیا سفر کنند، چرا که پروازهای هوایی به دلیل فوران آتشفشان‌های ایسلند لغو شده بود. مربی وقت اینتر گفت: «آنها طوری هستند که فردا می‌خوانید گفته‌اند من مقصر آتشفشان‌ بوده‌ام. شاید من رفیقی در آتشفشان‌ها دارم و مسئولش هستم!»


18- مورینیو در اولین دوره حضورش در چلسی گفت: «من نگران این نیستم که به چلسی از نظر اخلاقی چگونه نگاه می‌شود. چیزی که مایه دغدغه من است این است که با ما رفتار متفاوتی نسبت به دیگر باشگاه‌ها دارند. برخی باشگاه‌ها انگار شیطان هستند و برخی دیگر انگار فرشته. فکر نمی‌کنم به‌حدی زشت باشیم که ما را شیطان ببینند و آرسن ونگر و تیمش چنان زیبا باشند که فرشته دیده شوند.»


17- مورینیو پس از تساوی بدون گل با رئال مایورکا در اولین بازی رسمی‌اش با رئال مادرید گفت: «ببین، من مربی هستم. من هری پاتر نیستم. هری پاتر جادویی است اما در دنیای واقعیت جادو وجود ندارد. جادو داستان است و فوتبال حقیقت.»


16- مورینیو پس از حضور در رئال سامی خدیرا را به عنوان اولین بازیکن خرید. او گفت: «من آماده‌ام. هرچه فشار بیشتر شود من قوی‌تر می‌شوم. در پرتغال می‌گوییم هرچه کشتی بزرگ‌تر باشد توفان قوی‌تر است (هرکه بامش بیش، برفش بیشتر). اف‌سی پورتو کشتی بسیار بزرگی در پرتغال بود. چلسی هم کشتی بزرگی در انگلیس بود و اینتر هم در ایتالیا کشتی بزرگی بود. حالا در رئال مادرید هستم، جایی که می‌گویند بزرگ‌ترین کشتی دنیاست!»


۱۵- مورینیو در اولین دوره حضورش در چلسی زیاد از سیستم چرخشی استفاده می‌کرد. او در دفاع از خود گفت: «وقتی در خانه یک بنتلی دارید و یک استون مارتین، اگر هر روز با بنتلی بیرون بروید و استون مارتین را در گاراژ بگذارید کمی احمق هستید!»


14- «انگار پتویی داری که برای تخت زیادی کوچک است». مورینیو این را زمانی گفت که چلسی در پایان پنجره نقل و انتقالات ژانویه 2007 در اوج بحران مصدومیت بود. «پتو را بالا می‌کشی تا بالاتنه‌ات گرم شود اما پاهایت بیرون می‌ماند. من نمی‌توانستم پتوی بزرگ‌تری بخرم چون بازار بسته شده. البته پتوی ما جنسش از کشمیر است!»


13- مورینیو به سیاست جدید رومن آبراموویچ در بازار نقل و انتقالات، که از سال 2007 شروع شده بود، این گونه انتقاد کرد: «اگر تخم مرغ نداشته باشی نمی‌توانی املت درست کنی. در بازار تخم مرغ‌های درجه یک، درجه دو و درجه سه هست. بعضی‌ها گران‌ترند و بعضی‌ها املت بهتری درست می‌کنند. پس وقتی تخم مرغ‌های درجه یک در فروشگاه موجود است ولی نمی‌توانی بهشان دسترسی داشته باشی حتما مشکل داری!» او مدتی بعد اخراج شد.


12- مورینیو یک بار دیگر هم به تخم مرغ اشاره کرد؛ او در ابتدای فصل پیش در چلسی گفت: «تخم مرغ‌ها نیاز به یک مرغ مادر دارند؛ البته در مورد ما یک پدر. کسی که آنها را در زمستان گرم نگه دارد، رویشان پتو بیندازد و با آنها کار کند و آنها را بهبود بدهد. روزی فرامی‌رسد که هوا بهتر می‌شود، خورشید طلوع می‌کند، جوجه‌ها سر از تخم بیرون می‌آورند و ما آماده این می‌شویم که یک عمر در بالاترین سطح باشیم.»


11- کلود ماکه‌له‌له از تیم ملی فرانسه کناره‌گیری کرده بود اما باز هم به این تیم دعوت شده بود. مورینیو در اعتراض گفت: «کلود ماکه‌له‌له فوتبالیست نیست. او برده است. او در بزرگ‌ترین بازی ممکن، یعنی فینال جام جهانی بازی کرده و حالا می‌خواهد بازنشسته شود اما مربی به ما گفته اگر او برای فرانسه بازی نکند برای چلسی هم بازی نخواهد کرد. ما قوانین را بلدیم. او برده است و از حقوق انسانی بهره‌مند نیست.»


10- مورینیو پس از آن که چلسی منچسترسیتی را در فوریه 2015 برد گفت: «نبرد قهرمانی بین دو اسب است و یک اسب کوچک که نیاز دارد شیر بخورد و یاد بگیرد چطور بپرد. شاید فصل بعد بتوانیم مسابقه بدهیم!»


9- روی لیونل مسی جوان در بازی سال 2006 بارسلونا و چلسی خطا شد و آسیر دل‌اورنو، مدافع چلسی به دلیل این خطا اخراج شد. مورینیو گفت: «بارسلونا شهری فرهنگی با تئاترهای عالی بسیار است. این پسر خیلی خوب تئاتر بازی کردن را یاد گرفته است.»


8- چلسی و بارسلونا در سال 2006 با هم بازی کردند و بازیکنان بارسا از وضعیت زمین چلسی بسیار ناراضی بودند. مورینیو گفت: «گاهی افراد زیبایی می‌بینید که هیچ مغزی ندارند. گاهی اشخاص زشتی هستند که باهوش هستند، مانند دانشمندها. زمین ما کمی این‌طوری است. از بالا که نگاه کنید مایه شرم است اما توپ روی آن با سرعتی معمول حرکت می‌کند.»


7- «اگر با یک سگ خوب به شکار بروید شکارهای بیشتری به دست می‌آورید. اگر با یک گربه بروید شکارهایتان کمتر می‌شود ولی هرچه باشد به شکار رفته‌اید.» مورینیو زمانی این را گفت که گونسالو ایگواین در رئال مصدوم شده بود و او می‌خواست از کریم بنزما در خط حمله استفاده کند.


6- مورینیو در اولین نشست خبری‌اش در چلسی گفت: «اگر می‌خواستم بی‌سروصدا کار کنم در همان پرتغال می‌ماندم!» او در این نشست معروف بود که نام خودش را «آقای خاص» گذاشت.


5- «این گلی بود که از روی کره ماه زدند. از روی جایگاه تماشاگران لیورپول». مورینیو این را پس از بازی چلسی و لیورپول در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان 2005 گفت. در آن بازی لوییس گارسیا گلی زد که در آن توپ از خط دروازه نگذشت اما داور گل اعلام کرد. مورینیو گفت: «تیم برتر شکست خورد. لیورپول گل زد، البته اگر بتوانید بگویید که گل زد، چون شاید بهتر باشد بگویید خط‌نگه‌دار گل زد.»


4- مورینیو در سال 2007، در اواخر دوران حضورش در چلسی گفت: «بازیکنان جوان مانند هندوانه‌های دربسته هستند. تنها زمانی که هندوانه را می‌برید و می‌خورید 100 درصد مطمئن می‌شوید که خوب بوده است. برخی اوقات هندوانه‌های زیبایی دارید اما مزه خیلی خوبی ندارند و برخی هندوانه‌ها کمی زشت هستند ولی وقتی ازشان می‌کنید مزه‌شان رویایی است. سخت بتوان در این باره تصمیم گرفت. آنها باید با ما بازی کنند و تمرین کنند تا بتوانیم مزه هندوانه را بفهمیم.»


3- «کسی که 30 سال تجربه دارد اما هیچ چیزی برنده نشده است. و کسی که در سه سال کلی قهرمانی کسب کرده است.» مورینیو این را در یک روزنامه در فوریه 2005 نوشت. اشاره او به ژسوالدو فریرا، مربی پورتو بود. «کسی که 30 سال سابقه کار دارد، و وقتی کارش تمام می‌شود فراموش می‌شود. آنی که سه سال سابقه دارد همین حالا می‌تواند به کارش خاتمه دهد و هرگز هم از تاریخ پاک نشود. این ماجرای الاغی است که 30 سال کار کرد ولی هرگز اسب نشد.»


2- «ما در پرتغال می‌گوییم آنها یک اتوبوس آورده‌اند و آن را مقابل دروازه گذاشته‌اند». مورینیو پس از تساوی بدون گل با تاتنهام در سال 2004 بود که اصطلاح «پارک کردن اتوبوس» را در فوتبال رایج کرد. «اگر من طرفداری بودم که 50 پوند پرداخته بودم که بیایم و این بازی را ببینم ناامید می‌شدم چون اسپرز آمده بود که دفاع کند. تنها یک تیم به دنبال پیروزی بود و تیم دیگر به دنبال این بود که گل نخورد. این برای فوتبالی که بازی کردیم منصفانه نیست.»


1- مورینیو درباره ونگر در سال 2005 گفت: «به نظرم او یکی از آن آدم‌های چشم‌چران است. او دوست دارد دیگران را دید بزند. برخی افراد هستند که وقتی در خانه هستند، یک تلسکوپ بزرگ دارند تا ببینند در خانواده‌های دیگر چه می‌گذرد. او مرتب و مرتب و مرتب درباره چلسی حرف می‌زند. نکند به دنبال این است که مربی چلسی بشود؟ من که نمی‌دانم. هرچه هست او عاشق چلسی است.»

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها