کد خبر: ۳۱۴۱۹۷
زمان انتشار: ۱۳:۳۱     ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴
وزیر خارجه دولت مستعفی یمن :
وزیر خارجه دولت مستعفی یمن با نادیده گرفتن بمبارانهای ددمنشانه جنگنده های رژیم سعودی علیه زنان و کودکان بیگناه یمنی، مدعی شد گروه الحوثی در حال ویران کردن کشور یمن و کشتن غیرنظامیان هستند!.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری صدا وسیما ، ریاض یاسین در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی همچنین ادعا کرد: اهالی منطقه مسکونی التواهی در حال فرار از مناطق درگیری بودند و هیچ گناهی نداشتند جز اینکه فرزندان شهر عدن بودند و هیچ سلاحی برای دفاع در اختیار نداشتند و کشتن آنها جنایتی بزرگ به شمار می رود.

وی همچنین تاکید کرد: شبه نظامیان گروه الحوثی و هواداران علی عبدالله صالح که مرتکب این جنایت شدند باید مجازات شوند. این جنایتی است که تاریخ آن را به ثبت خواهد رساند. زیرا یک قایقی کوچک که مملو از افراد غیرنظامی بود هدف قرار گرفت و تعداد زیادی کشته و بیش از 90 نفر نیز زخمی شدند.

ریاض یاسین همچنین گفت: ما همه جریانها و موسسات بین المللی می خواهیم تا برای نجات ساکنان شهر عدن اقدام کنند و هر آنچه در اختیار دارند به کار گیرند تا زنان و کودکان و جوانان عدن را نجات دهند.

ما هم اکنون در حال اجرای عملیات عاصفه الحزم (طوفان قاطعیت) هستیم و امیدها را به مردم یمن بازخواهیم گرداند. هم اکنون نجات مردم یمن از همه چیز برای ما مهمتر است و بعد از نجات مردم به مراحل بعدی که مذاکرات یا غیره باشند خواهیم پرداخت.

مجری شبکه اسکای نیوز عربی در ادامه از وی پرسید:«سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به ریاض را در زمینه تحریک و فعال کردن پرونده بین المللی یمن چگونه ارزیابی می کنید؟» وی پاسخ داد: ما انتظار داریم پس از حوادثی که رخ داده است امروز موضع آمریکا بیش از پیش مثبت باشد و پس از ارتکاب این جنایت علیه غیر نظامیان توسط حوثی ها پرونده یمن در سطح بین الملل فعال تر خواهد شد و انشاء الله حمایتهای آمریکایی بیش از پیش صورت خواهد گرفت!.

وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که کمکهای بشردوستانه آمریکا به یمن از جمله شهر عدن ارسال خواهد شد. بنابراین اگر آتش بس جهت ارسال کمکهای بشردوستانه صورت بگیرد باید گروه الحوثی به آن پایبند باشند. هم اکنون گروه الحوثی در مرزهای عربستان درگیریهایی ایجاد کرده اند و شعار آنها مرگ برای همه است.

مجری اسکای نیوز همچنین سئوال کرد:« نیروهای الحوثی هم اکنون داخل خاک عربستان سعودی وارد شده اند مانند آنچه در نجران روی داد. نگرانی شما در زمینه انتقال درگیریها به عربستان سعودی به چه میزان است؟» ریاض یاسین در پاسخ به این سئوال گفت: فکر نمی کنم موفق شوند درگیریها را به کشور عربستان سعودی بکشانند .

زیرا نیروهای قهرمان عربستان سعودی و نیروهای ائتلاف حملات آنها را خنثی خواهند کرد و مانع از ورود به خاک عربستان خواهند شد .

نیروهای گروه الحوثی ترسو هستند و تنها غیرنظامیان را هدف قرار می دهند و نمی توانند با نیروهای عربستانی رو در رو شوند. نیروهای الحوثی می خواهند شهر عدن را از بین ببرند و فرزندانش را بکشند آنها قایقها را هدف قرار می دهند و نمی توانند با نیروهای نظامی درگیر شوند و منازل را بر سر اهالی آن خراب می کنند و اینها جنایتهایی است که بر عمق وجودی انسان تاثیر می گذارد آنها همه ارزشها را از دست داده اند و ننگ و رسوایی دامان آنها را خواهد گرفت.

مجری اسکای نیوز عربی در ادامه پرسید:«بحران یمن روز به روز پیچیده تر می شود همانطور که در کنفرانس مطبوعاتی گفتید گروه الحوثی جنایتهای زیادی را مرتکب شدند آیا ایجاد راه حل سیاسی در این مرحله با گروه الحوثی قابل قبول است؟» وی گفت: آری امروز ما با گروه الحوثی که به جنون مبتلا شده است گرفتار شده ایم شبه نظامیان علی عبدالله صالح نیز هیمنطور هستند راه حل سیاسی با افراد عاقل صورت می گیرد و بحمد الله همه افراد عاقل در ریاض جمع شده اند! راه حل سیاسی باید با نشستن بر میز مذاکرات صورت بگیرد و پس از آن به قوانین سازمان ملل متعهد بود اما اگر جریانی بخواهد سلاح در دست بگیرد و غیرنظامیان و افراد بیگناه را بکشد هیچ مذاکراتی با این جریان نخواهیم داشت و اعتماد به این جریان نداریم و در آینده نیز هیچ جایگاهی در یمن ندارد.

مجری همچنین پرسید:«این درگیریها به چه میزان مانع از ورود کمکهای بشردوستانه از سوی موسسات بین المللی شده است؟» ریاض یاسین پاسخ داد: چندی پیش گروه الحوثی پایگاههای کمک رسانی این موسسات را در خورمکسر و مناطق دیگر عدن به اشغال خود درآوردند و تک تیراندازان به سمت شهروندان یمنی شلیک می کردند و آنجا را به عنوان سنگر برای هدف قرار دادن غیرنظامیان استفاده می کردند.

آنها پس از اینکه فرودگاه عدن را به تصرف درآوردند مانع از ورود هرگونه مواد غذایی و دارو به این مناطق شدند و راهها را بستند حتی در داخل خیابانها هنگامی که مواد غذایی به افراد نیازمند توزیع می شود راه را می بندند و نمی گذارند این کار صورت بگیرد . آنها شایعه کمبود سوخت و مواد نفتی و گازوئیلی را در بین مردم راه انداختند در حالی که بشکه های مواد سوختی را در انبارهای خود مخفی می کنند و این شعایات را مطرح می کنند تا کشورهای ائتلاف را در تنگنا قرار دهند.

مجری اسکای نیوز در ادامه سئوال کرد: «امروز به چه میزان نیاز به عملیات زمینی برای پایان دادن به اقدامات گروه الحوثی وجود دارد؟» وزیر خارجه دولت مستعفی یمن تصریح کرد: امروز اجرای عملیات زمینی ضرورت بسیار دارد، زیرا گروه الحوثی در حال ویران کردن یمن هستند و غیرنظامیان را می کشند و توانایی کنترل کشور را ندارند. آنها تلاش می کنند شهر عدن را به تصرف درآورند این در حالی است که اهالی عدن هیچگاه با گروه الحوثی درگیر نشده بودند، زیرا سابقا علی عبدالله صالح و هواداران وی با گروه الحوثی درگیر شده بودند و شش جنگ با علی عبدالله صالح به اجرا در آوردند و فرزندان جنوب هیچگاه با گروه الحوثی جنگ نداشتند . اما این حملات وحشیانه به عدن انتقامجویانه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها