کد خبر: ۳۱۴۳۶۴
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
اعلام نتایج نهایی انتخابات بریتانیا نشان می‌دهد که در این دوره، پارلمان بریتانیا شاهد نمایندگانی با ویژگی‌های خاص است؛ از دختر دانشجوی ۲۰ ساله گرفته تا همسر نخست وزیر دانمارک
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم ، بی‌بی‌سی نوشت : اعلام نتایج نهایی انتخابات بریتانیا نشان می‌دهد که در این دوره، پارلمان بریتانیا شاهد نمایندگانی با ویژگی‌های خاص است. از دانشجوی ۲۰ ساله گرفته تا همسر نخست وزیر دانمارک در این دوره توانسته‌اند در حوزه‌های انتخابیه‌شان اکثریت آرا را بدست آورند.

مایری بلک از حزب ملی‌ اسکاتلند، جوان‌ترین نماینده پارلمان بریتانیا در بیش از سیصد سال اخیر است. این دانشجوی بیست ساله توانست داگلاس الکساندر، یکی از مهم‌ترین استراتژیست‌های حزب کارگر را شکست دهد. در سال ۲۰۰۶ حداقل سن کاندیداهای پارلمانی از ۲۱ سال به ۱۸ سال کاهش یافت. 
 
استفان کینوک، از اعضای جدید حزب کارگر در پارلمان از یکی از شهرهای ولزهمسر هله تورنینگ اسمیت، نخست وزیر دانمارک است. 
 
آقای کینوک قصد دارد از دوشنبه تا جمعه به عنوان نماینده در پارلمان مشغول به کار شود و تعطیلات آخر هفته را هم در حوزه انتخابیه‌اش سپری کند. 
 
او در پاسخ به سوال بی‌بی سی در این باره که شرایط خانوادگی‌اش با این انتخاب به چه ترتیبی خواهد شد با توجه به اینکه همسرش نخست وزیر دانمارک است گفت که آن‌ها به این شیوه زندگی عادت کرده‌اند. 
 
ترکیب زندگی سیاسی و خانوادگی برای آقای کینوک مسئله جدیدی نیست. پدراو، نیل کینوک، از رهبران سابق حزب کارگر و مادرش گلینزکینوک، از نمایندگان پیش حزب کارگر در پارلمان است. 
 
تولیپ صدیق، از حزب کارگریکی دیگر از نمایندگان پارلمان بریتانیا است که متعلق به خانواده‌ای سر‌شناس است. خانم صدیق در لندن متولد شده و برادرزاده شیخ حسینه رحمان، نخست وزیر بنگلادش و نوه شیخ مجیبررحمان، بنیانگذار کشور بنگلادش است. 
 
آلن مک، از حزب محافظه کار اولین نماینده چینی تباردر تاریخ پارلمان بریتانیا است. 
 
والدین آقای مک از جنوب چین به بریتانیا مهاجرت کردند. آقای مک که به کار وکلالت مشغول بود توانست نماینده حزب استقلال بریتانیا (یوکیپ) را در حوزه انتخابیه‌اش شکست دهد و به عنوان نماینده حزب محافظه کار اکثریت آرا را بدست آورد.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها