کد خبر: ۳۱۴۴۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
هفته بیست و نهم لیگ برتر فوتبال فردا با انجام 8 دیدار همزمان برگزار می‌شود، سه تیم برای قهرمانی و 6 تیم برای سقوط نکردن به لیگ دسته یک با یکدیگر رقابت می کنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ لیگ برتر فوتبال فردا با انجام هشت دیدار همزمان وارد هفته بیست و نهم می‌شود، به احتمال زیاد این هفته تکلیف تیم‌ها در قعر و صدر جدول لیگ مشخص می‌شود. 

*استقلال- تراکتور سازی؛ کورسوی امید آبی پوشان برای آسیا 

آبی پوشان پایتخت فردا ساعت 18 در ورزشگاه آزادی از تیم فوتبال تراکتورسازی پذیرایی خواهند کرد.
شاگردان قلعه نویی برای اینکه همچنان امیدوار به کسب سهمیه باشند باید در این بازی برنده شوند، مساوی هم شانس اندک آبی پوشان برای آسیایی شدن را به حداقل می رساند، بر این اساس استقلال محکوم به برد این بازی است. 

آبی پوشان بعد از این بازی باید به مصاف پرسپولیس رقیب سنتی‌شان بروند، بر این اساس آن‌ها دوست دارند که با برد به استقبال بازی دربی بروند. از سویی دیگر بازیکنانی که در خطر محرومیت هستند به طور معمول در این بازی‌ها محتاطانه بازی می کنند.
 
استقلال 5 بازیکن دو اخطاره از جمله جاسم کرار، امیرحسین صادقی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی و رضا عنایتی دارد که این بازیکنان در خطر از دست دادن دربی هستند.
 
به هر حال اگر استقلال به دنبال کسب سهمیه آسیا هستند باید با تمام توان به مصاف تراکتورسازی بروند، در آن سوی میدان تراکتورسازی برای حفظ صدرنشینی و رسیدن به قهرمانی لیگ برتر باید این بازی را ببرد و ممکن است تساوی، شاگردان تونی اولیویرا را از صدر به رده سوم بفرستد. 

به هر حال هر دو تیم در این بازی برد می خواهند، آندرانیک تیموریان چهره ویژه این بازی است. 

تیموریان در نیم فصل اول برای استقلال بازی کرد و اکنون با پیراهن تراکتور مقابل این تیم قرار می گیرد.

حبیب گردانی به دلیل محرومیت و فردین عابدینی و شهریار شیروند به علت مصدومیت نمی توانند تراکتورسازی را در این بازی همراهی کنند.

در جدال های دو تیم تاکنون تراکتور 4 بار و استقلال 2 بار پیروز شدنمد و 5مسابقه نیز با تساوی خاتمه یافته است، طی این بازی ها تراکتور 17 بار و استقلال 14 بار موفق به گلزنی شدند.

گفتنی است؛ بازی رفت دو تیم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسیده است.

*گسترش فولاد- پرسپولیس؛ سرخپوشان در اندیشه حفظ اعتبارشان در لیگ

تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز فردا ساعت 18 در ورزشگاه خانگی اش میزبان تیم فوتبال  پرسپولیس است، تیم پرسپولیس با 33 امتیاز در رده نهم قرار دارد و این بازی برای این تیم اهمیت چندانی ندارد فقط با برد در این بازی می‌توانمد امیدوار باشد که جایگاه صبا را در رده هشتم بگیرد و با روحیه مناسب به استقبال بازی دربی برود. توقف در این بازی ممکن است یک بار دیگ پرسپولیس را به رده دهم بفرستد. 

شنیده ها حکایت از آن دارد که برانکو تصمیم دارد در آستانه دربی به برخی نفرات اصلی اش استراحت بدهد تا آن‌ها در بازی با استقلال آماده شوند. 

در آن سوی میدان تیم فوتبال گسترش فولاد با 28 امتیاز در 28 بازی جایگاه یازدهم لیگ را به خود اختصاص داده است، با این وجود هنوز این  تیم روی کاغذ امکان سقوط به لیگ یک را دارد. 

بنابراین این تیم باید این بازی را ببرد. تیم گسترش در صورت برد در این بازی می‌تواند جایگاه دهم را از آن خود کند، اما توقف ممکن است گسرش را به سقوط چند پله ای این تیم در جدول برساند. علیرضا نورمحمدی به علت محرومیت نمی تواند پرسپولیس را در این بازی همراهی کند. گسترش هم بازیکن محرومی ندارد.

سوشا مکانی، مسحن بنگر، مهرداد کفشگری، بابک حاتمی، حمیدرضا علی عسگری، بازیکنان دو اخطاره سرخ پوشان هستند که برای حضور در بازی دربی باید محتاطانه بازی کنند.
 
گفتنی است؛ مسابقه رفت این دو تیم با تساوی 2 بر 2 به پایان رسیده است.

*نفت تهران- صبای قم؛ باد صبا، نفت را به صدر می رساند؟! 

تیم فوتبال نفت تهران فردا ساعت 18 در ورزشگاه خانگی‌اش به مصاف تیم فوتبال صبای قم می‌رود. 

نفتی ها با 54 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تراکتورسازی در رده دوم جدول قرار دارند، آن‌ها برای اینکه همچنان در کورس قهرمانی باشند باید صبای قم را شکست دهند و اگر استقلال هم بتواند از تراکتورسازی امتیاز بگیرد، در آن صورت نفتی‌ها صدرنشین خواهند شد.
 
شاگردان منصوریان شکست سنگینی در لیگ قهرمانان آسیا مقابل مقابل العین متحمل شدند اما به مرحله بعد صعود کردند، به هر حال بازیکنان نفت خسته هستند اما به نظر نمی‌رسد این موضوع روی بازیشان تاثیر منفی بگذارد.

بازی رفت دو تیم با برتری دو بر یک نفت به پایان رسیده است و در آن سوی میدان، صبایی‌ها به اندازه بازیکنان نفت انگیزه لازم را ندارند اما برای ارائه یک بازی جوانمردانه به مصاف نفتی ها می روند تا حرف و حدیثی به وجود نیاید.
 
صبا 34 امتیازی است و در رده هشتم جدول قرار گرفته است و برای رسیدن به رتبه هفتم باید در دو دیدار باقیمانده خود برنده شود.

حسن کوشکی تنها غایب این بازی است که نمی‌تواند صبا را  در این بازی همراهی کند، ایوب کلانتری هافبک صبا هم از سوی تارتار از همراهی تیمش محروم شده است.

*فولاد- پدیده؛ آخرین فرصت فولاد برای کسب سهمیه آسیا 

تیم‌های فوتبال فولاد و پدیده فردا ساعت 18 در برابر هم قرار می‌گیرند.

تیم فوتبال با توقف در بازی هفته گذشته یک بار دیگر به رده پنجم سقوط کرد، هم اکنون برای کسب سهمیه آسیا باید از سد پدیده عبور کند.

شاگردان اسکوچیچ 48 امتیازی با ذوب آهن هم امتیاز هستند و آبی پوشان پایتخت 47 امتیازی را پشت سر خود می بینند.
 
اسکوچیچ سرمربی فولاد هم قراردادش را با این تیم تمدید کرده و هدفش به دست آوردن سهمیه آسیا با فولاد است.
 
در آن سوی میدان، تیم پدیده با 31 امتیاز در رده دهم قرار دارد و حضورش در لیگ پانزدهم را قطعی کرده است.
 
این تیم تنها در صورت کسب نتیجه در دو بازی باقیمانده می تواند بالاتر از پرسپولیس و صبا قرار بگیرد به شرطی که این دو تیم مقابل حریفانشان نتیجه نگیرد.
 
مهدی بدرلو و ماتیاس چاگو بازیکنان محروم تیم فولاد برای این بازی هستند، پدیده هم محرومی ندارد.
 
تنها دیدار دو تیم در لیگ برتر به هفته چهاردهم فصل جاری بر می گردد که دو تیم به تساوی صفر صفر دست یافتند.
 
* ذوب آهن- ملوان بندرانزلی؛ ذوبی‌ها در اندیشه تثبیت جایگاه چهارم
 
تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان فردا ساعت 18 در ورزشگاه فولاد شهر به مصاف تیم فوتبال ملوان بندرانزلی می رود، تیم فوتبال ذوب آهن به لطف نتایج درخشانش در مرحله برگشت با 48 امتیاز در جایگاه چهارم قرار دارد این تیم در صورت برد مقابل ملوان می تواند رتبه چهارمی خود را تثبیت کند و سهمیه لیگ قهرمانی آسیا را قبل از برگزاری فینال جام حذفی بدست آورد.
 
این در حالی است که توقف در این بازی در صورت برد فولاد و استقلال مقابل حریفانشان می تواند ذوب آهن را یک بار دیگر به رتبه ششم بفرستد.
 
در آن سوی میدان تیم ملوان با 27 امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد و اختلاف این تیم با تیم پانزدهم جدول تنها 2 امتیاز است.
 
برد ملوان می تواند حضور این تیم را در لیگ فصل آینده قطعی سازد اما توقف در این دیدار یک بار دیگر ملوان را در نظر سقوط قرار می دهد.
 
مازیار زارع و عزیز معبودی به علت محرومیت نمی‌توانند تیم ملوان را رد این بازی همراهی کنند، کاوه رضایی به علت  مصدومیت به احتمال زیاد نمی‌تواند تیم ذوب آهن را در این بازی همراهی کند.
 
ذوب آهن و ملوان تاکنون 25 بار به مصاف هم رفته‌اند که ذوب آهن 15 بار و ملوان 4 بار به برتری رسیده‌اند، در این بازیها ذوب آهن 39 بار و ملوان 18 بار موفق به گلزنی شدند.
 
مسابقه رفت دو تیم هم با برتری 3 بر یک ذوب آهن به پایان رسید.
 
* نفت مسجد سلیمان - سپاهان اصفهان؛ مسجد سلیمانی ها نخستین تیم سقوط کننده لقب می گیرند؟
 
 تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان فردا ساعت 18 در ورزشگاه بهنام محمدی پذیرای زرد پوشان اصفهانی است.
 
تیم سپاهان با 53 امتیاز در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار دارد، این تیم اصفهانی برای اینکه امید خود را برای قهرمانی همچنان حفظ کند باید در این بازی برنده شود باخت در این دیدار شانس قهرمانی سپاهان را از بین خواهد برد.
 
در آن سوی میدان، تیم نفت مسجد سلیمان 22 امتیازی برای بقاء در لیگ در هر دو بازی باقیمانده خود باید ببرد و به انتظار نتایج سایر قعرنشینان بنشیند، هرگونه نتیجه ای غیر از برد نفت، سقوط این تیم را قطعی می کند.
 
رسول نویدکیا از سپاهان تنها بازیکن سه اخطاره این بازی است.
 
تنها دیدار دو تیم در لیگ برتر به  5 بازی رفت بر می گردد که سپاهان با گل دقیقه 14 خلعتبری موفق شد سه امتیاز بازی با نفت را از آن خود کند.
 
* پیکان- راه آهن؛ تقابل ضعیف ترین خط حمله با ضعیف ترین خط دفاع
 
تیم فوتبال پیکان فردا ساعت 18 به مصاف تیم فوتبال راه آهن می رود.
 
تیم پیکان با 25 امتیاز در جایگاه چهاردهم جدول رده بندی قرار دارد این تیم برای اینکه همچنان به ماندن در لیگ برتر امیدوار باشد باید این بازی را ببرد.
 
تیم پیکان از هفته دوازدهم رنگ برد را ندیده و آخرین پیروزی این تیم مقابل تراکتور بود اما راه آهن هفته گذشته سایپا را شکست داده است.

 در آن سوی میدان، راه آهن به لطف برد در بازی قبلی 25 امتیازی شده و تنها تفاضل کل این تیم را پایین تر از پیکان قرار داده است. باخت در این دیدار می تواند به منزله سقوط تیم بازنده به لیگ دسته یک باشد.

 تیم برنده این بازی هم علاوه بر اینکه حریفش را می تواند به لیگ دسته یک بفرستد بلکه می تواند حضور خود را در لیگ برتر تا حد زیادی تثبیت کند و به رده دوازدهم برسد این بازی تقابل ضعیف ترین خط حمله لیگ یعنی پیکان با ضعیف ترین خط دفاع لیگ است.
 
میلاد محمدی از راه آهن تنها غایب این بازی است.
 
بازی رفت این دو تیم هم بدون رد و بدل شدن گل به پایان رسیده است.
 
* سایپا- استقلال خوزستان؛ سید صالحی به آقا معلم رسید
 
نارنجی پوشان سایپا فردا ساعت 18 در ورزشگاه انقلاب کرج میزبان تیم فوتبال استقلال خوزستان  هستند.
 
تیم فوتبال سایپا با 28 امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و با توجه به اختلاف امتیاز زیاد با تیم های بالای جدول شانس برای رسیدن به رتبه ششم را ندارد اما این تیم برای تثبیت جایگاه خود باید در دو بازی پایانی خود صاحب 3 امتیاز شود.
 
در آن سوی میدان، استقلال خوزستان با 28 امتیاز در جایگاه سیزدهم جدول رده بندی قرار دارد در حال حاضر این تیم خوزستانی در منطقه خطر قرار دارد و برای بقاء در لیگ برتر باید این بازی را ببرد مساوی تنها تیم ویسی را در منطقه خطر و سقوط نگه می دارد.
 
سید مهدی سید صالحی چهره ویژه این بازی است چرا که وی نیم فصل در سایپا بازی می کرد و اکنون مقابل تیم سابقش قرار می گیرد.
 
سید صالحی در سایپا فرصت زیادی برای حضور در میدان پیدا نکرد و اکنون تقابل وی با جلالی از نکات جالب این بازی است.
 
حامد شیری از سایپا تنها بازیکن محروم این بازی است مسابقه رفت این دو تیم با برتری 1 بر صفر  استقلال خوزستان به پایان رسیده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها