کد خبر: ۳۱۴۴۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۲     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴
مهر/ مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس گفت: استنباطم اين است که رئيس جمهور موافق ماندن کارلوس کي‌روش است ولي مخالفت‌هاي وزير ورزش به اين خاطر است که کي‌روش حرفه‌اي برخورد مي‌کند و اهل کم آوردن نيست.
امير عابديني درباره صحبت‌هاي محمد دادکان مبني بر اينکه نه فدراسيون و نه وزارت ورزش کارلوس کي‌روش را نمي‌خواهند، اظهار کرد: فدراسيون فوتبال کي‌روش را مي‌خواهد و با وي به تفاهم هم رسيد ولي اين وزارتخانه است که کي‌روش را نمي‌خواهد.
وي درباره اينکه به نظر مي‌رسد در وزارت ورزش نسبت به ماندن يا رفتن کي‌روش اختلاف نظر وجود دارد، تصريح کرد: اول از همه بايد بگويم اگر فدراسيون مشکل مديريتي نداشت، کار به سطوح بالاتر کشيده نمي‌شد. اگر کي‌روش را مديريت مي‌کردند ديگر نيازي به حضور رئيس حراست وزارت ورزش در جلسه با فدراسيون نبود. حسني‌خو (نماينده وزارت ورزش) براي حل مشکل کي‌روش آمده و با نظر موافق وزير اين اتفاق رخ داده بود ولي وزير هم وزير است؛ او اين روزها «با دست پس مي‌زند و با پا پيش مي‌کشد.»
مديرعامل پيشين باشگاه پرسپوليس در پاسخ به سئوالي مبني بر موضع دولت در ماندن يا جدايي کي‌روش، تصريح کرد: استنباط شخصي من اين است که دولت و کابينه به خاطر مردم موافق ماندن کي‌روش است ولي اينکه وزير ورزش مخالفت مي‌کند، به خاطر اين است که کي‌روش حرفه‌اي برخورد مي‌کند و اهل کم آوردن هم نيست.
عابديني در ادامه با انتقاد از اين صحبت‌هاي وزير ورزش که «به سبک قاجار در ورزش سکه پراني مي‌کنند»، تصريح کرد: من از اين صحبت‌ها تعجب مي‌کنم. همان زمان که تيم ملي به جام جهاني صعود کرد، بازيکنان و کادر فني خدمت آقاي روحاني رفتند که اتفاقا من هم در آن جلسه بودم. روحاني در آن جلسه لطف زيادي به کي‌روش و تيم ملي داشت و حتي به ملي پوشان چند سکه داد. حالا آقاي وزير مي‌گويد به سبک قاجار سکه مي‌دهند. مگر غير از اين است که سکه دادن در فرهنگ ما ابعاد معنوي و مادي دارد؟
وي همچنين با اشاره به کمک‌هاي حسين هدايتي به ورزش، تاکيد کرد: مشکل پاداش تيم ملي را چه کسي حل کرد؟ مشکل پرسپوليس را چه کسي در چندين نوبت رفع کرد؟ مشکل تيم اميد را چطور؟ وزير با اين حرف‌ها جفا مي‌کند.
مديرعامل پيشين پرسپوليس در خصوص اينکه اعلام کرده بود حسين هدايتي از خريد پرسپوليس منصرف شده است، گفت: مشخص شد که وزير ورزش نمي‌خواهد هدايتي برنده مزايده پرسپوليس باشد. استنباط هدايتي اين بود که نمي‌خواهند و نمي‌گذارند پرسپوليس را بگيرد، آن هم به بهانه‌اي که اصلا درست نيست. او حتي اگر اين بهانه‌ها را رفع کند، باز هم برايش بهانه تراشي مي‌کنند.
وي تاکيد کرد: وزارت ورزش مي‌خواهد پرسپوليس را به فردي بدهد که مورد تاييد خودشان باشد وگرنه هدايتي در مزايده سوم برنده بود.
عضو مجمع فدراسيون فوتبال درباره اينکه نصرالله سجادي معاون وزير ورزش دخالت اين وزارتخانه در واگذاري استقلال و پرسپوليس را رد کرده است، اظهار کرد: سجادي در جريان نيست. او اختياري درباره استقلال و پرسپوليس ندارد. وزارت ورزش از قبل امير خادم را براي دو باشگاه مدنظر داشت و او خوب در جريان هست.
عابديني خاطرنشان کرد: وزير ورزش سفت و سخت دنبال تغيير اساسنامه فدراسيون‌ها و در اختيار گرفتن کنترل عزل و نصب‌هاست. آيا معناي اين چيزي جز قدرت گرفتن است؟ آنها دنبال گرفتن مجامع هستند ولي در همين بحث تيم ملي يا پرسپوليس به مشکل خورده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها