کد خبر: ۳۱۴۷۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۱     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
از ساعات آغازين جلسه علني روز يكشنبه مجلس، گعده‌هاي سياسي اعضاي فراكسيون اصولگرايان و رهروان براي تصميم‌گيري در خصوص نحوه مقابله با طرح كنگره آمريكا شكل گرفته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، جلسه علني روز يكشنبه مجلس شوراي اسلامي پس از يك هفته سركشي نمايندگان به حوزه‌‌هاي انتخابيه ساعت ۸:۱۵ آغاز شد و اين در حالي است كه رايزني نمايندگان براي تصميم‌گيري در خصوص واكنش به طرح كنگره آمريكا از همان دقايق ابتدايي صبح امروز شكل گرفت.

برخلاف انتظار، امروز لاريجاني نطق پيش از دستور نداشت.

گعده‌هاي نمايندگان اصولگرا براي بررسي راهكارهاي مقابله از همان ابتدا شكل‌ گرفت.

توكلي، نادران، نجابت و رسايي نمايندگان تهران، اميرآبادي نماينده قم و آقاجري نماينده ماهشهر در يك سوي مجلس مشغول گفتگو بودند.

در سوي ديگر نيز آقامحمدي نماينده خرم‌آباد، كوثري نماينده تهران، كريمي قدوسي نماينده مشهد، رسايي و زاهدي نماينده كرمان كه همه از نمايندگان اصولگراي مجلس هستند، مشغول رايزني و گفتگو بودند.

دو طرح مهم در مجلس براي واكنش به كنگره آمريكا وجود دارد؛ يكي از طرح‌ها از سوي نقوي حسيني سخنگوي كميسيون امنيت ملي ارائه شده است كه بر اساس آن توافق نهايي ايران و ۱+۵ بايد به تصويب مجلس رسيده و كميته‌اي از نمايندگان بر اجراي تعهدات ايران در توافق نهايي نظارت خواهند كرد.

بر اساس طرح ديگري كه كريمي قدوسي، نماينده مشهد آن را تنظيم كرده است، در صورت اعمال تهديد از سوي آمريكا، مذاكره‌كنندگان بايد ميز مذاكرات را ترك كنند كه البته در مورد اين طرح ابهامات زيادي وجود دارد و برخي معتقدند ترك ميز مذاكرات فقط با اذن رهبري انقلاب امكانپذير است.

اما مهمترين گعده سياسي كه براي بررسي اين موضوع تشكيل شد، با حضور رئيس فراكسيون اصولگرايان و رهروان بود.

جلالي رئيس فراكسيون رهروان نزد حداد عادل رئيس فراكسيون اصولگرايان رفته و مدتي با وي مشغول رايزني شد.

در اين رايزني عليرضا زاكاني، علي‌اصغر زارعي و مسعود ميركاظمي نمايندگان مردم تهران و عضو هيات رئيسه فراكسيون اصولگرايان نيز حضور داشتند.

پس از آن نيز كاظم جلالي رئيس فراكسيون رهروان با جواد جهانگيرزاده و احمدرضا دستغيب و فاطمه رهبر اعضاي هيات رئيسه فراكسيون رهروان مشغول گفتگو شد.

كريمي قدوسي پس از اين گفتگوها، مشغول جمع‌آوري امضا براي طرح خود شد.

او تلاش داشت براي حضور در اين گعده‌ها، نمايندگان را براي امضاي طرحش قانع كند.

صحن مجلس شوراي اسلامي همچنان پرالتهاب است و رايزني‌هاي زيادي براي تصميم‌گيري نهايي وجود دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها