کد خبر: ۳۱۵۰۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۳۳     ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
دکتر منوچهر محمدی مطرح نمود:
وی افزود: جناح اصلاح‌طلب پشت دولت جمع‌ شده‌اند و سعي‌شان بر این است که بتوانند برنده‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم خبرگان رهبری باشند؛ به خاطر این که اصلاح‌طلبان هر دو انتخابات را مانعی بر سر تحقق اهداف خودشان می‌بینند. بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم موضوع مسئله هسته‌ای به روابط بین‌الملل و سیاست خارجی ما و همچنین آینده حل مشکلات اقتصادی در داخل گره خورده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مدیر گروه علوم سیاسی مؤسسه امام خمینی(ره) طی سخنانی با توجه به تحولات سیاسی کشور اظهار داشت: سال 1394 سال بسیار حساسی است هم در حوزه روابط بین‌الملل و هم در حوزه سیاست‌های داخلی کشورمان یک ارتباط و پیوندی به وجود آمده است که این ارتباط و پیوند را مذاکرات هسته‌ای ایجاد کرده است.

دکتر منوچهر محمدی در ادامه اظهار داشت: دولت یازدهم تمام سرمایه‌گذاریش را برای موفقیت مذاکرات هسته‌ای قرار داده است و اگر این مذاکرات ناموفق باشد، دولت به طور کلی خودش را در همه زمینه‌های سیاسی ناموفق می‌داند و به همين لحاظ در داخل کشور اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با شمّ قوی و سیاسی خود، از همان روز اول فروردین در همه سخنرانی‌هایشان موضوع مذاکرات و روابط با آمریکا را برجسته و با واقع‌گرایی، ابعاد مختلف این موضوع را مطرح کردند، این مسئله در واقع یک نوع هشدار است، هشدار به همه آنهایی که به مذاکرات هسته‌ای دل‌ بسته‌اند.

دکتر محمدی خاطر نشان کرد: در حوزه روابط بین‌الملل هم آمریکا به این مذاکرات دل بسته است و این چیزی بود که در سیاست خارجی اوباما در 6 سال قبل مطرح بوده است که به جای جنگ من می‌توانم با دیپلماسی و مذاکره مشکلات اختلاف خودمان را با ایران حل و فصل کنم که در واقع یعنی ایران را به پای میز مذاکره می‌کشانیم و با تحریم‌ها ایران را با خواسته‌های خودمان وادار به تسلیم می‌کنیم.

مدیر گروه علوم سیاسی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به این که خطر یک نوع بحران احساس می‌شود خاطر نشان کرد: مسئله انتخابات اسفندماه یک صحنه رقابت و مبارزه شدیدی را به وجود آورده و یک نوع قدرت آزمایی میان جناح‌های مختلف است که تقریباً الان هم در جناح اصولگرا و هم در جناح اصلاح‌طلب مشخص است.

وی افزود: جناح اصلاح‌طلب پشت دولت جمع‌ شده‌اند و سعيشان بر این است که بتوانند برنده‌ انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم خبرگان رهبری باشند؛ به خاطر این که اصلاح‌طلبان هر دو انتخابات را مانعی بر سر تحقق اهداف خودشان می‌بینند. بنابراین چه بخواهیم و چه نخواهیم موضوع مسئله هسته‌ای به روابط بین‌الملل و سیاست خارجی ما و همچنین آینده حل مشکلات اقتصادی در داخل گره خورده است و با توجه به احساس خطری که وجود دارد ممکن است این نوع تقابل و رقابت‌ها منجر به یک بحران بسته در کشور شود.

به گزارش مرکز خبر و اطلاع رسانی روابط عمومی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) دکتر محمدی تأکید کرد: هدف از برگزاری همایش «تأثیر مذاکرات هسته‌ای بر روابط بین‌الملل» روشنگری است يعني مذاکرات هسته‌ای در ابعاد مختلف شکافته و تشریح مي شود و احتمالات مختلف در شرایط توفیق یا شکست در توافق با آمریکا بررسی مي شود و جامعه، خود را در مقابل هر یک از سناریوهایی که وجود دارد آماده تر مي­بیند و به همین علت تصمیم گرفته شده که این همایش برگزار شود و از اساتید و تحلیل‌گران خواسته شده است که مسائل را مورد بررسی قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها