کد خبر: ۳۱۵۲۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مثلث، محمدجواد کوليوند عضو فراکسيون رهروان ولايت مجلس درباره احتمال تغيير در کابينه معتقد است که «اين حرکت براي توجيه ضعف هاي دولت انجام مي شود.

حسام الدين آشنا مشاور فرهنگي رئيس جمهور اعلام کرد که تغييرات در دولت هم در سطح وزرا و هم در سطح استانداران اتفاق خواهد افتاد، ارزيابي شما از اين صحبت چيست؟
رئيس جمهور معمولا در سال اول و دوم ارزيابي مي کند و عملکرد اعضاي کابينه دستش مي آيد يعني پي مي برد که سرعت و نفوذ کار و اجراي شعارهاي دولت توسط کداميک از اعضاي کابينه سست و ضعيف جلو مي رود بنابراين در مقام رفع ضعف ها بر مي آيد.
به نظر شما کداميک از وزرا تغيير مي کنند؟
الان جاي پيش داوري نيست اما آن وزرايي که مجلس درباره عملکرد آنها بحث و حساسيت دارد و نعمت زاده وزير صنعت، معدن و تجارت و فاني وزير آموزش و پرورش است.
يعني تغييرات کابينه فقط در حوزه اقتصادي نيست و شايد حوزه آموزشي را هم در برگيرد؟
بله، حوزه تغييرات متنوع است.
به نظر شما اينکه سال انتخابات مجلس است بر اين تصميم رئيس جمهور اثر گذاشته است؟
اين حرکت براي توجيه ضعف هاي دولت انجام مي شود در واقع عمليات رواني با جامعه است چون قسمتي از مطالبات مردم با اين کار حل خواهد شد بنابراين بُعد رواني قضيه بسيار مهم است.
به نظر شما آقاي روحاني در تغييراتي که مي خواهد در کابينه ايجاد کند نگاه منتقدان را لحاظ خواهد کرد يا بازخوردهاي اجتماعي را در نظر مي گيرد؟
فکر مي کنم تلفيقي باز اين دو عامل را در نظر مي گيرد. بالاخره رئيس دولت يازدهم يک شعاري در انتخابات رياست جمهوري داده است و يک هدفي را دنبال مي کند طبيعي است که بعد از 2 سال نمي تواند علت ضعف دولت خود را عدم همراهي مجلس يا صحبت هاي منتقدان اعلام کند. اول بايد تغييراتي در کابينه بدهد و بعد بگويد فلان دستگاه يا قوه نيز با ما همکاري نکرد.
فکر مي کنيد کلا چند وزير را آقاي روحاني بخواهد تغيير بدهد؟
يک يا دو نفر از وزيران خود را بيشتر عوض نمي کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها