کد خبر: ۳۱۵۴۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۱     ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴
آیت الله امامی کاشانی در زاهدان:
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه خطیر علما در محافظت از اسلام، گفت: وظیفه علمای اسلام در تمام بلاد اسلامی این است که اسلام واقعی را عیان کنند تا دشمنان نتوانند اسلام مورد نظر خود را قالب کنند.
به گزارش پایگاه 598 ، آیت الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه تهران و نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار با علمای شیعه و سنی زاهدان در سالن همایش‌های دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، گفت: خوشحال هستم و به درگاه خداوند شاکرم که توفیق نصیب شد تا در حضور علما و دانشمندان و برجستگان روحانی زاهدان اعم از شیعه و سنی شرکت داشته باشم.

 

وی خاطرشان کرد: شیعه معتقد است که امام زمان در غیبت بوده و ظهور خواهد کرد، عده‌ای از برادران اهل سنت معتقدند که چنین شخصی هنوز ولادت نکرده و بعدها خواهد آمد اما در اینکه چنین شخصیتی قیام خواهد کرد، شکی نیست و همه بزرگان شیعه و اهل سنت اتفاق نظر دارند؛ فخر رازی می‌گوید انسان معتدل باید در هر زمان وجود داشته باشد این بیان علمی نشان می‌دهد که آنچه شیعه امامیه می‌گوید امام دوازدهم آنها خواهد آمد و عدل و داد را می گستراند، درست است.

 

آیت الله امامی کاشانی به ویژگی بارز عصر ظهور اشاره کرد و افزود: بر اساس روایات از خصوصیات ویژه عصر ظهور امام زمان(عج) این است که امت اسلام از یک چشمه خواهد نوشید بزرگانی که احادیث را تشریح کرده‌اند بیان می‌دارند که قوم موسی از 12 چشمه می‌نوشیدند و قرآن کریم نیز به این امر اشاره دارد به این بیان که موسی بن عمران با قومش به بیابان رفت آنها از موسی خواستند که آب فراهم کند او عصای خود را به سنگ زد و چهار قطعه پدیدار شد که هر قطعه سه چشمه را به وجود آورد از هر یک از چشمه‌ها یک قوم بنی اسراییل نوشیدند و سر امر این بود که پیروان موسی حاضر نبودند از یک چشمه بنوشند آنان به بدی یکدیگر خوشحال بودند اگر می‌دیدند که دیگری مشکلی دارد، شاد می‌شدند بنابراین موسی نتوانست کاری کند که همه از یک چشمه بنوشند و مجبور شد تا برای هر سبط یک چشمه بیاورد.

 

وی ادامه داد: در عصر امام زمان(عج) چنین نیست یعنی اوضاع نشان از وحدت امت اسلام دارد بحثی که امروز در جوامع اسلامی به عنوان اتحاد کلمه مطرح است، در گذشته نیز طرح شده و همواره احترام به تمام فقه‌ها مدنظر بوده است.

 

امام جمعه تهران با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) در خصوص وحدت مسلمانان، بیان کرد: ایشان می‌فرماید اگر علمای مذاهب اسلامی کنار هم در صف اول به نماز بایستند، دشمن عقب خواهد نشست دلیل توجه به صف اول، نمودار و عیان بودن آن است این حدیث دقیقا بیانگر شرایط امروز است.

 

وی عنوان کرد: این وحدتی که از زمان مرحوم حضرت آیت الله بروجردی آغاز و با وقوع انقلاب اسلامی گسترده شد، مقدمه‌ای برای وحدت در حکومت امام زمان(عج) است آن حکومت، حکومتی است که یک سخن واحد خواهد داشت این بیداری پدیدآمده در بین علمای شیعه و سنی مقدمه هوشیاری در حکومت آخرالزمان خواهد بود البته حکومت آن حضرت، حکومتی نیست که همه افراد دارای یک سلیقه واحد سیاسی باشند اما درباره اسلام موضع واحدی دارند.

 

آیت الله امامی کاشانی در خصوص شرایط حال حاضر دنیای اسلام، اظهار داشت: خداوند عرصه‌ها و صحنه‌های متفاوت را به نمایش می‌گذارد تا همه خودشان را نشان دهند اکنون آل‌سعود در حال به نمایش گذاشتن ماهیت خود است؛ بمب بر روی سر زنان و کودکان می‌ریزند آیا اکنون کسی جرأت می‌کند بگوید آل سعود یک حکومت اسلامی است؟! خداوند با مقدرات خود حقیقت را باز کرد.

 

وی تصریح کرد: سعودی‌ها مدعی هستند که ما حافظ حرمین در مکه و مدینه هستیم آیا این جنایات به معنای عبادت و حفاظت شماست؟! آنها به دست خداوند رسوا شدند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری به توطئه‌های گوناگون دشمنان اسلام اشاره و اظهار کرد: برای پیامبر اکرم(ص) کاریکاتور کشیدند، کتاب علیه ایشان نوشتند و با تشکیل داعش‌ها و طالبان‌ها اسلام را معرفی کردند هم در کار فرهنگی و هم در کار عملی با تمام قدرت در برابر ما ایستاده‌اند؛ من و شما عالمان دینی وظیفه داریم که در برابر این سیل بنیان‌کن علیه اسلام و پیامبر مقاومت و روشنگری کنیم.

 

وی با اشاره به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب به جوانان غرب، یادآور شد: این عمل ایشان نه به عنوان رهبر ایران بلکه به عنوان یک مسلمان که اسلام را معرفی می‌کند، انجام شد چنانچه ایشان در نامه نیز خود را یک مسلمان می‌خوانند.

 

آیت الله امامی کاشانی اضافه کرد: وظیفه علمای اسلام در تمام بلاد اسلامی این است که اسلام واقعی را عیان کنند تا دشمنان نتوانند اسلام مورد نظر خود را قالب کنند آنچه وظیفه است، بیان اسلام، قرآن، حدیث و سنت بوده و باید با یک زبان واحد، آن را به مردم دنیا بفهمانیم.

منبع: رسا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها