کد خبر: ۳۱۵۴۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
۳۳سال پیش در چنین روزی
سوال اصلی که در بغداد مطرح می شود آن است که اگر ارتش ایران تمامی سرزمین های از دست داده را پس بگیرد پس از آن چه خواهد کرد ، در بغداد از این وحشت دارند که بعضی از مقامات ایران مایلند درسی به شیطان کوچک داده و قسمتی از خاک عراق را تصرف نمایند.

رخدادهای 23 اردیبهشت 1361

چکیده

  • رزمندگان پرتوان مدافع جمهوری اسلامی ایران طی یک عملیات موفق شدند ارتش مزدور عراق مستقر در اطراف پاسگاه بوبیان در شمال غرب شلمچه را شکست دهند.

 

  • پیشروی های سریع سلحشوران اسلام در نبرد با متجاوزین صدامی و آزاد سازی مناطق اشغالی همچنان بخش مهمی از گزارش های خبری رسانه های گروهی جهان را به خود اختصاص داده است .

 

  • خبرگزاری فرانسه : سوال اصلی که در بغداد مطرح می شود آن است که اگر ارتش ایران تمامی سرزمین های از دست داده را پس بگیرد پس از آن چه خواهد کرد.

 

  • روزنامه فرانسوی فرانسوار و لیبراسیون : بیش از 35 هزار تن از افراد نیروهای اشغالگر عراقی در شهرهایی که 20 ماه است به تصرف خود در آورده اند زندانی قوای جمهوری اسلامی ایران شده اند .

 

  • همه عاملین ترور شهید آیت الله دستغیب دستگیر شدند . در این رابطه 15 نفر از منافقین در لانه های تیمی مکشوفه در شیراز شناسایی و دستگیر شدند.

 

  • به دنبال اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با همکاری بی دریغ سازمان اطلاعات 36 میلیونی همراه گشت آخرین ضربات بر بازماندگان گروهک پیکار در شیراز وارد آمد.

نزدیکی سنگر به سنگر قوای اسلام به خرمشهر

آخرین گزارش های رسیده از جبهه های جنگ حاکیست نبرد رزمندگان حماسه آفرین اسلام با مزدوران متجاوز بعثی در اطراف خرمشهر به شدت تمام ادامه دارد . بر اساس این گزارش جنگ در محورهای خرمشهر – آبادان ، خرمشهر – اهواز و خرمشهر – شلمچه در چهارمین روز محاصره کامل بعثیون در خرمشهر همچنان ادامه دارد و سپاهیان اسلام با قدرت تمام ارتش مزدور بعثی را زیر آتش سنگین خود قرار داده اند .

یک گزارش دیگر حاکیست که رزمندگان پرتوان مدافع جمهوری اسلامی ایران طی یک عملیات موفق شدند ارتش مزدور عراق مستقر در اطراف پاسگاه بوبیان در شمال غرب شلمچه را شکست دهند ، در این عملیات که با تلفات و ضایعات برای دشمن مزدور همراه بود پاسگاه بوبیان عراق بکلی نابود شد. (1)

از سوی دیگر پیشروی نیروهای ایران از جنوب غرب جفیر با تصرف مجدد پاسگاه شهابی ادامه یافت به طوری که آخرین مقاومت های دشمن در غرب خوزستان نیز درهم شکسته شد .  گزارش های دیگری نیز حاکیست سه فروند دیگر از جنگنده های عراقی روز گذشته در جبهه خرمشهر سرنگون شد . (2)

بازتاب جهانی پیروزی های ایران

پیشروی های سریع و لحظه به لحظه سلحشوران اسلام در نبرد با متجاوزین صدامی و آزاد سازی مناطق اشغالی همچنان بخش مهمی از گزارش های خبری رسانه های گروهی جهان را به خود اختصاص داده است .

خبرگزاری فرانسه از بغداد گزارش داد ناظران سیاسی خارجی در عراق معتقدند  که این کشور در جنگی که از 20 ماه قبل علیه ایران شروع نموده احتمالا از نظر تکنیکی بازنده است و موفقیت های نظامی ایران احتمال دارد که شرایطی ایجاد نماید تا این جنگ از رابطه دو کشور فراتر رفته و توسعه یابد .

این گزارش می افزاید : ایرانیان که از سپتامبر گذشته به طور مداوم تسلط صحنه را در دست دارند پس از شکستن محاصره آبادان مصمم هستند تا خرمشهر را که از ابتدای جنگ در اشغال عراقی ها است پس بگیرند .

این گزارش تاکید می کند : سوال اصلی که در بغداد مطرح می شود آن است که اگر ارتش ایران تمامی سرزمین های از دست داده را پس بگیرد پس از آن چه خواهد کرد ، در بغداد از این وحشت دارند که بعضی از مقامات ایران مایلند درسی به شیطان کوچک داده و قسمتی از خاک عراق را تصرف نمایند.

روزنامه مسلم چاپ اسلام آباد نیز در گزارش مفصلی با اشاره به آزاد سازی مناطق اشغالی نوشت با پیروزی های پی در پی ایرانیان در جنگ سربازان رژیم عراق وحشت زده مواضع خود را رها می کنند و تاب نبرد با نیروهای ایران را ندارند .

این روزنامه می افزاید حملات اخیر ایران و تاکتیک نظامی نیروهای آن در حقیقت شکست نهایی نیروهای صدام را در پی خواهد داشت .  مطبوعات سوریه نیز امروز نوشتند انقلاب ایران که در خط دشمنی و خصومت با امپریالیسم و صهیونیسم گام بر می دارد نمی تواند برای اعراب خطری به شمار آید .

تشرین با تحلیل بیم کشورهای خلیج فارس متذکر شد آن هایی که خطر ایران را مطرح و مردم عرب در عراق و در خلیج فارس را علیه این به اصطلاح تهدید به هراس افکنده و بسیج می کنند قصد دارند صدام را از مجازات برهانند .

روزنامه فرانسوی فرانسوار نیز در شماره دیروز خود پیرامون پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس می نویسد : نیروهای ایرانی پس از آزاد ساختن مناطق سوق الجیشی و مهم حمید ، هویزه ، سوسنگرد ، شلمچه ، اهواز و ...روز گذشته موفق شدند شهر خرمشهر را به محاصره خود در آورند .

این روزنامه و همچنین لیبراسیون می نویسند : بیش از 35 هزار تن از افراد نیروهای اشغالگر عراقی در شهرهایی که 20 ماه است به تصرف خود در آورده اند زندانی قوای جمهوری اسلامی ایران شده اند . کارشناسان نظامی معتقدند برای نیروهای عراقی محاصره شده دو راه بیشتر وجود ندارد یا باید به یک جنگ غیر ممکن دست زده و سعی کنند با شکاف صفوف ایرانیان از محاصره در آیند و یا عقب نشینی کرده و خود را از طریق اروند رود به مرز برسانند و مهر تائید به پیروزی ایران بزنند . (3)

عاملان ترور آیت الله دستغیب دستگیر شدند

همه عاملین ترور شهید آیت الله دستغیب دستگیر شدند . به گزارش واحد مرکزی خبر از شیراز به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه 9 در رابطه با ترور ناجوانمردانه امام جمعه پیشین شیراز 15 نفر از منافقین در لانه های تیمی مکشوفه در شیراز شناسایی و دستگیر و به دادگاه انقلاب اسلامی این شهر تحویل داده شدند.

این 15 تن با تلاش گسترده برادران پاسدار و با یاری امت حزب الله پس از شهادت آیت الله دستغیب دستگیر شده بودند که 7 تن از آنان به اعدام و 8 تن بقیه به حبس های طویل المدت محکوم شدند . حکم صادره در باره محکومین به اعدام اجرا شده است .

گفتنی است آیت الله شهید دستغیب نماینده پیشین امام در استان فارس و امام جمعه شیراز در جمعه بیستم آذرماه سال گذشته [ 1360 ] در حالیکه عازم محل برگزاری نماز جمعه بود همراه با 12 تن از یارانش با یک بمب قوی که زیر چادر یک دختر منافق به نام گوهر ادب آغاز حمل می شد به شهادت رسید که این دختر فریب خورده نیز در این عملیات تروریستی به هلاکت رسید . (4)

جزئیات ترور 4 پلیس در میدان ونک به دست منافقین

ساعت 8 صبح دیروز در یکی از خیابان های بخش 5 تهران اتومبیل تویوتا طلایی رنگ توسط سه مهاجم مسلح سرقت شد . سرنشینان این اتومبیل در خیابان مبارزان ابتدای خیابان زهره یکی از ماموران کلانتری 5 را که با موتور سیکلت در حال گشت بود تعقیب کردند و با رگبار گلوله این مامور را که رجبعلی نقابی نام داشت به شهادت رساندند و از محل گریختند .

مهاجمین مسلح پس از ارتکاب این عمل ناجوانمردانه اتومبیل تویوتا سرقتی را رها کرده با یک دستگاه پژو که آن را با توسل به زور اسلحه از صاحب آن گرفتند در میدان ونک راه را بر اتومبیل گشت تکاوران پلیس تهران که 3 نفر بودند بستند و یک عدد نارنجک جنگی را به داخل اتومبیل این نیروها پرتاب کردند که در اثر انفجار نارنجک دو تن از برادران پلیس به شهادت رسیدند و همزمان با این عمل ناجوانمردانه سرنشینان یک اتومبیل دیگر و با هماهنگی کامل با این منافقین به سوی نیروهای پلیس رگبار گشودند که در اثر این رگبار یک پلیس دیگر نیز به شهادت رسید . در این حمله تروریستی دو عابر نیز زخمی شدند . (5)

تشکیلات مرکزی گروهک پیکار در شیراز کشف و متلاشی شد

روابط عمومی ستاد مرکزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رابطه با کشف 10 لانه تیمی در شیراز اطلاعیه ای صادر و اعلام کرد : به دنبال اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با همکاری بی دریغ سازمان اطلاعات 36 میلیونی همراه گشت آخرین ضربات بر بازماندگان گروهک پیکار در شیراز وارد آمد و مرکزیت این گروهک و نیروهای تشکیلاتی آن به فضل الهی دستگیر شدند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است : در این رابطه کلیه مراکز این گروهک کشف و ضبط گردید و بیش از 20 تن از باقی مانده های نیروهای تشکیلاتی گروهک فوق با کشف 10 لانه تیمی شناسایی و همگی دستگیر شدند.(6)

پی نوشت:

 اطلاعات ، 23 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3
کیهان ، 23 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3
کیهان ، 23 اردیبهشت 1361 ، صفحه 20
جمهوری اسلامی  ، 23 اردیبهشت 1361 ، صفحه 4
اطلاعات ، 23 اردیبهشت 1361 ، صفحه 3
اطلاعات ، 23 اردیبهشت 1361 ، صفحه 1

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها