کد خبر: ۳۱۶۰۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۰۱ دی ۱۳۹۰
598: رسانه دولتي انگليس، مواضع دو پهلوي خاتمي و طيف اصلاح طلبان همسو با وي در زمينه تحريم انتخابات را باعث نااميدي بيشتر هواداران جنبش توصيف كرد.
سايت بي بي سي در تحليلي نوشت: به نظر مي رسد اصلاح طلبان سرانجام به جمع بندي قطعي رسيده اند و هر چند به صراحت نامي از تحريم انتخابات نمي برند اما عملا به تحريم انتخابات فرا مي خوانند. كساني چون خاتمي اعلام كرده اند كه در انتخابات شركت نخواهند كرد. حضور در داخل كشور و تلاش براي پرهيز از دادن دستاويزي تازه به حاكميت براي گسترش دامنه محدوديت ها و سركوب فعالان اصلاح طلب كه مي تواند يكي از دلايل اصلي در خودداري از به كارگيري اصطلاح «تحريم انتخابات» و فراخواندن همگان به تحريم تلقي شود.
بي بي سي در عين حال اضافه كرد: اين جزم انديشي، اما بي هزينه نيست و بخش فزاينده اي از هواداران جنبش سبز را نااميد مي كند؛ زيرا آنها در اين اتخاذ موضع، نوعي از بي اعتنايي به اصول و خواسته هاي بنيادين معترضان و در بهترين حالت نوعي تناقض را مشاهده مي كنند كه موجب تشتت در صفوف معترضان و تضعيف آنان در مقام تاثيرگذاري بر روند حوادث مي شود.
از سوي ديگر سايت ضدانقلابي «خودنويس» موضع متناقض خاتمي را مورد توجه قرار داد كه «اصلاح طلبان نه مي توانند و نه بايد در انتخابات نامزد و فهرستي داشته باشند؛ البته اين به معناي تحريم نيست. دل بستگان به اصل انقلاب، هيچ گاه انتخابات را تحريم نمي كنند» و نوشت: استراتژي اصلاح طلبان، «ناتواني فعال» است! جملات خاتمي پر از تناقض است. معلوم است كه يك حزب يا جناح سياسي با كانديدا ندادن، انتخابات را تحريم مي كند. اما تناقض بزرگ تر خاتمي و دوستان وي اين است كه عمل سياسي خاتمي در حوزه ناتواني هاي وي است. يعني در واقع او به هيچ عمل سياسي دست نزده اما خيلي ها خيال مي كنند كه او قدم مثبتي برداشته است. اين شيوه كج دار و مريز و ادبيات مبهم و متناقض، شيوه خاتمي است در حالي كه وي براي چندين بار مرتكب خطايي بزرگ مي شود. يك سياستمدار خردمند با گفتن چنين جملاتي، از پيش دست خود را نمي بندد.
در همين حال حسين باقرزاده عضو -به ظاهر جدا شده- مركزيت گروهك منافقين در سايت ايران امروز اين گونه به نفاق جديد خط داد: آنچه تاكنون اصلاح طلبان انجام داده اند از عدم شركت در انتخابات- به معناي نامزد نشدن- فراتر نرفته است. آنان هنوز حتي از عدم شركت به معناي رأي ندادن صريحا سخن نگفته اند. ولي اگر اين هم گفته شود، مسئله از يك تحريم منفعلانه پيش تر نخواهد رفت. آنچه كه لازم است يك تحريم فعال است. فعالان تحول خواه جنبش سبز از مدت ها پيش نغمه تحريم را سر داده اند و در اين مورد تأملي ندارند. اكنون وقت آن است كه سران اصلاح طلب جنبش نيز صريحا و بدون ابهام انتخابات را تحريم كنند.
وي در عين حال به يكي از دلايل هراس خاتمي و اصلاح طلبان همسو از تاكيد علني بر تحريم انتخابات اشاره كرد و نوشت: عدم اطمينان از نفوذ و پايگاه مردمي، يكي از دلايل خودداري اصلاح طلبان از تحريم فعال انتخابات است. دليل ديگر خطر سركوب حكومتي است كه مي تواند با بدترين شكل و اتهاماتي از قبيل اقدام عليه نظام و امنيت كشور و احيانا تا سرحد مرگ پيش برود. ولي اگر اصلاح طلبان در شرايط بحراني امروز نتوانند مقاومتي از خود نشان دهند در چه شرايط ديگري ممكن است بتوانند از پس اين كار برآيند؟ و آيا برخورد منفعلانه آنان با مسئله انتخابات به معناي پايان زندگي سياسي آنان براي هميشه نخواهد بود؟ به جرأت مي توان گفت كه انتخابات اسفندماه، آخرين فرصت اصلاح طلبان براي جدا كردن سرنوشت خود از حاكميت و نشان دادن استقلال سياسي شان بشمار مي رود.
اين منافق مقيم آلمان البته پيش بيني كرده كه حتي با تحريم فعال انتخابات، حاكميت بتواند با بازي اعداد (!؟) نشان دهد كه اكثريت قاطع مردم در رأي گيري شركت كرده اند.
    
منبع: كيهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها